دانلود ترجمه مقاله کمک همسالان در تنظیم هیجان در نوجوانی
عنوان فارسی |
کمک همسالان در تنظیم هیجان در نوجوانی |
عنوان انگلیسی |
Peer facilitation of emotion regulation in adolescence |
کلمات کلیدی : |
  تنظیم هیجان؛ بلوغ؛ نفوذ همسالان؛ دوستی ها؛ ارزیابی مجدد |
درسهای مرتبط | روانشناسی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2023 | تعداد رفرنس مقاله : 174 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. رشد تنظیم هیجان در دوران نوجوانی 3. نفوذ اجتماعی و مغز نوجوان 4. نوید مداخلات اجتماعی برای بدتنظیمی هیجانی در نوجوانی 5. نتیجه گیری
چکیده – تنظیم هیجان به ویژه برای نوجوانان از اهمیت بالاییبرخوردار است، زیرا آنها تحت تغییرات رشدی بهنجار در سیستم های عاطفی قرار می گیرند و این امر خطر آسیب شناسی روانی را افزایش می دهند. علیرغم نیاز زیاد به تنظیم هیجان در دوران نوجوانی، استراتژی های تنظیم هیجانی مورد مطالعه، مانند ارزیابی مجدد شناختی، برای نوجوانان کمتر از بزرگسالان مفید می باشد، زیرا آنها به مناطق عصبی در حال رشد در این دوره، (به عنوان مثال قشر پیش پیشانی جانبی) متکی هستند. با این حال، نوجوانی با افزایش ارزش روابط با همسالان و حساسیت به اطلاعات و نشانه های اجتماعی مشخص می شود. در بررسی حاضر، ما تحقیقاتی که به بررسی تنظیم هیجان و تأثیر همسالان در طول زمان رشد می پردازند تا نشان دهند که حساسیت نسبت به همسالان در دوران نوجوانی می تواند برای بهبود تنظیم هیجان مورد استفاده قرار گیرد، را با هم ترکیب می کنیم. ابتدا روندهای رشدی مربوط به تنظیم هیجان در سطح رفتار و مغز در نوجوانان را با استفاده از ارزیابی مجدد شناختی به عنوان یک استراتژی نمونه در تنظیم هیجان مورد بحث قرار می دهیم. در مرحله بعد، تأثیرات اجتماعی بر رشد مغز نوجوانان را مورد بحث قرار می دهیم، تأثیر مراقبین و افزایش حساسیت به تأثیر همسالان را توصیف می کنیم تا توضیح دهیم که چگونه حساسیت نوجوان به ورودی های اجتماعی، دریچه ای از آسیب پذیری و فرصت را باز می کند. در نهایت، با توصیف وعده مداخلات اجتماعی (یعنی بر اساس همسالان) برای افزایش تنظیم هیجان در نوجوانی به نتیجه گیری می پردازیم. مقدمه: تنظیم هیجان، مجموعه استراتژی هایی می باشد که برای مدیریت تجربه و بیان حالات هیجانی استفاده می شود (گروس، 2014) و در دوران نوجوانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوجوانان احساسات را با فراوانی و شدت بیشتری نسبت به بزرگسالان تجربه می کنند (لارسون و همکاران، 1980) و اختلال در تنظیم هیجان در نوجوانی با ظهور یا بدتر شدن علائم درونی در ارتباط است (کیسی و همکاران، 2011؛ کسلر و همکاران، 2005). با توجه به اینکه نوجوانی یک دوره محوری برای ایجاد سلامت عاطفی به شمار می آید (لی و همکاران، 2014؛ پاوس و همکاران، 2008؛ سوهرک و همکاران، 2008) و میزان اضطراب و افسردگی در بین نوجوانان در دهه های اخیر دو برابر شده است (کالینگ و همکاران، 2017؛ تونگ و همکاران، 2019)، شناسایی مکانیسم های جدید برای بهبود نتایج تنظیم هیجان برای این گروه سنی بسیار مهم است. یکی از مکانیسم هایی که مورد مطالعه قرار نگرفته این است که همسالان و به طور ویژه دوستی ها (یعنی، روابط نزدیک با همسالان) مداخلاتی هستند که می توانند پردازش تنظیمی سازگارانه و بهزیستی را در نوجوانان ارتقا دهند. با توجه به اهمیت فوق العاده روابط اجتماعی و تعاملات در سلامت جسمی و روانی (اوچینو و همکاران، 2018)، دانشمندان علوم عاطفی به طور فزاینده ای شروع به بازنگری فرد کرده اند تا بررسی کنند که چگونه افراد به تنظیم هیجان یکدیگر کمک می کنند، چنین فرایندی مقررات احساسات بین فردی یا اجتماعی نامیده می شود (زاکی و ویلیامز، 2013؛ نیون، 2017؛ ریک و همکاران، 2016). چنین تحقیقاتی نشان داده است که بازخورد دوستان می تواند نتایج تنظیم هیجان را در بزرگسالان سالم افزایش دهد (ساهی و همکاران، 2021). نوجوانی با افزایش حساسیت به باورها و رفتارهای همسالان توصیف و مشخص شده است (سومرویل و همکاران، 2013؛ اندروز و همکاران، 2021؛ آلبرت و همکاران، 2013؛ ون هورن و همکاران، 2016، 2016). بنابراین، ما اظهار می کنیم که دوستی ها می توانند یک منبع قوی برای حمایت نظارتی باشند و برای بهبود نتایج تنظیم هیجان در نوجوانی مورد استفاده قرار گیرند.
پاورپوینت مشابه این موضوع | دانلود پاورپوینت مطالعه ای بر اختلال دوقطبی |
پروپوزال مشابه این موضوع | دانلود پروپوزال ارزیابی اختلالات شخصیتی افرادی که قصد خودکشی داشته اند |
Emotion regulation is particularly important for adolescents as they undergo normative developmental changes in affective systems and experience heightened risk for psychopathology. Despite a high need for emotion regulation during adolescence, commonly studied emotion regulation strategies like cognitive reappraisal are less beneficial for adolescents than adults because they rely on neural regions that are still developing during this period (i.e., lateral prefrontal cortex). However, adolescence is also marked by increased valuation of peer relationships and sensitivity to social information and cues. In the present review, we synthesize research examining emotion regulation and peer influence across development to suggest that sensitivity to peers during adolescence could be leveraged to improve emotion regulation for this population. We first discuss developmental trends related to emotion regulation at the level of behavior and brain in adolescents, using cognitive reappraisal as an exemplar emotion regulation strategy. Next, we discuss social influences on adolescent brain development, describing caregiver influence and increasing susceptibility to peer influence, to describe how adolescent sensitivity to social inputs represents both a window of vulnerability and opportunity. Finally, we conclude by describing the promise of social (i.e., peer-based) interventions for enhancing emotion regulation in adolescence. Introduction: Emotion regulation, the collection of strategies that are used to manage the experience and expression of emotional states (Gross, 2014), is particularly important during adolescence. Adolescents experience emotions with greater frequency and intensity than adults (Larson et al., 1980), and emotion dysregulation in adolescence has been linked to emerging or worsening internalizing symptoms (Casey et al., 2011, Kessler et al., 2005). Given that adolescence is a pivotal period for establishing emotional health (Lee et al., 2014, Paus et al., 2008, Suhrcke et al., 2008), and that anxiety and depression rates among adolescents have doubled in recent decades (Calling et al., 2017, Twenge et al., 2019), it is critical to identify novel mechanisms for improving emotion regulation outcomes for this age group. One understudied mechanism for interventions that could promote adaptive regulatory processing and well-being in adolescents is peers, and particularly friendships (i.e., close peer relationships). Given the tremendous importance of social relationships and interactions in physical and mental health (Uchino et al., 2018), affective scientists have increasingly begun to look beyond the individual to examine how people help regulate each other’s emotions, a process called interpersonal or social emotion regulation (Zaki and Williams, 2013, Niven, 2017, Reeck et al., 2016). Such research has shown that feedback from friends can boost emotion regulation outcomes in healthy adults (Sahi et al., 2021). Adolescence is characterized by enhanced sensitivity to the beliefs and behaviors of peers (Somerville et al., 2013, Andrews et al., 2021; Albert et al., 2013; van Hoorn et al., 2016, van Hoorn et al., 2016). Thus, we propose that friendships might be a particularly powerful source of regulatory support that can be leveraged to improve emotion regulation outcomes in adolescence.
ترجمه این مقاله در 25 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 19 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.