عنوان فارسی |
مروری بر مبانی فرآیند کارآفرینی تصمیم گیرنده |
درسهای مرتبط |
  مدیریت کارآفرینی؛ مدیریت استراتژیک |
تعداد اسلاید : 32 | فرمت : pptx |
قابلیت چاپ و پرینت : دارد | کیفیت طراحی : طلایی |
سال طراحی : 1403 | برای ارائه کلاسی مناسب است؟ بله |
قابلیت ویرایش : دارد | برای دفاعیه ارشد و دکتری مناسب است؟ بله |
دریافت ترجمه مقاله این پاورپوینت : | دانلود ترجمه مقاله کارآفرین تصمیم گیرنده |
با در نظر گرفتن تحولات تاریخی در حوزه این تحقیق، این پرسش متداول در زمینه مطالعه کارآفرینی در خصوص اینکه به چه دلیل نظریه اقتصادی کارآفرینی وجود ندارد، تا حدی پاسخ داده می شود. بر طبق استدلال های محققین، توضیح در زمینه مفروضات بسیار افراطی در خصوص دستیابی به اطلاعات نهفته است، که در اقتصاد ارتدکس (که در مکتب فکری اقتصادی نئوکلاسیک است) به صورت ضمنی می باشد. در مدلهای ساده نئوکلاسیک فرض بر این است که، تمامی افراد دارای دسترسی آزاد به تمام اطلاعات لازم برای تصمیمگیری هستند. با این فرض، تصمیم گیری به استفاده مکانیکی قوانین ریاضی برای بهینه سازی کاهش یافته، تصمیم گیری بی اهمیت تلقی شده و تحلیل نقش کارآفرینان در زمینه نوع خاصی از تصمیم گیری غیرممکن می شود. به بیان دیگر، انتخاب منطقی به از بین رفتن هرگونه فرصت برای نوآوری، هماهنگی و عدم قطعیت منجر می شود. همانطور که اقتصاد به سمت آزاد سازی مفروضات اصلی، ترکیب “عناصر انسانی” و تبیین تغییرات تکنولوژیک سیر می کند، کارآفرین مجددا نمایان می شود. ظهور مجدد کارآفرین در نظریه اقتصادی تا حدی باعث تشریح و تبیین توسعه اقتصادی می شود که نیروی پیشبرنده آن مبتنی بر تصمیم گیری “غیر منطقی” کارآفرینان است.
این پاورپوینت در 32 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز اسلاید شماره 2 آن قرار داده شده است:
بیشتر نظریههای موجود در زمینه فرآیند تصمیمگیری مبتنی بر مدلی از تصمیمگیری است که از سه جزء محیط، ویژگیهای خاص تصمیمی که بایستی اتخاذ شوند و خود کارآفرین تشکیل شده است. لازم به ذکر است که، این سه متغیر مستقل علاوه بر آنکه مطابق با مسیر فرآیند تصمیم گیری حرکت می کنند، در تعامل نیز ثابت هستند. درک عمیق در زمینه فرآیند تصمیم گیری، مستلزم یک مدل یکپارچه متشکل از عوامل تصمیم گیری، محیطی و سازمانی است. عناصر مورد انتظار و تاثیرگذار بر فرآیندهای استراتژیک، متشکل از ویژگی های فردی مدیر، زمینه سازمانی داخلی و عوامل محیطی می باشند. به این ترتیب، سه سطح تحلیل در زمینه شخص (کارآفرین)، محیط، و خود فرآیند تصمیمگیری استراتژیک مطرح است. لازم به ذکر است که این دیدگاه تحلیلی مبتنی بر مکانیسم “تقابل سه گانه” است که محققان با هدف تعمیم مفهوم یادگیری شناختی اجتماعی خود، از آن بهره می گیرند. در این خصوص، عملکرد انسان به عنوان محصول تعامل پویا از تأثیرات شخصی، رفتاری و محیطی تلقی می شود. همچنین، محققان شرح می دهند که چطور افراد نتایج رفتار خود را تفسیر کرده، محیط پیرامون خود را تغییر می دهند، که به نوبه خود به اطلاع رسانی و تغییر رفتارهای بعدی منجر می شود.
در ادامه، اسلاید شماره 22 این پاورپوینت قرار داده شده است:
کارآفرین از طریق ایجاد سرمایه گذاری و تصمیمات استراتژیک بعدی که با آن مواجه می شود، بر محیط تاثیر می گذارد. بالعکس، محیط به طور مداوم انگیزه هایی را برای فعالیت های کارآفرینانه (فرصت ها، تهدیدها و غیره) ارائه می دهد. این انگیزه های محیطی به نوعی نیروهای پیشبرنده برای تصمیمگیری استراتژیکی کارآفرین محسوب می شوند.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.