عنوان فارسی |
مدل فرایند رهبری چند سطحی در مدیریت عملکرد |
درسهای مرتبط |
  مدیریت رفتار سازمانی؛ مدیریت منابع انسانی |
تعداد اسلاید : 16 | فرمت : pptx |
قابلیت چاپ و پرینت : دارد | کیفیت طراحی : طلایی |
سال طراحی : 1403 | برای ارائه کلاسی مناسب است؟ بله |
قابلیت ویرایش : دارد | برای دفاعیه ارشد و دکتری مناسب است؟ بله |
دریافت ترجمه مقاله این پاورپوینت : | دانلود ترجمه مقاله فرایند رهبری در مدیریت عملکرد |
اگرچه ظاهرا مسیر حرکت مدیریت عملکرد شامل یک فرایند اجتماعی است که در آن پویایی رابطه ای بین مدیران و کارکنان، شیوه ها و نتایج را به هم مرتبط می کند، اما بیشتر مدل های موجود مدیریت عملکرد به صراحت به این موضوع نمی پردازند. مدلهای فعلی فرآیند مدیریت عملکرد یا نحوه عملکردهای گسترده سازمانی را برای بهبود عملکرد سازمان بیان می کند، یا اینکه نحوه بازخورد عملکرد منجر به بهبود عملکرد فردی می شود. اخیراً ، یک مدل مبتنی بر سیستم مدیریت عملکرد بر اساس بررسی مقالات مدیریت عملکرد ارائه شده است. پژوهشگران در مدل خود، مولفه های مختلف فرایند مدیریت عملکرد گسترده را تحت چارچوب سیستم سازماندهی کردند تا دیدگاه یکپارچه و پویایی را از مدیریت عملکرد ارائه دهند. این مدل مبتنی بر سیستم، چارچوب سازماندهی بسیار ضروری را برای مقالات مدیریت عملکرد ارائه می دهد که می تواند تلاش های تحقیقاتی منسجم تری را برای درک این فرایند پیچیده انجام دهد. با این وجود، مدل مدیریت عملکرد مبتنی بر سیستم ها، صریحاً به ماهیت چندسطحی فرآیند یا سازوکارهایی که مولفه های فرایند را به هم مرتبط می کنند، نمی پردازد. بنابراین ، یک شکاف عمده در مقالات این است که مدلهای فعلی بدون داشتن ایده یکپارچه از مکانیزم هایی که از طریق آن مولفه های فرایند مدیریت عملکرد بهم مرتبط می شوند، در سطوح مختلف تجزیه و تحلیل به موضوعات می پردازند.
یک روش پیشنهادی برای پر کردن این شکاف در مقالات، ادغام یک چارچوب فرایند رهبری است، که نقش فعالی که رهبران در تأثیرگذاری در تغییر اهداف در سطوح مختلف تجزیه و تحلیل با مدلهای فعلی مدیریت عملکرد دارند را مشخص می کند. استدلال اصلی این تحقیق و پاورپوینت، این است که می توان یک چارچوب یکپارچه فرایند رهبری چندسطحی را برای تحقیقات مدیریت عملکرد جهت تشخیص مکانیزم هایی که امکان عمل سیستم های مدیریت عملکرد را فراهم می کنند، استفاده کرد. تحت این چارچوب، مدیران نقش محرک های اصلی فرآیند مدیریت عملکرد را بر عهده می گیرند و مولفه های عملکرد را در سطوح مختلف پیوند می دهند.
این پاورپوینت در 16 اسلاید آماده شده و در ادامه نیز، اسلاید شماره 10 آن قرار داده شده است:
در سال های اخیر، زمینه تحقیق سنتی ارزیابی عملکرد به سمت تمرکز گسترده بر مدیریت عملکرد تغییر یافته است. برنامه های تحقیقاتی از مطالعه فرمت های رتبه بندی و فرایندهای شناختی ارزیابی کنندگان تا مطالعه جنبه های زمینه ای ارزیابی عملکرد و مدیریت عملکرد پیش رفته اند. حوزه ای که شاید در دهه گذشته بیشترین پیشرفت را در تحقیقات مدیریت عملکرد داشته باشد، موضوع جنبه های زمینه ای فرآیند است. جنبه های زمینه ای مدیریت عملکرد شامل مواردی مانند انگیزه ارزیابی، واکنش کارمندان و سیاست است. تحقیقات گذشته همچنین روابط مدیر و کارمند را به عنوان یک عامل حیاتی در زمینه اجتماعی مدیریت عملکرد بیان کرده است.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.