دانلود ترجمه مقاله مشروع سازی و توسعه پلتفرم تجارت الکترونیک در کشور چین
عنوان فارسی |
مشروع سازی و توسعه پلتفرم تجارت الکترونیک در کشور چین: تجربه گروه علی بابا |
عنوان انگلیسی |
Legitimacy building and e-commerce platform development in China: The experience of Alibaba |
کلمات کلیدی : |
  پلتفرم تجارت الکترونیک؛ مشروع سازی؛ استاندارد مدل کسب و کار؛ چین؛ علی بابا |
درسهای مرتبط | تجارت الکترونیک |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 56 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. چارچوب پژوهش 3. روش تحقیق 4. پیشینه ای از صنعت تجارت الکترونیک چین 5. مطالعه موردی 6. بحث و بررسی و نتیجه گیری
چکیده – اگرچه مطالعات موجود، ظهور و توسعه تجارت الکترونیک را با زیرساخت ها، فرهنگ و مقررات مرتبط دانسته اند، ما پذیرش تکنولوژیکی و پلتفرم را از دیدگاه مشروع سازی مورد توجه قرار می دهیم. در مطالعه ما، مشروعیت به مشروعیت بازاری، و رابطه ای و اجتماعی طبقه بندی می شود و ارتباط بین هر نوع مشروعیت و پذیرش مورد بررسی قرار می گیرد. ما مورد علی بابا را انتخاب نموده و استدلال می کنیم که علی بابا به خصوص در ایجاد مشروعیت، شایستگی داشته است. تلاش های مستمر علی بابا جهت ایجاد مشروعیت، با وجود ضعف آشکار در حقوق مالکیت معنوی، تکامل پلتفرم را تسهیل نموده است. این تلاش ها علی بابا را به عنوان یک مدل کسب و کار دارای استاندارد غیر رسمی عرضه نموده است. این تحقیق نشان می دهد که هر شرکتی که خواهان پذیرش بازار برای پلتفرم خود یا فناوری تجارت الکترونیک است، باید بیشتر بر ایجاد مشروعیت در میان ذینفعان نسبت به هر چیز دیگر تمرکز نماید.
Although existing studies have connected the emergence and development of e-commerce with infrastructure, culture, and regulations, we approach technological and platform acceptance from the perspective of legitimacy building. In our study, legitimacy is categorized into market, relational, and social legitimacy, and the link between each type of legitimacy and acceptance is explored. We select the case of Alibaba and argue that Alibaba was especially competent in building legitimacy. Alibaba's continuous efforts to build legitimacy facilitated platform evolution despite its exposed weakness in intellectual property rights. These efforts rendered Alibaba as a de facto standard e-business model. This research suggests that any firm that wants market acceptance for its platform or e-commerce technology should focus more on building legitimacy among stakeholders than on anything else.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.