عنوان فارسی |
مدلی برای هوش مصنوعی همکارانه در بازاریابی |
درسهای مرتبط |
  مدیریت بازاریابی |
تعداد اسلاید : 24 | فرمت : pptx |
قابلیت چاپ و پرینت : دارد | کیفیت طراحی : طلایی |
سال طراحی : 1403 | برای ارائه کلاسی مناسب است؟ بله |
قابلیت ویرایش : دارد | برای دفاعیه ارشد و دکتری مناسب است؟ بله |
دریافت ترجمه مقاله این پاورپوینت : | دانلود ترجمه مقاله هوش مصنوعی مشارکتی در بازاریابی |
هوش مصنوعی (AI) در سالهای اخیر به روش های مختلف، خردهفروشی را به سمت جلو سوق داده است. این روش ها عبارتند از: در دسترس قرار دادن ابر دادهها برای پیشبینی، ایجاد تسهیلاتی در زمینه تصمیمگیریهای خردهفروشی و مصرف آگاهانهتر، ارائه نمایش بصری و به نمایش گذاشتن کالا، و برقراری تعامل با مشتری. علاوه بر این، AI در حوزه بازاریابی عمومی با سرعت فزاینده ای در حال افزایش محبوبیت و اهمیت است. در بخش عملی، بسیاری از بخش های بازاریابی از کاربردهای AI استفاده نموده اند. این کاربردها عبارتند از: استفاده از ربات ها برای خوشامدگویی به مصرف کننده، تحلیل ابرداده ها برای تنظیم و پیش بینی قیمت، استفاده از سیستم های توصیه کننده برای شخصی سازی محصول و تبلیغات، پردازش زبان طبیعی جهت ایجاد تعامل با مشتری و بهینه سازی تجربه در فروشگاه، تحلیل احساسات برای بررسی رضایت مشتری.
این پاورپوینت در 24 اسلاید آماده شده و در ادامه نیز، اسلاید شماره 4 آن قرار داده شده است:
به همین نحو، در بعد دانشگاهی نیز شاهد گسترش تحقیقات این حوزه در زمینه بازاریابی هستیم. به طور مثال، تأثیر AI در فروشگاه بر خردهفروشی، بررسی موانع روانی و فرهنگی در خصوص پذیرش مصرفکننده در زمینه استفاده از سیستمهای خرید مستقل، توسعه روشهای توصیه خودکار محصول قابل توضیح، استفاده از شبکههای عصبی پیچیده در زمینه پیشبینی فروش خردهفروشی، استفاده از کلان داده ها و دادههای ساختارنیافته در بازاریابی، کاربرد روشهای مختلف یادگیری ماشینی، نظیر ویدیو کاوی، تحلیل متن، مدلسازی موضوع، تحلیل معنایی، قیمت گذاری آنلاین و پویا، تأثیر کاربردهای AI نظیر شخصیسازی تطبیقی برای موسیقی و اخبار، اینترنت اشیا (IoT) و تجربه مصرف، تأثیر گذاری بر تجارب مصرف کننده، تاثیرگذاری بر خدمات، تاثیر گذاری بر اقتصاد و استفاده استراتژیک از AI برای برقراری تعامل با مشتریان.
در ادامه، اسلاید شماره 22 این پاورپوینت، قرار داده شده است:
با وجود اینکه در عمل، اهمیت هوش مصنوعی و تحقیقات بازاریابی به خوبی درک شده است، اما همچنان مباحثی در خصوص اینکه آیا AI انسان را تقویت می کند یا جایگزین می کند، مطرح است. همچنین با پژوهش های صورت گرفته در زمینه مطالعات بازاریابی، برخی از مطالعات حمایتی را نیز در زمینه جایگزینی می یابیم که عبارتند از: علاقه مصرفکننده به رباتهای انسانساز و دلبستگی انسانی و تمایل مشتری به محصول و مصرفکننده. همچنین، برخی از مطالعات نیز از این رشد و افزایش پشتیبانی می کنند، مانند تضاد بین کارکنان خط مقدم و AI با توجه به ابعاد آموزش و یادگیری خدمات، تجربه مشتری، استراتژی شرکت، و تأثیر بر جامعه و مقاومت مصرف کننده در استفاده از AI در زمینه پزشکی در هنگام نیاز به واسطه انسانی.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.