دانلود پروپوزال مطالعه ای بر ارتباط بین جو سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی

عنوان فارسی

مطالعه ای بر ارتباط بین جو سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی (مطالعه موردی: دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران)

عنوان انگلیسی

A study on the relationship between organizational climate and organizational citizenship behavior (Case study: Faculty of Management, University of Tehran)

رشته مرتبط :

  مدیریت رفتار سازمانی

درسهای مرتبط روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است سال تهیه : 1402
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) کیفیت نگارش : طلایی
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟

سفارش پاورپوینت این پروپوزال

قیمت دانلود :
75,600 تومان
فهرست مطالب

1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی) 9. بیان جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق 11. منابع فارسی و انگلیسی

سفارش پروپوزال
شرح موضوع

این پروپوزال دارای یک مقاله بیس نیز می باشد که در انتهای همین صفحه می توانید به طور رایگان، اقدام به مشاهده و دریافت آن نمایید.

امروزه، فعالیت سازمان ها در محیط پویا، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و منابع انسانی به عنوان یکی از سرمایه های موثر توجه های زیادی را به خود جلب کرده است. در گذشته، منابع کمیاب، برتری تکنولوژیکی، مقررات ایالتی و ثبت اختراعات از جمله مزیت های رقابتی محسوب می شدند. توسعه فناوری، نوآوری سریع و حذف مقررات منجر به لغو این محدودیت شدند. در محیط فعلی که مستلزم انعطاف پذیری، نوآوری و سرعت عرضۀ محصول به بازار می باشد، توسعه و مدیریت دانش کارکنان، تجربیات، مهارت ها و تخصص (به عنوان سرمایه انسانی نامیده می شود)، به طور مؤثری از مهمترین عوامل موفقیت در عملکرد سازمانی پایدار محسوب می شوند. به طور معمول، به سرمایه های اقتصادی از جمله دارایی های مالی و مشهود مانند کارخانه و تجهیزات توجه شده است، اما مدیران جاه طلب فعلی علاوه بر اینکه اهمیت دارایی های مشهود، داده ها و منابع مادی را تشخیص می دهند، به شناسایی سرمایه انسانی نا مشهودی می پردازند که سرمایه فکری نامیده می شود. جو سازمانی به عنوان احساس سازمان یا ماهیت جمعی تعریف شده است. جو سازمانی، کیفیت محیط داخلی سازمان می باشد و با صفاتی از قبیل باز، پرجوش و خروش، آرام، غیررسمی، غیردوستانه، غیر شخصی، خصومت آمیز، انعطاف ناپذیر و بسته توصیف شده است.

مسئولیت پذیری و رفتار شهروندی سازمانی از جمله عوامل سازمانی می باشند که نمی توان در یک محیط سازمانی بر آن تأکید بیش از حد نمود. این عوامل بطور عظیمی در رشد سازمانی نقش دارند. باید عوامل مرتبط یا عوامل موثر بر رفتار شهروندی سازمانی و مسئولیت پذیری را تعیین نمود. مسئولیت پذیری شامل تلاش های داوطلبانه و سازندة کارکنان شخصی، بمنظور ایجاد تغییر در کارکرد سازمانی می باشد که با توجه به نحوه کار کارمندان در زمینه مشاغل، واحدهای کاری یا سازمان هایشان صورت می گیرد. مسئولیت پذیری به حمایت و جو سازمان بستگی دارد. برخی سازمان ها، جو خود را به گونه ای طراحی می كنند كه اجازه می دهد تا ابتكار شخصی بطور سازنده و منفعلانه ای هم سبب بهبود شرایط كارمندان و هم سازمان شود. مسئولیت پذیری به معنای اتخاذ یک رویکرد فعال و خودجوش برای کار کردن و فراتر رفتن از چیزی می باشد که به طور رسمی در یک شغل لازم است. هنگامی که به کارمندان اجازه داده می شود تا مسئولیت کار خود را برعهده بگیرند، آنها صرفنظر از قوانین موجود، تمایل به شروع یا ایجاد رویه های جدیدی دارند که آن را مناسب می دانند. این امر مشابه سایر اشکال رفتارهای فرانقش می باشد، زیرا یک تلاش اختیاری (رسماً مورد نیاز نمی باشد) برای شروع و ایجاد تغییرات مثبت است. هدف این است که به جای ریشه دار شدن منافع شخصی، سازمان ها بهبود یافته و از آن بهره مند شود.

این پروپوزال برای دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت آماده شده و ساختارهای استاندارد پروپوزال نویسی نیز در آن رعایت گردیده است. مطالعه این محصول می تواند ابزار مناسبی برای آشنایی بیشتر با این ساختارها بوده و نیز، ایده های پژوهشی جدیدی را در اختیار دانشجویان قرار دهد.

این پروپوزال در محیط ورد (WORD) آماده شده و در ادامه نیز بخشی از آن و نیز فایل مقاله بیس مربوط به آن قرار داده شده است:

جو سازمانی و رفتار شهروندی


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پروپوزال مطالعه ای بر ارتباط بین جو سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi