دانلود پاورپوینت مطالعه ای بر کاربردهای اینترنت اشیا (IoT) در حوزه تجارت الکترونیک

عنوان فارسی

مطالعه ای بر کاربردهای اینترنت اشیا (IoT) در حوزه تجارت الکترونیک: بررسی معماری، مشخصه ها و مزایا

درسهای مرتبط

  اینترنت اشیا

تعداد اسلاید : 20 فرمت : pptx
قابلیت چاپ و پرینت : دارد کیفیت طراحی : طلایی
سال طراحی : 1403 برای ارائه کلاسی مناسب است؟ بله
قابلیت ویرایش : دارد برای دفاعیه ارشد و دکتری مناسب است؟ بله
پاورپوینت اینترنت اشیا
قیمت دانلود :
44,400 تومان
توضیحات

در این پاورپوینت به بررسی کاربردهای تکنولوژی اینترنت اشیا در حوزه تجارت الکترونیک، پرداخته شده است. ظهور دستگاه های اینترنت اشیا (IoT) با خود تغییری در فضای تجارت الکترونیک به همراه داشته اند، زیرا سبک زندگی مصرف کنندگان، مدام در حال تغییر و سازگارتر شدن است. به طور مشابه، نرخ رو به رشد استفاده از اینترنت توسط خریداران آنلاین، باعث رشد پیوسته این صنعت شده است و انتظار می ‌رود که در آینده، خرده‌ فروشی رشد فراوانی داشته باشد، زیرا اکنون رشد در فضای دیجیتال اتفاق می ‌افتد. خرده‌ فروشان نیز خود را آماده می‌ کنند تا اینترنت اشیا را به منظور بهبود تجربیات مصرف ‌کنندگان در سراسر جهان بپذیرند. این امر فقط نشان می دهد که هم این حوزه و هم بخش خرده فروشی باید در صدر روندهای فضای بازاریابی دیجیتال حضور داشته باشند تا سودآور و رقابتی باقی بمانند. اما تجارت الکترونیک چگونه می‌ تواند از IoT سود زیادی ببرد؟ امروزه چه تغییراتی در حال وقوع یا اتخاذ است و چگونه این امر، باعث تحول این صنعت می شود؟ آیا کسب و کارهای این حوزه می‌توانند بر عملیات خود تأثیر بگذارند و از مصرف‌کنندگان بالقوه استفاده کنند؟ در این قالب آماده پاورپوینت به سوالاتی از این دست، پاسخ داده شده است. این پاورپوینت را می توانید با قیمتی تقریبا رایگان از سایت، دریافت نموده و برای اهداف ارائه کلاسی خود استفاده نمایید.

این پاورپوینت در 20 اسلاید آماده شده و در ادامه نیز، اسلاید شماره 8 آن قرار داده شده است:

مزایای اینترنت اشیا برای تجارت الکترونیک

در ادامه، تاثیراتی که فناوری اینترنت اشیا می تواند روی فرآیندهای تجارت الکترونیک داشته باشد را ذکر می کنیم:

  • ردیابی و لجستیک بهتر

خرده ‌فروشان بواسطه استفاده از اینترنت اشیا، دید بیشتری نسبت به فرآیند انجام سفارش پیدا می‌ کنند، بنابراین می ‌توانند خواسته ‌های مصرف ‌کنندگانی را که بیشتر بصورت آنلاین خرید می ‌کنند را برآورده کنند. فناوری IoT، این مزیت را برای خرده فروشان این صنعت فراهم می کند تا بتوانند سفارشات مشتری را از لحظه ای که سفارش داده شود تا لحظه ای که به درب منزل مشتری می رسند، ردیابی کنند. امروزه خرده ‌فروشان می‌ توانند هر یک از موجودی ها را از طریق سیستم‌ های مدیریتی ردیابی کنند، بدین گونه که بدون توجه به جایی که کالاها قرار دارند، آن ها را به طور خودکار جایابی می کنند.

فناوری‌ های مبتنی بر ابر مانند GPS و RFID (شناسایی فرکانس رادیویی) داده‌ هایی از قبیل وضعیت ترافیک، آب‌ و هوا، مکان و هویت کارکنان را به خرده ‌فروشان ارائه می ‌دهند و مدیریت لجستیک را کارآمدتر می‌کنند. همچنین به خودکارسازی حمل و نقل و تحویل کمک می کند و مسائل مربوط به محموله های مفقود را از بین می ببرد و در عین حال، مسیریابی وسیله نقلیه را بهینه می کند.

  • مدیریت خودکار موجودی

خرده فروشان این حوزه تمایل دارند تا بر روی اقلامی که از انبارهایشان بیرون می روند و به آن ها وارد می شوند، کنترل داشته باشند تا بدانند چه چیزی در انبار موجود است و چه چیزی موجود نیست. بواسطه ابزارهایی مانند حسگرهای IoT و تگ ‌های RFID که در سیستم‌های انبارداری نصب شده ‌اند، عملیات تجاری می ‌تواند بسیار آسان ‌تر شود، به ‌علاوه خرده‌ فروشان نیازی به استخدام مدیران فروشگاه‌ ندارند تا کالاها را به ‌صورت فیزیکی بررسی کنند، زیرا اطلاعات موجودی خود را بلادرنگ دریافت می ‌کنند.

بدین ترتیب، IoT از تجارت الکترونیک سود می برد، زیرا داده های دست اول و مرتبط در مورد اقلام در سیستم های ERP، جمع آوری و ارسال می شود.

همچنین خطای انسانی در انبارگردانی و سفارش/ سفارش مجدد اقلام را کاهش می دهد. علاوه بر این، خرده فروشان بواسطه قفسه های هوشمند و سنسورهای نظارت بر دما، نه تنها می توانند موجودی را ردیابی کنند، بلکه دمای بهینه اقلامی که فاسد شدنی هستند را بررسی کرده و در صورت نیاز، هشدارهای فوری دریافت می کنند.

  • تقویت روابط بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نهایی

IoT تضمین می کند که رابطه خوبی از طریق وسایل متصل برقرار می شود، به طوری که تولید کنندگان کالاهای بادوام و مشتریان، از یک رابطه بلند مدت برخوردار می شوند. به عنوان مثال، سازندگان پرینترها می توانند جایگزین های کارتریج را از پرینترهای خودشان ارائه دهند. به این ترتیب، این برند در طول عمر محصول در ذهن مصرف کنندگان باقی می ماند. به طور مشابه، IoT می ‌تواند با ایجاد مدل ‌های کسب ‌و کار جدید مانند ارائه خدمات مستمر از قبیل نگهداری و تعمیرات پیشگویانه، نظارت از راه دور و تجزیه و تحلیل عملکرد محصولات خاص، جریان‌ های درآمد جدیدی را برای خرده ‌فروشان فراهم کند.

  • اطلاعات شخصی و اقدامات

همچنین IoT، داده‌های شخصی و برندها را گرد هم می‌ آورد تا تجربیات شخصی‌ تری ارائه دهد. بدین منوال، خرده‌ فروشان تجارت الکترونیک می ‌توانند از ارتباطات مصرف‌کننده برای ارائه اطلاعات و اقدامات شخصی ‌سازی‌ شده ‌تر، استفاده کنند، در عین حال داده ‌ها را به هم ارتباط دهند تا تجربیات شان در مورد خانواده‌ ها و هر عضو آن، شخصی سازی شود.

یک مثال خوب این است که در جایی که یک خودروی متصل وجود دارد، راننده پیشنهادات متناسب با خود را دریافت می کند. همچنین، خانواده ای که دارای یخچال هوشمند است، می ‌توانند تجربیاتی متناسب با اولویت های خود را دریافت کنند. از آنجایی که بازاریابان دیجیتال به داده ها و بینش بیشتری در مورد رفتار مصرف کننده دسترسی پیدا می کنند، می توانند از آن برای جذب بیشتر مشتریان خود استفاده کنند و در تجربه کاربری مشتری، بر تصمیمات خرید آنها تأثیر بگذارند.

  • وب سایت های تجارت الکترونیک مبتنی بر IoT

تمایل به خرید آنلاین افزایش یافته است و بواسطه آن، فشاری بر خرده فروشان وارد می شود تا اطمینان حاصل کنند که تجربه کاربری آسان شده است. با استفاده از IoT، خرده‌ فروشان باید نحوه استفاده از داده هایی که از منابع و دستگاه ‌های مختلف دریافت می‌کنند را دربیابند و نه تنها به دستگاه ‌های هوشمند از قبیل تلفن‌ ها یا آیپد ها، بلکه به سایر اشیاء متصل نیز پاسخگو باشند. بنابراین، خرده‌ فروشان می ‌توانند وب ‌سایت ‌های واکنش‌ گرایی ایجاد کنند که حداکثر بهره را از IoT ببرند تا تجربه کاربری آنلاین را افزایش دهند.

  • فرآیند های خرید خودکار

بواسطه IoT، اکنون تسویه ‌حساب ‌های خودکار، مانند آنچه آمازون گو (Amazon Go) معرفی می‌کند، به واقعیت تبدیل شده‌ اند. این بدان معناست که فرآیند خرید، خودکار می ‌شود، بنابراین مشتریان با هزینه ‌ای که در صورتحساب گوشی‌ های هوشمندشان ثبت شده، مستقیم مراجعه می کنند، خرید می نمایند و خارج می ‌شوند. علاوه بر این، در آینده، سیستم ‌های پیشگویانه خواهند دانست که مشتریان چه زمانی برای خرید آماده هستند و بر اساس فهرست ‌های خریدشان، محصولات را برای خرید آماده می ‌کنند. هنگامی که آنها جزئیات محصولاتی که می خواهند بخرند را به دستگاه های خودکار ارسال می کنند، تنها کاری که انجام می دهند، این است که از جلوی درب منزل تحویل بگیرند و بررسی کنند و آماده استفاده شوند.

تجارت الکترونیک به همان اندازه که به دلیل ظهور فناوری ‌های IoT رشد می‌ کند، قطعاً با چالش ‌هایی نیز همراه است، اما فرصت هایی که ذکر شد، ارزش این کار را دارد.

فعالان این حوزه باید به خاطر داشته باشند که اکوسیستم IoT اساساً در مورد چیزهای متصل به اینترنت است. بنابراین، تجارت الکترونیکی که توسط IoT فعال می شود، چیزی کمتر از یک انقلاب و چیزی بیشتر از یک تکامل محسوب می گردد. در نهایت، پتانسیل فناوری IoT، به طور قابل توجهی، این صنعت را متحول می کند زیرا دستگاه های بیشتری به ویژگی های هوشمند دست می یابند و به آن متصل می شوند.

اسلایدهای این پاورپوینت به شکل کاملا حرفه ای طراحی شده اند تا با استفاده از آن بتوانید یک ارائه کلاسی جذاب داشته باشید. در ادامه، اسلاید شماره 17 این پاورپوینت، قرار داده شده است:

مدیریت زنجیره تامین و IoT

به طور خلاصه، اینترنت اشیا (IoT) اکوسیستمی در دستگاه های هوشمند محسوب می شود که قادر به دسترسی به اینترنت و تعامل با یکدیگر هستند. IoT، این صنعت را هم از نظر بیرونی یعنی از جانب مصرف کنندگان و هم از نظر داخلی در فرآیند هایی مانند تدارکات و مدیریت موجودی، متحول کرده است. این فناوری، یکی از موضوعات پرطرفدار باقی مانده است و تأثیر خود را در همه بخش ها از آموزش گرفته تا تجارت الکترونیک ایجاد می کند. جالب اینجاست که بخش بازرگانی یکی از بخش های اولیه ای بود که از رویکرد استفاده از دستگاه های هوشمند برای نظارت بر اقلام استفاده می کرد.

اخیراً، این حوزه در زمینه فناوری های به کار رفته، با اختلالات گسترده ای مواجه شده است. از آنجایی که سبک زندگی غیرقابل پیش بینی مصرف کنندگان، متحول می شود و آنها به سرعت علاقه فزاینده ای به خرید آنلاین پیدا می کنند، لازم است تا شرکت های درگیر از فناوری های مناسب برای جلب رضایت مشتریان خود استفاده کنند، این امر به خصوص زمانی که صحبت از IoT به میان می آید، ضرورت بیشتری می یابد. دستگاه ‌های مجهز به IoT داده ‌ها را در یک شبکه اینترنتی بطور متقابل رد و بدل می ‌کنند و هم به شرکت ‌های خرده‌ فروشی و هم به تجارت الکترونیک کمک می ‌کنند تا عملیات‌ های خود را به راحتی و کارآمد اجرا نمایند.

ظهور دستگاه‌ های IoT از قبیل آینه های هوشمند که کاربران را قادر می ‌سازد تا بتوانند به راحتی لباس ها را به صورت مجازی امتحان کنند و همچنین مجهز به فناوری می باشد که به کاربران کمک می کند تا به خرید مجدد محصولات دلخواه خود بپردازند، موجب شده تا رویکرد خرید مشتریان کاملاً متحول شود. توسعه کاربردهای IoT در طول سال ها، محبوبیت زیادی به دست آورده است. در این پاورپوینت، نحوه ایفای نقش IoT  در این صنعت، بررسی شده است.

بدون شک، با افزایش استفاده از دستگاه‌ هایی مانند حسگرها، محرک ها و ریزتراشه‌ ها، تأثیر IoT در سال ‌های آینده به میزان زیادی افزایش می ‌یابد، زیرا در کل تجارت الکترونیک نفوذ می ‌کند. با افزایش تعداد دستگاه ‌هایی که متصل می ‌شوند و مولفه های هوشمند را جمع‌ آوری می‌ کنند، احتمال تولید داده‌ های بیشتر و همچنین شانس افزایش تجارب مشتری نیز افزایش می‌ یابد. با نفوذ دستگاه ‌ها در سراسر صنعت، زمینه ای برای رشد درآمد هنگفت همراه با بهبود مدیریت موجودی و ردیابی بی دردسر دزدی‌ ها و همچنین زیان ‌ها بوجود می آید که باعث افزایش هوش کلی خریداران می‌ گردد.


سفارش ترجمه

دیدگاهها

  1. مصطفی فتح الهی

    عالی

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 9 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi