دانلود ترجمه مقاله رویکرد چند معیاره برای سنجش رضایت مسافران هوایی
عنوان فارسی |
رویکرد چند معیاره برای سنجش رضایت مسافران هوایی و بهبود کیفیت خدمات |
عنوان انگلیسی |
A multiple criteria approach for airline passenger satisfaction measurement and service quality improvement |
کلمات کلیدی : |
  آنالیز چندمعیاره؛ رضایت مسافران هوایی؛ بهبود کیفیت خدمات |
درسهای مرتبط | مدیریت جهانگردی و گردشگری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 38 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. بررسی مقالات 3. رضایت مشتری 4. روش MUSA 5. بررسی یک مورد خاص: خطوط هوایی Aegen 6. بررسی رضایت مسافر 6.1. نتایج MUSA 6.2. تجزیه و تحلیل رضایت جزئی 6.3. تجزیه و تحلیل تقسیم بندی رضایت 6.4. نمودار عملکرد / اهمیت 7. نتایج و پیشنهادات ضمیمه. پرسشنامه نظرسنجی
چکیده – ارزیابی رضایت مشتری عنصری کلیدی در تجارت مدرن است زیرا می تواند به طور چشمگیری به تلاش مستمر جهت بهبود کیفیت خدمات کمک کند. خطوط هوایی به منظور دستیابی به انتظارات مشتریان و سطوح بالاتر از کیفیت، نیاز به ایجاد یک مکانیزم خاص برای سنجش رضایت مسافرین دارند. در این مقاله نشان داده می شود که چگونه می توان ازMUSA (یک روش تجزیه و تحلیل رضایت چندمعیاره) برای سنجش میزان رضایت مسافران از مجموعه ای از خدمات و نیز تشخیص و نمایش خدماتی که نیاز به بهبود دارند؛ استفاده کرد. میزان اثربخشی روش مذکور به عنوان یک ابزار سنجش و تحلیل رضایت مسافر، از طریقیک برنامه کاربردی به خطوط هوایی Aegen توصیف شده است. نتایج این پژوهش، یافته های مفیدی در رابطه با معیارها و زیرمعیارهایی که مسافرین خطوط هوایی برای آنها ارزش قائلند ارائه می دهد. الگوهای جالبی در برنامه های طبقه بندی مختلف مشاهده می شود.
Measuring customer satisfaction is a key element for modern businesses as it can significantly contribute to a continuing effort of service quality improvement. In order to meet customer expectations and achieve higher quality levels, airlines need to develop a specific mechanism of passenger satisfaction measurement. In this paper we show how MUSA, a multicriteria satisfaction analysis method, can be utilized in order to measure passengers’ satisfaction from a large set of services dimensions, as well as to indicate those dimensions that need to be improved. The effectiveness of the method as a passenger satisfaction measurement and analysis tool is illustrated through an application to Aegean Airlines. The results reveal useful findings with regard to the satisfaction criteria and subcriteria that passengers of a full service airline value most, while interesting patterns emerge in different segmentation schemes.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.