دانلود ترجمه مقاله مدل پشتیبان تصمیم برای انتخاب استراتژی های کنترل بار
عنوان فارسی |
یک مدل پشتیبان تصمیم چند منظوره برای انتخاب استراتژی های کنترل بار از راه دور |
عنوان انگلیسی |
A multiple objective decision support model for the selection of remote load control strategies |
کلمات کلیدی : |
  مدیریت بار؛ برنامهریزی چندمنظوره؛ مدلسازی بار؛ مدیریت انرژی |
درسهای مرتبط | بازار برق؛ سیستم های توزیع انرژی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | نشریه : IEEE |
سال انتشار : 2000 | تعداد رفرنس مقاله : 17 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مدل هدف چندگانه برای انتخاب استراتژی های کنترل 3. محیط پشتیبان تصمیم 4. مطالعه موردی 5. نتیجه گیری
مقدمه: فعالیت های مدیریت شبکه توزیع برق شامل موقعیت هایی است که وجودشان برای کنترل ماکزیمم تقاضا ضروری است. این فرایند ممکن است به دلایل اقتصادی (برای کاهش افت و افزایش ضریب بار به عنوان وسیله ای جهت کاهش هزینه های خرید انرژی برای توزیع کننده) و یا به واسطه محدودیت های فیزیکی تجهیزات شبکه (یعنی همراه باخطوط و ترانسفورماتورها) اتفاق بیافتد. برای رفع این مشکل، باید برنامه های مدیریت ستون تقاضایی (DSM) پذیرفته شود که به وسیله آن مصرفکننده ها تشویق می شوند تا الگوهای بار خود را از طریق استفاده از یک محرک مناسب اصلاح کنند. نرخ های زمان استفاده یا نرخ های مبتنی بر قیمت های نقدی نمونه هایی از محرک های فوق و برنامه های سرمایه گذاری هستند که برای تشویق کاربران جهت صرفه جویی در تجـهیزات کاربردی یا زمان سنج های هوشمند برای جلوگیری از کاربرد انرژی به وسیله بعضی از بارها در دوره های خاصی از روز مورد استفاده قرار می گیرند. راه حلی که در این مورد توسط نیروگاه ها به کار میرود، مبتنی بر بارهای مصرفی کنترل از راه دور و اندازه گیری برطبق بعضی از اصطلاحات قراردادی از قبل تعریف شده است. در این روش مدیریت بار (LM) تـعریف می شود و معمولا به عنوان یک گزینه DSM در نظر گرفته خواهد شد. درعملیات های با قید بالا بواسطه کمبود ظرفیت، LM به عنوان یک وسیله خیـلی موثر جهت جلوگیری ازافت های بالا و سطح ولتاژ پایین در گره های توزیع عمل می نماید. ازطرف دیگر، حتــی وقتی که چنین قیدهای بحرانی وجودنداشته باشد، LM به کاهش افت شبکه دردوره های اوج و کاهش هزینه های خرید انرژی برای نیروگاه کمک می کند. بارهـایی که به طور مکرر در این نوع روش کنترل ریموت یا کنترل از راه دور مورد استفاده قرار می گیرند، بارهایی هســــــتند که توزیع کننده خـــدمات انرژی می باشند و کیفیت آنها بر وقفه های کوتاه مدت عرضه نیرو تاثیرنمی گذارد. دربخش مسکونی، این بارها با ذخـــیره انرژی گرمایی همراه هستند برای مثال می توان به آب گرمکن و دستگاه های تهویه مـطبوع اشــــاره کرد. به طورسنـــــــتی، نیروگاه ها از برنامه های آزمایشی برای بررسی اثربخشی – هزینه کنترل بارمستقیم استفاده می نمایند. یک برنامه آزمایشــی این امکان را برای نیروگاه بوجود می آورد که بتواند ضربه های شکل بار را پیش بینی کند، همچنین ممکن است به توسعه استراتژی های بازاریابی هــــم کمک کند. دومجموعه مصرف کننده انتخاب گردید، یک مجموعه برای آزمایش برنامه و مجموعه دیگر به عنوان گروه کنــــترل و مرجع در نظرگرفته شدند. این متدلوژی با اینکه پرهزینه است ممکن است نتایج دقیق را به ما نشان ندهد. نیــــــروگاه می تواند از برنامــــــه های آزمایشی استفاده نکند و به جای آن مستقیما خود برنامه را اجرا کند به شرطی که از یک برنامه تحـقیق بارمناسب استــــــفاده کند به طــــــوری که درآن میانگین مصرف کاربر و تقاضای آنی به عنوان تابع متغیرهایی تعیین می شوند که بر هر کدام از آنـــــــها تاثیرمی گذارد. اســــتفاده از مدل هایی مانند مدل توصیف شده دراین مقاله می تواند هزینه های اولیه را همراه با ارزیابی های فنی واقتــصادی قبلی اجرای برنامه مدیریت بار کاهش دهد. برای دستیابی به یک اجرای موفقیت آمیز برنامه های LM، پذیرش مصـــرف کننده به عنوان یک مسئله حیاتی در نظر گرفته می شود. کنترل بارمستقیم اعم ازسیستم گرمایش آبی و تهویه مطــــــبوع، برآسایش کاربران نهایی تاثیر خواهد گذاشت. علاوه بر آن چگونگی حداقل سازی ناسازگاری ایجاد شده برای مصرف کنندگان در زمانی که ازبرنامه LM اســــــتفاده می شود، باید در اولویت قرار بگیرد. بنابراین لازم است که مدل کنترل بار برای ارزیابی برنامه LM مورداستـــــفاده قرارگیرد زیرا می تواند مطابق با سلیقه مصرف کننده عمل نماید.
INTRODUCTION: Electricity distribution network management activities encompass situations where it is convenient, or even indispensable, to control maximum demand. This may happen either due to economic reasons (to reduce losses and increase load factor as a means of reducing energy purchase costs to the distributor) or due to physical limitations of the network equipment (namely associated with lines and transformers). To face this situation, it is usual to consider the adoption of demand-side management (DSM) programs, by means of which the consumers are encouraged to modify their load patterns through the use of adequate stimuli. Time-of-use rates or rates based on spot prices are examples of such stimuli, together with advising campaigns or funding programs to encourage the use of more efficient end-use equipment or smart clocks which prevent the use of energy by some loads at certain periods of the day. An alternative exists for the utilities, consisting in remotely controlling customer loads, acting behind the meter according to some pre-defined contractual terms. This procedure is designated load management (LM) and it is usually considered as a DSM option. In situations of highly constrained operation due to capacity shortage, LM is a very effective means of avoiding high losses and low voltage levels at delivery nodes. On the other hand, even when no such critical constraints exist, LM helps reducing network losses in peak periods also reducing energy purchase costs to the utility. The loads most frequently used in this type of remote control procedures are those which deliver energy services whose quality is not substantially affected by supply interruptions of short duration. In the residential sector such typical loads are those associated with some form of thermal energy storage, e. g. water heaters and air conditioners. Traditionally, utilities have carried out demonstration or pilot test programs to verify the cost-effectiveness of direct load control. A pilot test program allows the utility to forecast load shape impacts and may help it to develop marketing strategies. Two sets of customers are normally selected - one to test the program and a second one as a control group to be used as the reference case. This methodology is very expensive and may not produce accurate results [9]. A utility can avoid pilot testing programs and proceed directly to a program implementation if it designs and conducts a proper load research program in which average customer usage and instantaneous demand are determined as a function of the variables that affect each of them. The use of models such as the one described in this paper can significantly reduce the initial costs associated with the prior economical and technical evaluation of load management programs implementation. In order to achieve a successful implementation of LM programs, consumers’ acceptance is a vital issue. Direct load control, concerning both water heating and air conditioning, affects comfort of final users. Therefore, the issue of how to minimize the inconvenience caused to consumers has to be assigned a high priority whenever a LM program is considered. Thus, it is desirable that the model of load control used to assess the LM program can accommodate the interests of the participant consumers.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.