دانلود ترجمه مقاله تصمیمات قیمت گذاری و وارانتی در زنجیره تامین حلقه بسته
عنوان فارسی |
تصمیمات قیمت گذاری و وارانتی در یک زنجیره تامین حلقه بسته دو دوره ای |
عنوان انگلیسی |
Pricing and warranty decisions in a two-period closed-loop supply chain |
کلمات کلیدی : |
  زنجیره تامین حلقه بسته (CLSC)؛ بازسازی؛ وارانتی؛ تصمیم قیمت گذاری؛ بازی استاکلبرگ |
درسهای مرتبط | مهندسی صنایع |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 | نشریه : Taylor & Francis |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 58 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. شرح مسئله و فرضیات مدل 4. مدل فرمولاسیون و راه حل تعادل 5. نتایج اصلی و تحلیل های مقایسه ای 6. آزمایش عددی 7. نتیجه گیری
چکیده – یافته های بدست آمده حاکی از آن است که در زنجیره تامین حلقه بسته دو دوره ای (CLSC) حاوی یک تولید کننده و یک خرده فروش، به منظور بررسی تصمیمات قیمت گذاری و وارانتی تحت دو مدل وارانتی، تحلیل بازی استاکبرگ صورت می گیرد تا مشخص شود که چه کسی محصولات جدید و بازسازی شده و معیار مربوط به وارانتی مدل های مرجع مرتبط با وارانتی برای محصولات جدید را ارائه می دهد. در ادامه، شرایطی را که در آن برای محصولات بازسازی شده، وارانتی در نظر گرفته می شود را شناسایی نموده و بررسی می کنیم که به چه طریق این وارانتی ها، عملیات CLSC را تحت تأثیر قرار می دهند. همچنین، به منظور بررسی تصمیمات تعادلی، سودآوری و مازاد مصرف کننده CLSC بین دو مدل وارانتی، مطالعات تطبیقی نیز در پیش گرفته می شود. همچنین نتایج تحلیلی حاکی از آن است که، در نظرگرفتن وارانتی برای محصولات بازسازی شده، قیمت گذاری محصولات جدید در دوره 2 را تحت تأثیر قرار نمی دهد، اما قیمت گذاری محصولات جدید در دوره 1 و محصولات بازسازی شده در دوره 2 را تحت تأثیر قرار داده و در نتیجه به صورت فزاینده ای به افزایش تولید مجدد، سودآوری فردی و کانال و مازاد مصرفکننده منجر می شود. لازم به ذکر است که، ضمانت سازنده در مقایسه با وارانتی خرده فروشی در رابطه با محصولات بازسازی شده میتواند به توزیع سود برابر منجر شود. همچنین در صورتیکه مزیت هزینه وارانتی سازنده (خرده فروش) نسبت به خرده فروش (تولید کننده) چشمگیر باشد، تولید کننده (خرده فروش) وارانتی را برای محصولات بازسازی شده در نظر می گیرد، زیرا این تصمیم موجب افزایش سود و مازاد مصرف کننده می شود.
For a two-period closed-loop supply chain (CLSC) consisting of a manufacturer and a retailer, Stackelberg game analyses are conducted to examine pricing and warranty decisions under two warranty models depending on who offers warranty for new and remanufactured products and the corresponding benchmark models with a warranty for new products only. Next, we identify the conditions under which warranty for remanufactured products is offered and investigate how this warranty affects the CLSC operations. Subsequently, comparative studies are carried out to examine equilibrium decisions, profitability and consumer surplus of the CLSC between the two warranty models. Analytical results show that offering warranty for remanufactured products does not affect new product pricing in period 2, but influences the pricing of new products in period 1 and remanufactured products in period 2, thereby enhancing remanufacturing, individual and channel profitability, and consumer surplus. Compared to the retailer warranty for remanufactured products, the manufacturer warranty can attain a more equitable profit distribution. If the warranty cost advantage of the manufacturer (retailer) is significant relative to that of the retailer (the manufacturer), the manufacturer (retailer) arises as a natural choice to offer warranty for remanufactured products as this decision enhances both profitability and consumer surplus.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.