دانلود ترجمه مقاله اختلال اعتیاد به بازی های اینترنتی و پریشانی روانشناختی در دانش آموزان

عنوان فارسی

اختلال{اعتیاد} به بازی های اینترنتی، پریشانی روانشناختی، و بی خوابی در دانش آموزان نوجوان و خواهر و برادر آنها : یک رویکرد مدل وابستگی متقابل عامل- شریک

عنوان انگلیسی

Internet gaming disorder, psychological distress, and insomnia in adolescent students and their siblings: An actor-partner interdependence model approach

کلمات کلیدی :

  نوجوانی؛ اضطراب؛ افسردگی؛ بازی های آنلاین؛ خواب؛ رفتارهای اعتیادآور

درسهای مرتبط روانشناسی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2021 تعداد رفرنس مقاله : 43
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. روش ها 3. نتایج 4. بحث و بررسی 5. نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – پیشینه : ارتباطات بین اختلال{اعتیاد} به بازی های اینترنتی، پریشانی روانشناختی، و خواب، گزارش گردیده است. با اینحال، آگاهی اندکی وجود دارد که آیا چنین ارتباطاتی بین خواهر و برادر نیز وجود داشته باشد؛ یعنی، آیا نشانه های اختلال{اعتیاد} به بازی های اینترنتی بین نوجوانان، می تواند بر پریشانی روانشناختی و خواب خواهر و برادر آنها اثرگذار باشد یا خیر. هدف این مطالعه، این بود که بررسی شود آیا نشانه های اختلال{اعتیاد} به بازی های اینترنتی در خواهر و برادر، می تواند به نشانه های افسردگی و اضطراب یا کیفیت خواب بین یکدیگر آنها مرتبط باشد یا خیر. روش ها : با استفاده از یک طرح{تحقیق} مقطعی همراه با نمونه گیری خوشه ای دو مرحله ای، 320 زوج دانش آموز نوجوان و خواهر و برادر آنها در این مطالعه شرکت کردند. هر یک از زوج ها،{پرسشنامه های} فُرم کوتاه نُه گویه ای مقیاس اختلال{اعتیاد} به بازی های اینترنتی، مقیاس 21 سوالی افسردگی، اضطراب و فشار روانی، و شاخص شدت بی خوابی را تکمیل نمودند. مدل وابستگی متقابل عامل- شریک، بکار گرفته شد تا روابط بین اختلال{اعتیاد} به بازی های اینترنتی، بهزیستی روانشناختی، و شدت بی خوابی در داده های زوج ها، بدقّت بررسی گردد. نتایج : اثرات عامل ها از نظر امتیازات فُرم کوتاه نُه گویه ای مقیاس اختلال{اعتیاد} به بازی های اینترنتی، بر افسردگی، اضطراب، فشار روانی، و شدت بی خوابی، هَم در نوجوانان ( یعنی، اثر امتیازات کسب شده نوجوانان در این مقیاس روی امتیازات افسردگی آنها) و هَم خواهر و برادر آنها ( یعنی، اثر امتیازات کسب شده نوجوانان در این مقیاس روی امتیازات افسردگی خواهر/ برادر آنها) معنادار بود. اثرات شریک ها از نظر امتیازات فُرم کوتاه نُه گویه ای مقیاس اختلال{اعتیاد} به بازی های اینترنتی، بر افسردگی، اضطراب، فشار روانی، و شدت بی خوابی، هَم در نوجوانان ( یعنی، اثر امتیازات کسب شده نوجوانان در این مقیاس، روی امتیازات افسردگی خواهر و برادر آنها) و هَم در خواهر و برادر آنها ( یعنی، اثر امتیازات کسب شده خواهر و برادر نوجوانان در این مقیاس، روی امتیازات افسردگی نوجوانان) معنادار بود. نتیجه گیری : مطالعه حاضر، نشان داد که دانش آموزان نوجوان و خواهر و برادر آنها، اثرات متقابلی از نظر اختلال{اعتیاد} به بازی های اینترنتی را روی سلامت روانشناختی و خواب یکدیگر برجای گذاشته اند. بنابراین، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، هنگام طراحی برنامه ها برای کاهش دادن مشکلات مرتبط با اختلال{اعتیاد} به بازی های اینترنتی یا به منظور بهبود دادن سلامت روانشناختی و خواب نوجوانان، می توانند به مشارکت دادن خواهر و برادر آنها توجه کنند.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Background: Associations between internet gaming disorder (IGD), psychological distress, and sleep have been reported. However, little is known whether such associations exist across siblings; that is, whether adolescents’ IGD symptomatology may impact their siblings’ psychological distress and sleep. This study aimed to examine whether siblings' IGD symptoms may relate to depressive, anxiety symptoms or sleep quality among each other. Methods: Using a cross-sectional design with two-stage cluster sampling, 320 dyads of adolescent students and their siblings participated in the study. Each dyad completed the Internet Gaming Disorder Scale-Short Form (IGDS-SF9), the Depression Anxiety Stress Scale-21 (DASS-21), and the Insomnia Severity Index (ISI). The actor–partner interdependence model (APIM) was applied to examine relationships between IGD, psychological well-being, and insomnia severity in the dyadic data. Results: Actor effects of IGDS-SF9 scores on depression, anxiety, stress, and insomnia severity were significant in both adolescents (e.g., adolescents’ IGDS-SF9 scores on their depression scores) and their siblings (e.g., IGDS-SF9 scores of adolescents’ siblings’ scores on their depression scores). Partner effects of IGDS-SF9 scores on depression, anxiety, stress, and insomnia severity were significant in both adolescents (e.g., adolescents’ IGDS-SF9 scores on their siblings’ depression scores) and their siblings (e.g., IGDS-SF9 scores of adolescents’ siblings on adolescents’ depression scores). Conclusions: The present study demonstrated that adolescent students and their siblings had mutual impacts of IGD on psychological health and sleep. Thus, healthcare providers may consider involving siblings when they design programs reducing IGD-related problems or improving psychological health and sleep for adolescents.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود ترجمه مقاله اختلال اعتیاد به بازی های اینترنتی و پریشانی روانشناختی در دانش آموزان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi