عنوان فارسی |
ارزیابی نقش مولفه های ساختار سازمانی در بهبود رضایت شغلی پرسنل (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی ایلام) |
عنوان انگلیسی |
Assessing the Role of Organizational Structure Components in Improving Personnel Job Satisfaction (Case Study: Islamic Azad University of Ilam) |
رشته مرتبط |
  مدیریت رفتار سازمانی |
درسهای مرتبط | روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه |
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است | سال تهیه : 1403 |
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) | کیفیت نگارش : طلایی |
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟ |
سفارش پاورپوینت این پروپوزال |
1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی) 9. بیان جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق
این پروپوزال دارای یک مقاله بیس نیز می باشد که در انتهای همین صفحه می توانید به طور رایگان، اقدام به مشاهده و دریافت آن نمایید.
سازمان ها اهداف و آرمان هایی برای موفقیت دارند و می توانند هماهنگ تر از طریق یک رویه رسمی شده، عمل کنند. برای اینکه سازمان به اهداف و آرمان های خود دست یابند، کار چنین سازمانی باید بین اعضایش تقسیم شود. یک ساختار برای ممکن سازی اجرای موثر فعالیت های کلیدی، و برای حفاظت از تلاش پرسنل، ساختار فراهم کننده چارچوب یک سازمان و الگوی مدیریت آن، لازم است. این یک چارچوب رسمی شده است که درون آن مدیریت فعالیت می کند. به وسیله ساختار سازمان است که هدف و کار سازمان را می توان اجرا کرد. کارکنانی که کار و هدف سازمان را برآورده می کنند، می توانند هنگامی بخوبی عمل کنند که رضایت آنها به اندازه کافی مورد توجه قرار گیرد. بنابراین مشهود است که برای اینکه سازمان به اهداف خود برسد، رضایت شغلی کارکنان نیاز است مورد توجه قرار گیرد.
به عقیده پژوهشگران، رضایت شغلی یک خصوصیت و صفت عمومی است که در نتیجه عوامل شغلی خاص، مشخصات فردی و روابط خارج از شغل، تشکیل می شود. رضایت شغلی یک دیدگاه عمومی فرد در مورد شغلش است و همچنین به صورت یک ارزیابی شخصی سازی شده از شرایط موجود بر محیط کار، نظارت یا پیامدها تعریف شده که در نتیجه داشتن یک شغل، بوجود می آید. اما، رفتارشناسان سازمانی و متخصصان منابع انسانی، از خیلی وقت پیش در مورد بهترین روش ساختار بندی یک محیط کار جهت تاثیر گذاری بر پیامدها و نتایج کارکنان از طریق رضایت شغلی، کنجکاو بوده اند. ساختار سازمانی بر نگرش ها و رفتارهای افراد تاثیر دارد. این تاثیر اولویت های شخصی مدیر برای روش های ارتباط دادن زیردستان و مدیران دیگر و روش حل مسائل می باشد.
ساختار سازمانی، به معنای چیدمان امور، روابط بخش های مختلف و سطوح تصمیم و اختیار برای دستیابی به همکاری و هماهنگی در تلاش ها، تفویض اختیار و ارتباطات موثر در راستای زنجیره خطی از فرمان می باشد. ساختار، تعریف می کند که چگونه وظایف شغلی، تقسیم، گروه بندی و هماهنگ سازی شوند. این شاخصه نشان دهنده روابط سلسله مراتبی میان اعضای سازمان ها می باشد. علاوه بر آن، تقریباً همه سازمان ها می خواهند به بالاترین سطح بهره وری ممکن یا بهره وری بهینه شده دست یابند. بی تردید، نیروی انسانی ماهر و کارآمد یکی از مهمترین ابزارها برای دستیابی به اهداف سازمانی است، زیرا منابع انسانی نقش مهمی در افزایش و کاهش بهره وری در سازمان دارد. بنابراین بدین معناست که اگر سازمان بیشترین سرمایه و بهترین فنآوری و امکانات همراه با یک چارچوب خوب برای انجام فعالیت های مدیریتی خود داشته باشد، اما منابع انسانی سازنده و راضی نداشته باشد، چنین سازمانی به هدف خود دست نمی یابد.
این پروپوزال برای دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت آماده شده و ساختارهای کلی پروپوزال نویسی نیز در آن رعایت شده است. مطالعه این محصول می تواند ابزار مفیدی در راستای درک بهتر این ساختارها برای دانشجویان بوده و امید می رود که مفاهیم ذکر شده در آن، زمینه ساز موضوعات و تحقیقات جدیدی در آینده گردد.
این پروپوزال در محیط ورد (WORD) انجام شده و در ادامه نیز بخشی از آن و نیز فایل مقاله بیس قرار داده شده است:
وحدانه –
عالی