دانلود ترجمه مقاله نوآوری باز در ناهمگونی آموزشی تحقیق و توسعه، نوآوری و عملکرد
عنوان فارسی |
نوآوری باز به عنوان حلقه گمشده در مدل میانجی بین ناهمگونی آموزشی تحقیق و توسعه، نوآوری و عملکرد |
عنوان انگلیسی |
Open innovation as the missing link in the mediated model among R&D educational heterogeneity, innovation and performance |
کلمات کلیدی : |
  عملکرد؛ نوآوری؛ ساختار تحقیق و توسعه؛ ناهمگونی آموزشی؛ نوآوری باز |
درسهای مرتبط | مدیریت نوآوری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2025 | تعداد رفرنس مقاله : 69 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. نظریه و فرضیات 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. بحث و نتیجه گیری
چکیده – این مطالعه به بررسی روابط متقابل بین ساختار آموزشی بخش تحقیق و توسعه (R&D)، نوآوری باز، نوآوری و عملکرد سازمانی میپردازد. هدف اصلی این مقاله کمک به شرکتها در ایجاد تحقیق و توسعه موفق به عنوان یکی از عوامل تعیینکننده عملکرد سازمانی و بررسی فرآیندهای زیربنایی و شرایط مرزی این رابطه است. بر اساس پیشینه نظری مدیریت تحقیق و توسعه، تنوع شناختی و نوآوری باز، ما فرض میکنیم که ناهمگونی آموزشی تحقیق و توسعه از طریق نوآوری، که توسط نوآوری باز شرکتها تعدیل میشود، با عملکرد سازمانی، رابطه مثبت دارد. ما دادهها را از 151 سازمان مستقر در اسلوونی، اتریش و کرواسی جمعآوری کردیم. ما دادهها را با روشهای میانجیگری (تعدیلشده) تحلیل کردیم. یافتههای ما فرضیهها را، به جز رابطه مستقیم بین ناهمگونی آموزشی تحقیق و توسعه و عملکرد سازمانی، تأیید میکند و انتظارات ما را در مورد اهمیت بالای نوآوری به عنوان میانجی این رابطه تأیید میکند. علاوه بر این، یافتههای ما با مفروضات نظری مبنی بر اینکه تنوع گروهی و تحقیق و توسعه و نوآوری باز در پیشبینی نوآوری و در نهایت عملکرد شرکت با یکدیگر تعامل دارند، سازگار است. یافتههای ما دیدگاههای جدیدی در مورد تحقیق و توسعه، به ویژه در مورد ساختار آموزشی کارکنان تحقیق و توسعه و تعامل آن با نوآوری باز در رابطه با عملکرد سازمانی ارائه میدهد.
ترجمه مقاله مرتبط با این مقاله | دانلود ترجمه مقاله نوآوری باز و تاثیرات آن بر عملکرد نوآوری |
This study examines the interrelationships between the educational structure of the research and development (R&D) department, open innovation, innovativeness and organisational performance. The main purpose of the article is to help companies establish successful R&D as one of the determinants of organisational performance, and to explore the underlying processes and boundary conditions of this relationship. Based on the theoretical background of R&D management, cognitive diversity, and open innovation, we hypothesise that R&D educational heterogeneity is positively related to organisational performance via innovativeness, which is moderated by firms' open innovation. We collected data from 151 organisations based in Slovenia, Austria, and Croatia. We analysed the data with (moderated) mediation procedures. Our findings support the hypotheses, except for the direct relationship between R&D education heterogeneity and organisational performance, and confirm our expectations regarding the high importance of innovativeness as a mediator of this relationship. Furthermore, our findings are consistent with theoretical assumptions that group and R&D diversity and open innovation interplay in predicting innovativeness and ultimately firm performance. Our findings provide new perspectives on R&D, particularly on the educational structure of R&D employees and its interaction with open innovation in relation to organisational performance.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.