دانلود ترجمه مقاله مداخلات مبتنی بر ذهن آگاهی برای استرس و فرسودگی شغلی در معلمان
عنوان فارسی |
مداخلات مبتنی بر ذهن آگاهی برای استرس و فرسودگی شغلی در معلمان: یک مرور سیستماتیک |
عنوان انگلیسی |
Mindfulness-based interventions for stress and burnout in teachers: A systematic review |
کلمات کلیدی : |
  ذهن آگاهی؛ معلمان؛ استرس؛ فرسودگی شغلی |
درسهای مرتبط | روانشناسی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 19 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2023 | تعداد رفرنس مقاله : 107 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. روش 3. نتایج 4. بحث و بررسی 5. نتیجه گیری
چکیده – این مرور سیستماتیک یک جمعبندی بهروز از مداخلات مبتنی بر ذهنآگاهی (MBIs) برای استرس و فرسودگی شغلی در معلمان (K-12) ارائه میدهد و صحت اجرایی را ارزیابی میکند. ما از دستورالعملهای PRISMA پیروی کرده و جستجوهای الکترونیکی را در پنج پایگاه داده انجام دادیم و مطالعاتی را که تا فوریه 2022 منتشر شده بودند، شامل کردیم. ما ارزیابیهایی از صحت اجرایی (با استفاده از ابزار ارزیابی صحت درمانی برای مداخلات مبتنی بر ذهن آگاهی) و کیفیت روششناسی (با استفاده از چکلیست داون و بلک) را گنجاندیم. سی و نه مطالعه با معیارهای شمول ما مطابقت داشتند. شواهد نشان داد که مداخلات مبتنی بر ذهنآگاهی در کاهش استرس و فرسودگی شغلی و بهبود سایر نتایج روانشناختی بسیار امیدوارکننده است. با این حال، کمبود استانداردسازی در اجزای مداخله، تسهیلکنندگان، مدت زمان و معیارهای نتایج مشاهده شد. توصیههایی برای مداخلات و تحقیقات آینده ارائه شده است. مقدمه: تقریباً نیمی از معلمان در کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) گزارش میدهند که استرس شغلی دارند و یکچهارم گزارش میدهند که استرس در محل کار بر سلامت جسمی و روانی آنها تأثیر منفی میگذارد (تامپسون، 2020). در دهه گذشته، استرس معلمان (ناراحتی روانشناختی ناشی از کار در مدارس؛ بهدنبال امبس و همکاران، 2019) و فرسودگی شغلی (خستگی، بدبینی و بیموثری؛ بهدنبال مازلک و همکاران، 2001)، در حال افزایش است (هالتل و همکاران، 2013؛ کوک و لام، 2018). استرس و فرسودگی شغلی با کاهش عملکرد (مثلاً هارمسن و همکاران، 2018) و افزایش ترک شغل در معلمان (مثلاً مادیکان و کیم، 2021) ارتباط دارند و با بار کاری سنگین (مثلاً هارمسن و همکاران)، انتظارات برآوردهنشده (مثلاً مادیکان و کیم)، رفتار نامطلوب دانشآموزان (مثلاً هارمسن و همکاران) و روابط منفی با کارکنان مدرسه، والدین و دانشآموزان (بهدنبال تامپسون، 2020) مرتبط هستند. از این رو، بسیار ضروری است که معلمان استراتژیهایی برای کاهش استرس و فرسودگی شغلی و حفظ سلامت روانی خوب ایجاد کنند (آولن و همکاران، 2021؛ هاشر و همکاران، 2021)، که عواقب مثبت برای دانشآموزان به همراه دارد (ماریکوتو و همکاران، 2023 را ببینید).
ترجمه مقاله مرتبط با این مقاله | دانلود ترجمه مقاله اثربخشی افتراقی بین درمان شناختی- رفتاری و درمان های مبتنی بر ذهن آگاهی |
This systematic review provides an updated synthesis of mindfulness-based interventions (MBIs) for stress and burnout in teachers (K-12) and assessed implementation fidelity. We followed PRISMA guidelines, conducted electronic searches in five databases, and included studies through to February 2022. We included assessments of fidelity (using Treatment Fidelity Tool for MBIs) and methodological quality (using Down and Black checklist). Thirty-nine studies met our inclusion criteria. Evidence of MBIs for reducing stress and burnout, and improving other psychological outcomes showed great promise. However, a lack of standardisation in intervention components, facilitators, duration, and outcome measures was observed. Recommendations for future interventions and research are provided. Introduction: Almost half of all teachers in Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) countries report occupational stress and a quarter report that stress at work negatively affects their physical and mental health (Thompson, 2020). Over the last decade, teacher stress (psychological discomfort from working in schools; see Embse et al., 2019) and burnout (exhaustion, cynicism, and inefficacy; see Maslach et al., 2001), is on an upward trajectory (Hultell et al., 2013; Kuok & Lam, 2018). Stress and burnout have been linked to lowered performance (e.g., Harmsen et al., 2018) and higher attrition in teachers (e.g., Madigan & Kim, 2021), and associated with high workloads (e.g., Harmsen et al.), unfulfilled expectations (e.g., Madigan & Kim), poor students’ behaviour (e.g., Harmsen et al.), and negative relationships with school staff, parents, and students (see Thompson, 2020). As such, it is critical for teachers to cultivate strategies to reduce stress and burnout and maintain good psychological well-being (Aulén et al., 2021; Hascher et al., 2021), which affords positive downstream consequences for students (see Maricutoiu et al., 2023).
ترجمه این مقاله در 51 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 21 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.