دانلود ترجمه مقاله پیاده سازی عملی مبدل بوست PWM تمام پل dc-dc
عنوان فارسی |
پیاده سازی عملی مبدل بوست PWM تمام پل dc-dc پربازده و توان بالا |
عنوان انگلیسی |
Practical implementation of high power and efficiency dc-dc full-bridge PWM boost converter |
کلمات کلیدی : |
  اینورتر تمام پل؛ مبدل بوست؛ کموتاسیون نرم؛ کنترل تغییر فاز؛ اندوکتانس نشتی ترانسفورماتور؛ فرکانس حامل متغیر |
درسهای مرتبط | الکترونیک قدرت |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | نشریه : IEEE |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 19 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. بیان مساله 3. نتایج اصلی 4. مثال
چکیده – مسائل طراحی و شبیه سازی مبدل بوست تمام پل توان بالا با ولتاژ تغذیه 175 تا 320 VDC در نظر گرفته شده است. مبدل تحت مطالعه شامل یک مبدل تمام پل، یک ترانسفورماتور فرکانس بالای بوست، یک یکسوساز دیود متصل به یک فیلتر خازنی و یک بار اکتیو می باشد. اندوکتانس اضافی، در اتصال سری با سیم پیچی اولیه ترانسفورماتورها در ساختار مبدل ها برای نیل به کموتاسیون نرم سوئیچ توان و محدودسازی جریان سوئیچ شده توسط آنها به منظور بهبود قابلیت اطمینان دستگاه و افزایش کارایی تبدیل انرژی آن استفاده شده است. انتخاب مقدار اندوکتانس اضافی، وظیفه ای مهم است زیرا مقدار زیاد آن نمی تواند ملزومات توان بار را فراهم ساخته و مقدار کم آن می تواند نقص هایی در المان های نیمه هادی توان گران قیمت ایجاد کند. انتخاب اندوکتانس اضافی همچنین با سخت شدن اندازه گیری اندوکتانس نشتی ترانسفورماتور با دقت کافی، مشکل تر و پیچیده تر می گردد. این مساله با استفاده از روش پیشنهادی انتخاب مقدار اندوکتانس اضافی، مبتنی بر آنالیز مدل ریاضیاتی و نیز بر اساس تشریح تحلیلی منحنی جریان اینورتر خروجی حل شده است. ما همچنین افزایش بهره وری تبدیل انرژی را با تایید فرکانس حامل PWM ارائه داده ایم. منحنی هایی که روی دستگاه واقعی 100 کیلوواتی (175 … 320V/610V) اندازه گیری شده اند، نشان دهنده صحت مدل و روش پیشنهادی برای انتخاب فرکانس حامل و مقدار اندوکتانس اضافی می باشند.
Design and simulation problems of high power full-bridge boost converter with 175...320 VDC supply voltage are considered. The converter under investigation consists of a full-bridge inverter, a boost high-frequency transformer, a diode rectifier connected to a capacitive filter and an active load. Additional inductance, connected in series with the transformers primary winding, is brought in the converters structure to achieve soft commutation of power switches and limitation of the current switched by them, in order to improve the reliability of the device and increase its efficiency of energy conversion. Selection of the additional inductance value is an important task, because too much of it could not allow to provide load power requirements, and too small of it could bring about defects of expensive power semiconductor elements. The choice of additional inductance is also complicated by the difficulty of measuring the transformer leakage inductance with sufficient accuracy. This problem is solved using the proposed method of selection the additional inductance value, based on an analysis of the mathematical model and on an analytical description of the output inverter current curve. We also propose increasing of energy transformation efficiency by variation of the PWM carrier frequency. The curves that measured on real device 100 kW (175 ... 320V / 610V) show correctness of the model and the proposed method of selection of the carrier frequency and the additional inductance value.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.