دانلود ترجمه مقاله بازاریابی در متاورس: درک مفهومی و چارچوب
عنوان فارسی |
بازاریابی در متاورس: درک مفهومی، چارچوب، و دستور کار پژوهشی |
عنوان انگلیسی |
Marketing in the Metaverse: Conceptual understanding, framework, and research agenda |
کلمات کلیدی : |
  متاورس؛ واقعیت گسترده؛ محیط های مجازی؛ تعامل انسان و کامپیوتر؛ تجربه مشتری؛ بازاریابی تجربی |
درسهای مرتبط | نوآوری بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 19 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2023 | تعداد رفرنس مقاله : 202 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. درک محدوده فعلی متاورس 3. تعاریف و چارچوب مفهومی 4. دلالت هایی برای تحقیق و عمل در بازاریابی 5. دستور کار پژوهشی 6. نتیجه گیری
چکیده – یک جهان دیجیتال فوق العاده همبند (اتصالات تو درتو) که به آن «متاورس» گفته می شود، وعده تغییر بنیادی نحوه انجام معاملات و تعامل مصرف کنندگان، برندها و شرکت ها در یک فضای همبند یکپارچه از واقعیت های مجازی را داده است. پتانسیل متاورس، با افزایش تمایل (1) مصرف کنندگان فعال و معامله کننده در فضاهای مجازی و (2) شرکت هایی که میلیون ها دلار در توسعه فنآوریهای مرتبط با متاورس سرمایه گذاری کرده اند، شتاب پیدا کرده است. با این حال، با توجه به تکامل سریع، هنوز درک شفافی از حیطه فعلی متاورس و دلالت های بعدی آن برای شیوه بازاریابی و پژوهش بازاری، وجود ندارد. این مطالعه، یافته هایی از مرور مقالات گسترده از چندین رشته و دیدگاه متخصصان صنعت را با هم تلفیق می کند تا یک تعریف و یک چارچوب نظامند برای متاورس نوظهور پیشنهاد کند. در نتیجه، نویسندگان بحث می کنند که چگونه تغییرات ناشی از متاورس در دلالت های نوین برای شیوه اجرایی بازاریابی دخیل و سهیم می شوند و یک دستورکار پژوهشی فراهم می کنند تا مطالعات آکادمیک و ابتکارعمل های بازاریابی را هدایت کنند.
پاورپوینت مرتبط با این مقاله | دانلود پاورپوینت مروری بر مبانی متاورس (Metaverse) |
پاورپوینت مرتبط با این مقاله | دانلود پاورپوینت مطالعه ای بر مفهوم متاورس: تعاریف، محدودیت ها و کاربردها |
A hyper-connected digital universe referred to as the ‘metaverse’ bears the promise of fundamentally changing how consumers, brands, and firms will transact and interact in a seamlessly interconnected space of virtual realities. The potential of the metaverse is being accelerated by the increasing tendency of (i) consumers engaging and transacting in virtual spaces and (ii) firms investing millions of dollars in developing metaverse-related technologies. However, given the rapid evolution, there is a lack of clear understanding of the current scope of the metaverse and the consequent implications for marketing practice and research. This study integrates the findings from an extensive literature review of multiple disciplines and expert viewpoints of industry leaders to propose a definition and an organizing framework for the emergent metaverse. Subsequently, the authors discuss how metaverse-induced changes contribute to novel implications for marketing practice and propose a research agenda to guide future academic studies and marketing initiatives.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.