دانلود ترجمه مقاله روش تشخیص خطای سیستم های محرک PMSM سه فاز تغذیه شده با VSI
عنوان فارسی |
یک روش تشخیص خطای مدار باز هیبریدی چند مرحله ای برای سیستم های محرک PMSM سه فاز تغذیه شده با VSI |
عنوان انگلیسی |
A Multi-Stage Hybrid Open-Circuit Fault Diagnosis Approach for Three-Phase VSI-Fed PMSM Drive Systems |
کلمات کلیدی : |
  تشخیص عیب؛ خودرو الکتریکی هیبریدی (HEV)؛ تزانزیستور دو قطبی با درگاه عایق شده (IGBT)؛ خطای مدار باز؛ موتور همگام مغناطیس دائمی (PMSM)؛ مبدل منبع ولتاژ (VSI) |
درسهای مرتبط | ماشین های الکتریکی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 | نشریه : IEEE |
سال انتشار : 2023 | تعداد رفرنس مقاله : 51 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. تحلیل عیب های مدار باز IGBT در سیستم های محرک PMSM تغذیه شده با مبدل منبع ولتاژ 3. روش تشخیص عیب مدار باز پیشنهادی 4. نتایج و بحث و بررسی 5. نتیجه گیری
چکیده – عملکرد خودروهای الکتریکی هیبریدی به ویژه در معماری سری، به شدت به قابلیت اطمینان سیستم های موتور محرک الکتریکی وابسته است. هر خطا در دستگاه های نیمه رسانای قدرت مانند ترانزیستورهای دو قطبی با درگاه عایق شده IGBT مورد استفاده در مبدل های منبع ولتاژ (VSIs)سه فاز برای سیستم های محرک موتور همگام مغناطیس دائم (PMSM)، موجب کاهش قابلیت اطمینان شده و منجر به تعمیرات برنامه ریزی نشده خودروهای الکتریکی هیبریدی می شود. هدف این مقاله ارائه یک روش تشخیص عیب داده محور و مبتنی بر مدل ترکیبی سه مرحله ای به نام روش تشخیص عیب هیبریدی، برای شناسایی، مکانیابی و رفع خطاهای مدار باز در IGBT ها مورد استفاده در سیستم های محرک PMSM تغذیه شده با مبدل منبع ولتاژ در خودروهای الکتریکی هیبریدی است. کنترل جهت دار میدانی (FOC) که بر اساس تخلیل ولتاژ فاز است، جریان در هر فاز مبدل منبع ولتاژ را با استفاده از پایگاه داده شرایط عملیات نرمال جهت تشخیص عیبهای مدار باز در IGBT ها ارزیابی می کند. وقتی خطا تشخیص داده شد، با استفاده از پایگاه داده شرایط عیب و با یک روش داده محور آنلاین به مام الگوریتم ماشین بردار پشتیبانی چند دسته بهینه شده (MMC-SVM) مکانیابی می شود. پس از آن IGBT خراب با بسته سوئیچ پشتیبان مربوطه کنار گذاشته می شود تا از کارکرد پیوسته سیستم موتور محرک الکتریکی اطمینان حاصل شود. روش پیشنهادی می تواند به دقت و سرعت خطاهای مدار باز IGBT ها را بدون نیاز به حسگرهای اضافی تشخیص داده، مکانیابی و رفع کند. همچنین در برابر خطاهای همزمان و پشت سر هم در IGBT ها مورد استفاده در سیستم های محرک PMSM تغذیه شده با مبدل منبع ولتاژ در خودروهای الکتریکی هیبریدی، توانمندی خوبی نشان می دهد.
ترجمه مقاله مرتبط با این مقاله | دانلود ترجمه مقاله سرکوب خطای اندازه گیری سرعت برای کنترل PMSM با ناظر خودوفقی کالمان |
The performance of Hybrid Electric Vehicles (HEVs), especially in series architecture, is highly dependent on the reliability of electric drive-motor systems. Any failure in power semiconductor devices, such as Insulated-Gate Bipolar Transistors (IGBTs), used in three-phase Voltage Source Inverters (VSIs) for Permanent Magnet Synchronous Motor (PMSM) drive systems, causes a reduction in the reliability and leads to unscheduled maintenance of HEVs. This paper aims to present a three-stage combined model-based and data-driven fault diagnosis approach, the so-called hybrid fault diagnosis approach, to detect, locate, and clear open-circuit faults in IGBTs used in VSI-fed PMSM drive systems in HEVs. Field-Oriented Control (FOC), which is a model-based technique, is used to control the electric drive-motor system. The proposed method, which is based on phase voltage analysis, estimates the current in each phase of VSI using the normal operating conditions dataset to detect open-circuit faults in IGBTs. Once a fault is detected, it is located using the faulty conditions dataset and an online data-driven approach, called the Modified Multi-Class Support Vector Machine (MMC-SVM) algorithm. Thereafter, the faulty IGBT is bypassed by closing the corresponding backup switch, ensuring the continuous operation of the electric drive-motor system. The proposed method can accurately and quickly detect, locate, and clear open-circuit faults in IGBTs without the need for additional sensors. Additionally, it demonstrates robustness against back-to-back and simultaneous faults in IGBTs used in VSI-fed PMSM drive systems in HEVs.
ترجمه این مقاله در 29 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 12 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.