دانلود ترجمه مقاله انگیزه ها و نتایج عملکرد شیوه های مدیریت زنجیره تامین پایدار
عنوان فارسی |
انگیزه ها و نتایج عملکرد شیوه های مدیریت زنجیره تامین پایدار: یک دیدگاه چند تئوریکی |
عنوان انگلیسی |
Motives and Performance Outcomes of Sustainable Supply Chain Management Practices: A Multi-theoretical Perspective |
کلمات کلیدی : |
  انگیزه؛ پایداری زیست محیطی؛ مدیریت زنجیره تامین؛ عملکرد شرکت |
درسهای مرتبط | مدیریت زنجیره تامین |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 20 | نشریه : Springer |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 143 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. چارچوب مفهومی و فرضیّات 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. بحث و پیامدها 6. نتیجه گیری
چکیده – بسیاری از محققان اعتقاد دارند که توسعه عظیم صنعتی در طول دو قرن گذشته ناپایدار بوده، چون این امر منجر به تخریب ناخواسته محیط زیست می گردد. با وجود توجه روز افزون به مدیریت زنجیره تامین پایدار، اکثر تحقیقات و مدل های مدیریت زنجیره تامین پایدار به عواقب این موضوع به جای انگیزه ی چنین شیوه های مسئوولی می اندیشد. مطالعات صورت گرفته در زمینه ی کشف انگیزه ی شرکت، تاحد زیادی کیفی بوده و آنالیز تجربی در مقیاس وسیع در این زمینه محدود می باشد. با توجه به نظریه های متعدد و ترکیب منابع اخلاقی کسب و کار و زنجیره تامین، تصور ما بر این است که انگیزه های سازنده، ارتباطی و اخلاقی پشت مشارکت شرکت ها در شیوه های مدیریت زنجیره تامین پایدار وجود دارد. به طور ویژه، ما ارتباط بین انگیزه های شرکت، شیوه های مدیریت زنجیره تامین پایدار و عملکرد شرکت را مورد بررسی قرار دادیم. با استفاده از یک نمونه 259 شرکت زنجیره تامین در آلمان، ما به صورت تجربی 5 ارتباط فرضی را مورد تست قرار دادیم. نتایج ما نشان داد که انگیزه های اخلاقی و ارتباطی محرک های کلیدی بوده و شرکت ها پی برند که افرادی که دارای سطوح بالایی از تعهدات اخلاقی هستند، نسبت افرادی که فاقد این تعهدات هستند، دارای عملکرد بالاتری می باشند. یافته های این مطالعه به منابع متعدد مدیریت پایدار کمک کرده و می تواند به سیاستگذاران، گروه های سهامدار و محققان جهت توسعه ی استراتژی های قوی تر برای تشویق شرکت ها به شیوه های مدیریت زنجیره تامین پایدار کمک کند.
Many researchers believe the tremendous industrial development over the past two centuries is unsustainable because it has led to unintended ecological deterioration. Despite the ever-growing attention sustainable supply-chain management (SSCM) has received, most SSCM research and models look at the consequences, rather than the antecedents or motives of such responsible practices. The few studies that explore corporate motives have remained largely qualitative, and large-scale empirical analyses are scarce. Drawing on multiple theories and combining supply-chain and business ethics literature, we purport that instrumental, relational, and moral motives are behind a firm’s engagement in SSCM practices. Specifically, we examine the links between corporate motives, SSCM practices, and firm performance. Using a sample of 259 supply-chain firms in Germany, we empirically test five hypothesized relationships. Our results reveal that relational and moral motives are key drivers, and that firms exhibiting high levels of moral obligations tend to outperform those primarily driven by amoral considerations. Findings of this study contribute to multiple literatures espousing sustainability management and can help policy makers, stakeholder groups, and scholars develop more robust strategies for encouraging firms to practice SSCM.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.