عنوان فارسی |
مقایسه تاثیرات برنامه درسی بر پایه دیدگاه حل مساله و مبتنی بر انسان گرایی بر تفکر انتقادی دانش آموزان |
عنوان انگلیسی |
Comparison of the effects of curriculum based on problem solving and humanism on students' critical thinking |
رشته مرتبط |
  روانشناسی |
درسهای مرتبط | روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه |
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟ |
سفارش پاورپوینت این پروپوزال |
1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی 9. بیان جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق 11. منابع فارسی و انگلیسی
این پروپوزال برای مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تهیه شده و در آن به مقایسه تاثیرات برنامه درسی بر پایه دیدگاه حل مساله و مبتنی بر انسان گرایی بر تفکر انتقادی دانش آموزان پرداخته شده است. سرفصل های استاندارد یک پروپوزال شامل بیان مساله، بیان اهداف و فرضیات، پیشینه تحقیق، روش تحقیق و … می باشند که در این پروپوزال رعایت گردیده اند. شما دانشجویان گرامی با مطالعه نمونه پروپوزال های آماده می توانید آشنایی خوبی با فرآیند پروپوزال نویسی پیدا کرده و پروژه های خود را نیز بر مبنای آن پیش ببرید. همچنین لازم به توضیح است که می توان به واسطه مطالعه این نمونه پروپوزال ها، موضوعات پژوهشی جدیدی را نیز کشف کرده و در تحقیقات آینده مورد استفاده قرار داد.
یکی از اهداف اساسی نظام های آموزشی در قرن بیست و یکم، آموزش دادن به فراگیران برای مواجهه با چالش ها و پیچیدگی های جامعه در دوران انفجار اطلاعات است. در این زمینه، ترویج تفکر و اندیشه در محیط های آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این مهارت ها تنها با انتقال اطلاعات به ذهن فراگیران ارتقا پیدا نمی کنند، بلکه باید در ساختار دروس، روش هایی معرفی شود که به آنها یادآوری شود که چگونه به وسیله فعالیت های ذهنی و علمی، مهارت های یادگیری و اندیشیدن را تقویت کنند و در زندگی روزمره خود از آنها بهره مند شوند.
فعالیت های علمی در نظام های آموزشی، به هنجارها و ارزش هایی اشاره دارند که بر جامعه علمی تأثیرگذارند. تأثیر این هنجارها و ارزشها بهطور هماهنگ، روحیه علمی فراگیران را شکل می دهد. مجموعه هنجارهای مرتبط با روحیه علمی فراگیران شامل ارزش ها، باورها و هنجارهایی هستند که مانند کنجکاوی، انجام فعالیت های پژوهشی، هدفمندی در انجام فعالیت های علمی، قابلیت های علمی و رشد تفکر انتقادی فراگیران می باشند. این موارد بهعنوان اهداف اساسی نظام های آموزشی در نظر گرفته میشوند و در نظام آموزشی کشورمان نیز تحقق بخشیدن به آنها به عنوان اهداف اساسی اعلام شده است.
این پروپوزال در محیط ورد (WORD) تهیه شده و کاملا قابل ویرایش می باشد. در ادامه نیز تصویر مربوط به بخشی از این پروپوزال قرار داده شده است:
یافته های این پژوهش قابلیت استفاده در موسسات آموزشی، از جمله مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه را دارا می باشد. با توجه به اینکه یکی از جهت گیری های اساسی در نظام های آموزشی و همچنین یکی از اهداف مهم برنامه های درسی، رشد تفکر انتقادی فراگیران است، نتایج این پژوهش می توانند به سیاست گذاران، طراحان و مجریان برنامه های درسی و همچنین معلمان کمک نمایند. این یافته ها به آنان امکان می دهد تا از برنامه های درسی مناسب و روش های تدریس بهره مند شوند و به این ترتیب به رشد و پرورش تفکر انتقادی دانش آموزان کمک کنند.
سوالاتی که در این پروپوزال به دنبال پاسخ آنها هستیم:
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.