دانلود ترجمه مقاله محرک های کارآفرینی در بخش گردشگری و مهمانداری

عنوان فارسی

محرک های کارآفرینی در بخش گردشگری و مهمانداری: یک چشم انداز از نظریه شناختی اجتماعی

عنوان انگلیسی

Motivations for entrepreneurship in the tourism and hospitality sector: A social cognitive theory perspective

کلمات کلیدی :

  شرکت های مهمانداری و گردشگری کوچک؛ جهت گیری سبک زندگی؛ جهت گیری تجاری؛ نظریه شناختی اجتماعی

درسهای مرتبط مدیریت جهانیگردی و گردشگری؛ مدیریت کارآفرینی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2019 تعداد رفرنس مقاله : 61
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. روش ها 4. یافته ها 5. بحث و بررسی 6. نتیجه گیری ها و محدودیت ها

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

ارزیابی انتقادی مقالات نشان می دهد که به پژوهش های بیشتری برای درک رابطه بین کسب و کارهای گردشگری و هتلداری کوچک و محیط های اجتماعی-اقتصادی بیرونی آنها، نیاز است. بخصوص اینکه، ماهیت عوامل شخصی و محیطی که بر کارآفرینی گردشگری تاثیر می گذارند، ناشناخته باقی مانده است. با تاکید بر یک نوع کسب و کار کوچک، یعنی مهمانخانه ها، هدف این مطالعه، بررسی انگیزه کارآفرینان از یک جنبه پویا و بررسی ماهیت عوامل شخصی و محیطی موثیر بر انگیزه کارآفرینی، می باشد. با بهره گیری از یک رویکرد کیفی، چهار الگوی تغییر (یا حفظ) انگیزه، مشخص می شوند. با بهره گیری از نظریه شناخت اجتماعی، این مطالعه در می یابد که، از جمله عوامل شخصی مرتبط عبارتند از عقاید شناختی، نیازهای ذاتی و عوامل جمعیت شناختی، درحالی که تسهیل دهنده های محیطی، شامل تغییرات بازار گردشگری، تغییرات درون صنعت و تغییرات محیط/مکان، می باشند. در آخر، مدلی از انگیزه های مجریان کسب و کار کوچک برای مشارکت در کارآفرینی در بخش گردشگری و هتلداری، پیشنهاد می شود. مقدمه: گردشگری، فرصت هایی برای راه اندازی انواع کسب و کارها، بخصوص کسب و کارهای کوچک یا خرد، که برای مالکان و خانواده های محض کاربرد دارند، حاصل می کنند. پژوهشگران، شرکت های کوچک فعال در صنعت گردشگری و هتلداری را به صورت منسجم (grounded manner) تعریف می کنند، و بسیاری از این پژوهشگران، رویکرد کمیتی (توماس، 2000) اتخاذ می کنند، برای مثال، هتل های کوچک را به صورت هتل هایی که معمولاً کمتر از 50 اتاق را عرضه می کنند و کمتر از 10 نفر استخدام می کنند، تعریف می کنند (سازمان گردشگری جهانی، 2000؛ نقل قول شده در موریسون، 1998). در این مطالعه، شرکت های گردشگری و هتلداری کوچک (STHF ها)، به این صورت تعریف می شوند: «شرکتی در صنعت گردشگری و هتلداری که کمتر از 10 نفر استخدام می کنند». تعدادی از بهره برداران، چنین کسب و کارهایی را جهت کسب سود یا امنیت (مالی) راه اندازی می کنند، درحالی که دیگر افراد، STHF ها را برای بهبود سبک زندگی خود، اولویت های مکانی و تفریحی، تاسیس می کنند (آتلجویچ و دورنه، 2000؛ گتز و کارلسن، 2000). نوع انگیزه کارآفرینی در گردشگری و هتلداری یک موضوع مهم در این مقالات می باشد که معمولاً این انگیزه به دو دسته «تجاری و کسب و کار» یا «مرتبط با سبک زندگی»، تقسیم می شوند.

نمونه متن انگلیسی مقاله

A critical examination of the literature suggests that further work is needed to understand the relationship between small tourism and hospitality businesses and their external social-economic environments. In particular, the nature of personal and environmental factors influencing tourism entrepreneurship remains unknown. Focusing on one type of small business, guest houses, this study aims to examine entrepreneurs’ motivations from a dynamic perspective and explore the nature of personal and environmental factors affecting motivations for entrepreneurship. Taking a qualitative approach, four patterns of change in (or maintenance of) motivation are identified. Guided by social cognitive theory, this study finds that, among the relevant personal factors are cognitive beliefs, intrinsic needs, and demographic factors, while the environmental facilitators include changes in the tourism market, changes within the industry, and changes in setting/location. Finally, a model of small business operators’ motivations for engaging in entrepreneurship in the tourism and hospitality sector is proposed. Introduction: Tourism offers opportunities to start up various types of business, especially small or microbusinesses, which appeal to both sole proprietors and families. Researchers define small firms in the tourism and hospitality industry in a grounded manner, and many of these researchers take the quantitative approach (Thomas, 2000), for example, small hotels as typically supplying less than 50 bedroom and employing less than 10 people (World Tourism Organization, 2000; cited in Morrison, 1998). In this study, small tourism and hospitality firms (STHFs) are defined as “a firm in the tourism and hospitality industry that employing less than 10 persons”. Some operators start up such businesses for profit or security, while others establish STHFs to suit their lifestyle, locational, and leisure preferences (Ateljevic and Doorne, 2000; Getz and Carlsen, 2000). The type of entrepreneurial motivation in tourism and hospitality has been an important topic in the literature, which is normally classified as either business oriented or lifestyle oriented (Shaw, 2014).

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود ترجمه مقاله محرک های کارآفرینی در بخش گردشگری و مهمانداری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 2 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi