دانلود ترجمه مقاله یک رویکرد فرا فرهنگی در راستای پیش بینی خود اشتغالی
عنوان فارسی |
یک رویکرد فرا فرهنگی در راستای پیش بینی خود اشتغالی در سراسر جهان |
عنوان انگلیسی |
A metacultural approach to predicting self-employment across the globe |
کلمات کلیدی : |
  رفتار کارآفرینانه؛ ارزش های فرهنگی؛ رویکرد فرا فرهنگی؛ مدلسازی چندسطحی |
درسهای مرتبط | مدیریت کارآفرینی؛ مدیریت کسب و کار |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 20 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 81 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. فرهنگ و رفتار کارآفرینانه 3. نظریه و فرضیات 4. مواد و روش ها 5. بحث و بررسی و نتیجه گیری
با بهره گیری از نو نظریه موسساتی، رابطه بین اولویت به کارآفرینی و رفتار کارآفرینی واقعی در چندین کشور و فرهنگ، را بررسی می کنیم. بررسی می کنیم که چگونه چندین مدل فرهنگی سطح اجتماعی، یعنی هافستد، «اثربخشی رفتار رهبری و سازمانی جهانی» (GLOBE) و شوارتز، بر فرایند سطح فردی که اولویت و ترجیح بیان شده را به خوداشتغالی و رفتار واقعی متصل می کند، تاثیر می گذارد. فرضیه هایمان با استفاده از یک روش چند سطحی برروی یک نمونه متشکل از 20755 نفر در 24 کشور، آزمون شدند. یافته ها نشان دادند که اثر متعادل کننده شناخت فرهنگی غالب، به صورت پاره ای، تایید می شود. مشارکت ها و دلالت های نظری و عملی نیز به بحث گذاشته می شوند. مقدمه: قصد کارآفرینی فردی، یکی از پیش بینی کننده های اصلی کارآفرینی عملی یا واقعی می باشد. اگرچه پژوهش های قبلی، رابطه بین اولویت بیان شده برای کارآفرینی و کارآفرینی واقعی را بررسی کرده اند (برای مثال، بلانچفلاور، اوسوالد و استوتزر، 2001؛ گریلو و اریگوین، 2006)، هنوز نیاز به درک آن وجود دارد که فرهنگ ملی چه تاثیری بر رابطه بین شناخت در مورد کارآفرینی و رفتار واقعی می گذارد. محققان تلاش زیادی صرف بررسی پیشآیندهای کارآفرینی در سطح فردی (برای مثال، شین، لاکه و کالینز، 2003) و همچنین در سطح سازمانی و ملی (لینیان و فرناندز-سرانو، 2014؛ استفان و اوهلانر، 2010)، صرف کرده اند. مطالعات اخیر (جدول 1)، اطلاعاتی در مورد تاثیر محیط های موسساتی حامی کارآفرینی (یعنی زمینه ملی که در آنها، قوانین، مقررات و بازده های غیرپولی، از کارآفرینی حمایت می کنند)، بر نرخ کارآفرینی ثبت شده در کشورها، فراهم می کند (برای مثال، اوتیو، پاتهاک و ونبرگ، 2013؛ استفان، اوهلانر و استراید، 2014). اما، مطالعات نسبتآً اندکی (برای مثال، والتر و بلاک، 2016) از یک روش چند سطحی برای شفاف تر سازی اثرات متعادل کننده زمینه ملی بر تصمیم گیری برای کارآفرینی، استفاده کرده اند.
Drawing from neo-institutional theory, we examine the relationship between preference for entrepreneurship and actual entrepreneurship behavior across multiple countries and cultures. We elucidate how multiple societal-level cultural models, namely Hofstede, Global Leadership and Organizational Behavior Effectiveness (GLOBE), and Schwartz affect the individual-level process connecting expressed preference for self-employment and actual behavior. Our hypotheses were tested using a multilevel technique on a sample of 20,755 individuals across 24 countries. The findings indicate that the moderating effect of predominant cultural cognition is partially supported. Contributions and implications for theory and practice are also discussed. Introduction: Individual’s entrepreneurship intention is one of the main predictors for actual entrepreneurship. Although previous research has investigated the relationship between expressed preference for entrepreneurship and actual entrepreneurship (e.g., Blanchflower, Oswald, & Stutzer, 2001; Grilo & Irigoyen, 2006), we still need to understand how national culture influences the relationship between cognition about entrepreneurship and actual behavior. Scholars have devoted a considerable amount of attention to the antecedents of entrepreneurship at the individual level (e.g., Shane, Locke, & Collins, 2003) as well as at the organizational and national level (Liñán & Fernández-Serrano, 2014; Stephan & Uhlaner, 2010). Recent studies (see Table 1) provide insights into the effect of institutional environments supportive of entrepreneurship (i.e., national context in which rules, regulation, and non-monetary payoffs are conducive to entrepreneurship) on the rate of entrepreneurship recorded across countries (e.g., Autio, Pathak, & Wennberg, 2013; Stephan, Uhlaner, & Stride, 2014). However, comparatively few studies (e.g., Walter & Block, 2016) used a multi-level technique to shed light on the moderating effects of the national context on entrepreneurial decisionmaking.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.