عنوان فارسی |
مطالعه ای بر مفاهیم و تعاریف سرمایه های فکری |
درسهای مرتبط |
  مدیریت رفتار سازمانی |
تعداد اسلاید : 68 | فرمت : ppt |
قابلیت چاپ و پرینت : دارد | کیفیت طراحی : طلایی |
سال طراحی : 1403 | برای ارائه کلاسی مناسب است؟ بله |
قابلیت ویرایش : دارد | برای دفاعیه ارشد و دکتری مناسب است؟ بله |
سرمایه فکری به معنای ارزش دانش جمعی یک شرکت و منابع آن است که می تواند برای آن نوعی مزیت اقتصادی فراهم کند. همچنین برای شناسایی دارایی های ملموس یک شرکت و تقسیم آنها به دسته بندی های معنادار، مورد استفاده قرار می گیرد.
سه نوع سرمایه فکری وجود دارد:
سرمایه فکری، بطور کلی به سه نوع مختلف سرمایه تقسیم می شود:
این پاورپوینت در 68 اسلاید آماده شده و در ادامه نیز، اسلاید شماره 31 آن قرار داده شده است:
سرمایه فکری را می توان به روش های مختلف سنجید، اما هیچ روش هماهنگ برای اندازه گیری آنچه که مورد پذیرش عموم قرار گرفته وجود ندارد و در نتیجه، مشخص سازی یک روش دقیق برای سنجش آن وجود ندارد. سرمایه فکری، یک «دارایی» محسوب می شود، اما برروی ترازنامه یک شرکت شامل نمی شود، با اینکه تعدادی از مقادیر آن در دارایی های ناملموس مانند سرقفلی و مالکیت فکری، سنجش می شوند. بنابراین، صورت های مالی یک شرکت ممکن است منعکس کننده ارزش سرمایه انسانی، رابطه ای یا ساختاری نباشد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.