عنوان فارسی |
رویکردهای طراحی و استراتژی های کنترل برای ماشین های الکتریکی انرژی کارآمد نظیرخودروهای الکتریکی - مرور |
درسهای مرتبط |
  ماشین های الکتریکی |
تعداد اسلاید : 25 | فرمت : pptx |
قابلیت چاپ و پرینت : دارد | کیفیت طراحی : طلایی |
سال طراحی : 1403 | برای ارائه کلاسی مناسب است؟ بله |
قابلیت ویرایش : دارد | برای دفاعیه ارشد و دکتری مناسب است؟ بله |
دریافت ترجمه مقاله این پاورپوینت : | دانلود ترجمه مقاله طراحی ماشین های الکتریکی انرژی کارآمد |
عوامل اجتماعی-اقتصادی و پیشرفتهای فناوری باعث میشود که خودروهای الکتریکی (EVها) در زمینه حمل و نقل اصلی، هر چه بیشتر رقابتیتر شود. همچنین، برای حفظ شتاب فزاینده این خودروهای الکتریکی، تلاش فراوانی جهت توسعه بیشتر سیستمهای پیشرانه الکتریکی انرژی کارآمد و اجزای اصلی آنها، یعنی باتریها، دستگاههای الکترونیک قدرت، و ماشینهای الکتریکی (EM) و ساخت آنها در پیش گرفته شده است تا از لحاظ تجاری، آنها را برای خودروهای الکتریکی تولیدی، زیست پذیر و قابل استفاه کند.
به طور کلی، در سالهای اخیر به دلیل کاهش سطوح جریان و تلفات توان و مزایای هزینه از لحاظ اتصالات، کابلها و نیمه رساناهای قدرت، ولتاژ عملیاتی پیشرانههای برقی به طور فزاینده ای با افزایش همراه بوده است. به طور مثال، در کاربردهای خاص نظیر سیستم هیبریدی تویوتا، مبدل های دو جهته به منظور افزایش ولتاژ باتری مورد استفاده قرار گرفته است. این نوع مبدل های DC/DC ولتاژ بالا با تنظیم ولتاژ باس DC، می توانند بهره وری و راندمان را افزایش دهند. با این وجود، به دلیل استفاده از اینگونه سیستمهای ولتاژ بالا در خودروهای الکتریکی جدید، چالشهای جدیدی در خصوص الزامات عایق، قابلیت اطمینان، ایمنی و کارایی قطعات ایجاد شده است.
لازم به ذکر است که چین با داشتن بزرگترین بازار خودروهای سواری، 53% از فروش جهانی EVها و خودروهای الکتریکی هیبریدی پلاگین را در سال 2019 به خود اختصاص داده است، به طور مثال، می توانید مدل های پرفروش EV چینی توسط BYD، BAIC BJEV، SAIC موتور، گیلی، چری و JAC را مشاهده کنید. اکثر EVهای تولیدی دارای طرح پیشرانه ( انتقال قدرت) آن برد در یک EM در هر محور هستند که از طریق یک گیربکس مکانیکی با اتصالات دیفرانسیل، نیم شفت و سرعت ثابت به دو چرخ متصل می شود. در EVهای سگمنت، پیکربندیهای چرخ های دائم محرک (AWD) با دو EM (یکی در هر محور) به دلیل کشش و عملیات کنترل بهتر آنها، آخرین روند می باشند. در این پیکربندی ها، دو ماشین می توانند اهداف متفاوتی را دنبال کنند، به طور مثال، در طول استفاده معمول، می توان یک ماشین را برای بهره وری انرژی بهینه کرد، در حالی که ماشین دوم عملکرد گشتاور/قدرت کششی مورد نیاز را فراهم می کند. به طور مثال، مورد دوم انتخاب تسلا برای مدل 3 است که ترکیبی از یک ماشین القایی (IM) و یک دستگاه آهنربای دائمی (PM) می باشد.
این پاورپوینت در 25 اسلاید آماده شده و در ادامه نیز، اسلاید شماره 23 آن قرار داده شده است:
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.