دانلود ترجمه مقاله اتخاذ تجارت الکترونیک B2B در شرکت های تولیدی ایرانی

عنوان فارسی

اتخاذ تجارت الکترونیک B2B در شرکت های تولیدی ایرانی: تحلیل نقش تعدیل کننده فرهنگ سازمانی

عنوان انگلیسی

B2B E-Commerce Adoption in Iranian Manufacturing Companies: Analyzing the Moderating Role of Organizational Culture

کلمات کلیدی :

  تجارت الکترونیک بنگاه به بنگاه؛ فناوری؛ رقابت؛ مدیریت ارشد؛ فرهنگ سازمانی

درسهای مرتبط تجارت الکترونیک
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 20 نشریه : Taylor & Francis
سال انتشار : 2017 تعداد رفرنس مقاله : 92
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. فاکتورهای تاثیرگذار بر اتخاذ تجارت الکترونیک بنگاه به بنگاه 3. فرهنگ سازمانی و اتخاذ تجارت الکترونیک 4. چارچوب مفهومی و توسعه فرضیات 5. روش تحقیق 6. نتایج 7. بحث و بررسی 8. مشارکت تحقیق، دلالت ها و محدودیت ها

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

هدف این پژوهش، بررسی عوامل موثر بر بکار گیری تجارت الکترونیک بین شرکت ها (B2B-EC) در چارچوب فنآوری-سازمان-محیط زیست (TOE) و بررسی این است که فرهنگ سازمانی چگونه میانجی این اثرات است. با استفاده از یک پرسشنامه، 320 پاسخ از مدیران و صاحبان شرکت های ساخت و تولید در ایران، دریافت شد. برای تحلیل داده ها از روش PLS-SEM استفاده شد. مشاهده شد که بکار گیری B2B-EC در شرکت های تولیدی، تحت تاثیر هزینه اتخاذ (بکار گیری)، پشتیبانی مدیریت ارشد، فشار رقابتی و پشتیبانی دولتی، قرار گرفته است؛ و دریافته شد که فرهنگ سازمانی، میانجی منفی رابطه بین حمایت مدیریت ارشد و بکار گیری B2B-EC، بوده است. مدیران، صاحبان صنایع و سیاست گذاران می توانند از این یافته ها برای تسهیل اتخاذ و بکار گیری B2B-EC، استفاده کنند. پژوهش های قبلی ، نقش تعدل کننده فرهنگ سازمانی را تحلیل نکرده اند؛ این یافته ها در ادبیات تجارت الکترونیک، با پر کردن این خلاء، مشارکت می کنند. نتایج نشان می دهند که چارچوب TOE یک مبنای قوی برای مطالعه B2B-EC در کشورهای در حال توسعه، فراهم می کند. همچنین نتایج نشان می دهند که این چارچوب قادر به تلفیق متغیر تعدیل کننده در مدل نظری می باشد. مقدمه: تجارت الکترونیک بین شرکت ها (B2B-EC) به عنوان فنآوریهای مبتنی بر اینترنت تعریف می شود که به شرکت ها اجازه می دهد محصولات و خدمات را به صورت الکترونیکی، خرید و فروش کنند و در اطلاعات زنجیره ارزش، مشارکت کنند (سیلا، 2013). بازار B2B-EC، عموماً نسبت به بازار B2C-EC سودآورتر است زیرا حجم آن تقریباً ده برابر بازار B2C است (اونکتاد، 2015). برای مثال، بکار گیری فنآوریهای B2B-EC در آمریکا از نظر ارزش، بالغ بر 8/5 تریلیون دلار می باشد که در برگیرنده 91% از حجم کل تجارت الکترونیک است (دفتر سرشماری آمریکا، 2015)؛ در جمهوری کری، B2B-EC، در برگیرنده 91% از ارزش تجارت الکترونیک است و در فدراسیون روسیه، در سال 2013، برابر با 58% برآورد شده است (اونکتاد، 2015). همچنین پیش بینی های مثبتی برای آینده B2B-EC در اقتصادهای نوظهور، مانند هند و چین، صورت گرفته است (سیلا، 2013). همچنین گزارش شده که از کل حجم B2B-EC، بزرگترین شریک، بخش تولید، با در مجموع 3/3 تریلیون دلار یا 57.1% از حجم کل B2B-EC، می باشد (دفتر سرشماری آمریکا، 2013).

نمونه متن انگلیسی مقاله

The objective of this research is to examine the factors affecting Business-to-Business Electronic Commerce (B2B EC) adoption within technology-organization-environment (TOE) framework, and to test how such effects are moderated by organizational culture. Using a survey questionnaire, 320 responses were received from managers and owners of manufacturing companies in Iran. PLS-SEM technique was used for analysis. B2B EC adoption in manufacturing companies was found to be affected by cost of adoption, top management support, competitive pressure, and government support; and organizational culture was found to negatively moderate the relationship between top management support and B2B EC adoption. Managers, owners, and policy makers can use these findings to facilitate the adoption of B2B EC. Previous research have not analyzed the moderating role of organizational culture; these findings contribute to the e-commerce literature by filling this gap. The results indicate that the TOE framework provides a strong base for the study of B2B EC in developing countries. The results also show that this framework is able to integrate moderating variable into the theoretical model. Introduction: Business-to-Business Electronic Commerce (B2B EC) is defined as internet-enabled technologies that allow firms to buy and sell products and services electronically, and share value chain information (Sila, 2013). The B2B EC market is generally more profitable that the B2C EC market because its volume is almost ten times that of the B2C market (Unctad, 2015). For example, the US adoption of B2B EC technologies accounts for $5.8 trillion in value, representing 91% of total E-commerce volume (US Census Bureau, 2015); in the Republic of Korea, B2B EC accounted for 91% of e-commerce value, and in the Russian Federation it was estimated at 58% in 2013 (Unctad, 2015). There are also positive perspective projections for future of B2B EC in emerging economies such as India and China (Sila, 2013). It also has been reported that of the total B2B EC volume, the largest contributor is the manufacturing sector, with a total of US$3.3 trillion, or 57.1% of total B2B EC volume (US Census Bureau, 2013).

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود ترجمه مقاله اتخاذ تجارت الکترونیک B2B در شرکت های تولیدی ایرانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi