دانلود ترجمه مقاله همخوانی ادراک سازمانی: یک مدل مفهومی بهرهبرداری از مدیریت ادراک چندسطحی
عنوان فارسی |
همخوانی ادراک سازمانی: یک مدل مفهومی بهرهبرداری از مدیریت ادراک چندسطحی در سازمانهای خدمات ورزشی |
عنوان انگلیسی |
Organisational impression congruence: A conceptual model of multi-level impression management operation in sports service organisations |
کلمات کلیدی : |
  مدیریت ادراک؛ شهرت؛ بازاریابی خدمات؛ همخوانی ادراک سازمانی |
درسهای مرتبط | مدیریت ورزشی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 93 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مبانی نظری و ایجاد گزاره 3. مشارکتها، پیامدها، و جهتگیریهای آینده
چکیده – مدیریت تصاویر ارائه شده به مصرفکنندگان مخاطب، یک وظیفهی کلیدی برای سازمانهای خدمات ورزشی است؛ با این حال، تعداد «نقاط تماس» (تعاملات بین کارکنان و مصرفکنندگان)، به پیچیدگی این فرآیند میافزاید. در این مقاله، نویسندگان، یک مدل مفهومی همخوانی ادراک سازمانی (OrgIC) را ارائه میدهند، و پیشنهاد میدهند که سازمانها در صورتی به نتایج مثبت مرتبط با مصرفکننده خواهند رسید که یک هماهنگی بین تصویر(های) سازمانی مطلوب، تصاویر ارائه شده توسط سازمان در سطح استراتژیک/مدیریت، و تصاویر ارائهشده توسط کارکنانی که با مشتری رو در رو هستند، وجود داشته باشد. مدل مفهومی، به وسیلهی نظریههای مرتبط با مدیریت ادراک، شهرت (به عنوان یک نتیجهی اعمال مدیریت ادراک)، و نظریهی ناسازگاری شناختی به عنوان مبنایی برای نتایج ناهمخوانی، پشتیبانی میشود. نویسندگان، پیامدها و نتایج احتمالی نوشتههای قبلیِ نشاتگرفته از رشتههای مختلف (مثلا مدیریت ورزشی، مدیریت، و بازاریابی) را مورد بحث قرار میدهند، و جهتگیریهایی را برای پژوهشهای آینده پیشنهاد میدهند. نویسندگان، از طریق مدل OrgIC، در بحث و توسعهی نظری سهیم میشوند، و ابزاری را ارائه میدهند که میتواند برای ارزیابی روشی که سازمانهای خدمات ورزشی، خود را به مصرفکنندگان و سایر مخاطبان خارجی ارائه میدهند، مفید باشد.
The management of images projected to consumer audiences is a key task for sport service organisations; however, the number of “touch points” (interactions between employees and consumers) adds complexity to the process. In this article, the authors present a conceptual model of organisational impression congruence (OrgIC), proposing that organisations will elicit positive consumer-related outcomes if there is alignment between the desired organisational image(s), those projected by the organisation at the management/strategic level, and those projected by customer-facing employees. The conceptual model is underpinned by theories associated with impression management, reputation (as an outcome of impression management action), and cognitive dissonance theory as the basis for outcomes of in/congruence. The authors discuss possible implications and outcomes in relation to previous literature emanating from various fields (e.g., sport management, management, and marketing), and suggest directions for future research. Through the model of OrgIC, the authors contribute to theoretical development and discussion, and provide a tool that could be useful for evaluating the way that sport service organisations present themselves to consumers, and other external audiences.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.