دانلود پاورپوینت مفهوم امنیت در تجارت الکترونیک

عنوان فارسی

مفهوم امنیت در تجارت الکترونیک: بررسی تهدیدات، راهکارها و پروتکل ها

درسهای مرتبط

  فناوری اطلاعات

تعداد اسلاید : 20 فرمت : pptx
قابلیت چاپ و پرینت : دارد کیفیت طراحی : طلایی
سال طراحی : 1403 برای ارائه کلاسی مناسب است؟ بله
قابلیت ویرایش : دارد برای دفاعیه ارشد و دکتری مناسب است؟ بله
پاورپوینت فناوری اطلاعات
قیمت دانلود :
50,400 تومان
توضیحات

تجارت الکترونیک، یکی از روش های کسب و کار مدرن است که نیازهای سازمان های تجاری را برآورده می کند. این فرآیند را می توان بطور کل به صورت فرآیند خرید یا فروش کالاها یا خدمات با استفاده از یک رسانه الکترونیک مانند اینترنت، تعریف کرد.

در ادامه می توانید بخشی از این پاورپوینت را در قالب یک ویدئو، مشاهده نمایید، لازم به ذکر است که کل اسلایدهای این پاورپوینت، در این ویدئو قرار نگرفته و تنها تعدادی از اسلایدها به عنوان نمونه قرار داده شده اند. برای دریافت فایل پاورپوینت قابل ویرایش، می توانید اقدام به خرید این محصول از سایت نمایید.

    

امنیت تجارت الکترونیک، دستورالعملی است که معاملات ایمن در اینترنت را تضمین می کند، و شامل پروتکل هایی است که افراد مشغول به خرید و فروش کالاها و خدمات را حمایت می کند. با اجرایی کردن اصول امنیت تجارت الکترونیک، اعتماد مشتریان، جلب می شود. چنین اصولی، شامل این موارد می باشند:

  • محرمانگی (Privacy)
  • یکپارچگی (Integrity)
  • تصدیق هویت (Authentication)
  • عدم رد و انکار خدمات (non-repudiation)

در این پاورپوینت به ارائه تعاریف این حوزه پرداخته شده و سرویس های امنیتی و رویکردهای امن سازی این محیط، ارائه شده است. همچنین انواع حملات و تهدیدات امنیتی این حوزه نیز موشکافی شده است. یکی از موضوعات مورد بررسی در این پاورپوینت نیز، مدیریت ریسک در حوزه امنیت و پروتکل های دخیل در آن می باشد. این محصول دارای فرمت pptx بوده و در محیط نرم افزار پاورپوینت و با اسلایدهای گرافیکی و جذاب، آماده شده است. این محصول کاملا قابل شخصی سازی و ویرایش بوده و می توانید از آن برای اهداف ارائه کلاسی استفاده نمایید.

این پاورپوینت در 20 اسلاید آماده شده و در ادامه نیز، اسلاید شماره 7 آن قرار داده شده است:

امنیت در تجارت الکترونیک

در ادامه به توضیح اصول امنیتی در تجارت الکترونیک می پردازیم:

  • محرمانگی

محرمانگی عبارت است از جلوگیری از هرگونه فعالیتی که باعث اشتراک گذاری داده های مشتریان با اشخاص ثالث غیرمجاز می شود. علاوه بر فروشنده آنلاینی که یک مشتری آن را انتخاب کرده است، هیچ کس دیگر نباید به اطلاعات شخصی و جزئیات حساب آنها دسترسی داشته باشد. نقض محرمانگی هنگامی رخ می دهد که فروشنده به دیگران اجازه دسترسی به چنین اطلاعاتی بدهد. یک کسب و کار آنلاین، باید حداقل موارد لازم مانند آنتی ویروس، فایروال (دیوار آتشی)، رمزگذاری و دیگر ابزارهای حفاظت داده ها را بکار بگیرد. همچنین حفاظت از جزئیات کارت اعتباری و حساب بانکی مشتریان نیز بسیار اهمیت دارد.

  • یکپارچگی

یکپارچگی، مفهوم بسیار مهم دیگری مرتبط با امنیت تجارت الکترونیک است، و به معنای تضمین این است که هر اطلاعاتی که مشتریان به صورت آنلاین اشتراک گذاری کرده اند، بدون تغییر باقی می ماند. این اصل بیان می کند که کسب و کارهای آنلاین از اطلاعات مشتری، بدون تغییر هیچ چیزی استفاده می کنند. تغییر هر قسمت از داده ها، باعث می شود تا خریدار، اعتمادش را به امنیت و یکپارچی کسب و کار آنلاین، از دست بدهد.

  • احراز هویت

اصل احراز هویت در امنیت تجارت الکترونیک، بیان می کند که فروشنده و خریدار باید واقعی و حقیقی باشند. آنها باید کسی باشند که واقعاً هستند. یک کسب و کار باید اثبات کند که واقعی است، با اقلام کالا یا خدمات اصیل و معتبر کار می کنند، و آنچه که وعده داده است را تحویل می دهد. همچنین، مشتریان نیز باید اثبات و احراز هویت کنند تا فروشنده در مورد معاملات و تراکنش های آنلاین، احساس ایمنی کند. اطمینان حاصل کردن از احراز هویت و شناسایی امکان پذیر است. اگر قادر نباشید چنین کاری انجام دهید، استخدام یک متخصص می تواند کمک شایانی داشته باشد. از جمله راهکارهای استاندارد می توان به اطلاعات ورودیهای مشتری (لاگین ها) و پین های کارت های اعتباری اشاره نمود.

  • عدم رد و انکار خدمات

عدم رد و انکار خدمات، یک اصل قانونی و حقوقی است که به فعالان این حوزه دستور می دهد تا اعمال و اقداماتشان را در یک تراکنش و معامله، انکار نکنند. یک کسب و کار و خریدار باید آن قسمت از معامله ای که شروع کرده اند را تایید کنند. تجارت الکترونیک در صورتی که در فضای سایبری بدون هیچ ویدئوی زنده رخ دهد، ممکن است امنیت کمتری داشته باشد. عدم رد و انکار، امنیت تجارت الکترونیک را به لایه دیگری می برد و تایید می کند که ارتباطات رخ داده بین دو بازیگر بطور واقعی به دریافت کنندگان رسیده است. بنابراین، یکی از طرفین آن معامله خاص نباید یک امضاء، ایمیل یا خرید را انکار کنند.


سفارش ترجمه

دیدگاهها

  1. طناز رضایی

    سلام
    مطالب جامعی داشت و خیلی حرفه ای طراحی شده بود
    ممنون از سایت خوب شما

    • مرتضی موسی زاده

      سلام
      ممنون از دیدگاه تون

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi