دانلود ترجمه مقاله سنجش خلاقیت فعالان در صنعت گردشگری و هتلداری
عنوان فارسی |
سنجش خلاقیت فعالان در صنعت گردشگری و هتلداری تایوان |
عنوان انگلیسی |
Measuring practitioners’ creativity in the Taiwanese tourism and hospitality industry |
کلمات کلیدی : |
  خلاقیت؛ مهمان نوازی؛ متخصص؛ تایوان؛ گردشگری |
درسهای مرتبط | مدیریت جهانگردی و گردشگری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 62 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. بحث و بررسی و نتیجه گیری
چکیده – این مطالعه از مقالات گردشگری و هتلداری برای توسعه یک مقیاس خلاقیت جدید استفاده می کند که خاطر نشان کننده اهمیت خلاقیت در صنعت گردشگری و هتلداری است. برای متخصصان، توسعه خلاقیت بیشتر برای حل مسائل و بدست آوردن مزیت های رقابتی، مهم است. ما، تعداد اندکی مطالعه به صورت جامع، تاثیر خلاقیت بر تغییرات صنعت گردشگری و هتلداری را بررسی کرده اند و کمبود پژوهش های تجربی در مورد صفات اساسی و بحرانی خلاقیت از دیدگاه متخصصان گردشگری و هتلداری، احساس می شود. هدف این مطالعه، پر کردن این خلاء با ساختن و آزمون کردن یک مدل نظری جدید در بخش گردشگری و هتلداری است. پایایی و روایی این مقیاس از طریق تحلیل عاملی اکتشافی (EFA) و تحلیل عاملی تایید کننده (CFA)، با استفاده از نمونه های گردآوری شده از 854 متخصص گردشگری و هتلداری (579 دانشجو در رشته گردشگری و هتلداری و 275 متخصص در صنعت گردشگری و هتلداری)، بررسی می شوند. نتایج، پنج صفت اساسی از خلاقیت را مشخص می کنند: فرآیند، خلاقیت، فرهنگ، شخصیت پیش گستر و رضایت. دلالت ها برای کاربردهای نظری و عملی نیز به بحث گذاشته می شوند.
This study draws on tourism and hospitality literature to develop a new creativity scale that highlights the importance of creativity in the tourism and hospitality industry. It is important for practitioners to develop greater creativity so as to solve problems and obtain competitive advantages. However, few studies have comprehensively examined the impact of creativity on changes in the tourism and hospitality industry, and there is a lack of empirical research on the critical attributes of creativity from the perspective of tourism and hospitality practitioners. This study seeks to fill this gap by constructing and testing a new theoretical model in the tourism and hospitality sector. The scale’s reliability and validity are examined through exploratory factor analysis (EFA) and confirmatory factor analysis (CFA), using samples collected from 854 tourism and hospitality practitioners (579 college students majoring in tourism and hospitality and 275 practitioners in the tourism and hospitality industry). The results identify five critical attributes of creativity: process, creativity, culture, proactive personality, and satisfaction. The implications for theoretical and practical applications are also discussed.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.