دانلود ترجمه مقاله عوامل تعیین کننده تمایل به اتخاذ بانکداری اسلامی در کشور غیراسلامی
عنوان فارسی |
عوامل تعیین کننده تمایل به اتخاذ بانکداری اسلامی در یک کشور در حال توسعه غیراسلامی: مطالعه موردی اوگاندا |
عنوان انگلیسی |
Determinants of the intention to adopt Islamic banking in a non-Islamic developing country: The case of Uganda |
کلمات کلیدی : |
  هنجار ذهنی؛ نگرش؛ بانکداری اسلامی؛ دین داری؛ اوگاندا |
درسهای مرتبط | بانکداری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 21 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 54 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. نتایج تحلیل رگرسیون 6. بحث و بررسی 7. خلاصه و نتیجه گیری
هدف: اهداف این مقاله بررسی سهم نگرش، هنجار ذهنی و دینداری بر قصد اتخاذ بانکداری اسلامی در اقتصاد نوظهوری مانند اوگاندا که یک کشور سکولار بوده که در مراحل اولیۀ اتخاذ بانکداری اسلامی قرار دارد، می باشد. طرح / روش / رویکرد: این مطالعه از طرح تحقیقاتی مقطعی و همبستگی استفاده کرد. پرسشنامه های قابل استفاده از 258 مدیر با کسب و کار خُرد دریافت شد. آنالیز رگرسیون سلسله مراتبی به منظور تست فرضیات مورد استفاده قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که نگرش و دینداری عوامل تعیین کنندۀ مهم قصد اتخاذ بانکداری اسلامی، برخلاف هنجار ذهنی که قدرت پیشگویی آن تحت تاثیر نگرش است، می باشد. در غیاب نگرش، هنجار ذهنی یک عامل تعیین کنندۀ مهم قصد اتخاذ بانکداری اسلامی است. به طور کلی، نگرش، هنجار ذهنی و دینداری 44 درصد از واریانس قصد اتخاذ بانکذاری اسلامی در اوگاندا را توضیح می دهد. محدودیت ها / پیامدهای تحقیق: این مطالعه یک مطالعۀ مقطعی است که به نظارت بر تغییرات در رفتار در طول زمان نپرداخته است. علاوه بر این، این مطالعه از شواهدی از یک کسب و کار خُرد با مدیریت شخصی در اوگاندا استفاده می کند. این احتمال وجود دارد که این نتایج تنها در کسب و کارهای خُرد اوگاندا قابل کاربرد است. اصالت / ارزش: بانکداری اسلامی یک پدیدۀ نوظهور در قارۀ آفریقا به ویژه در صحرای آفریقا است که اکثر این کشورها سکولار هستند. به این ترتیب، عمدتا هیچ گونه مطالعات تجربی در زمینۀ بررسی سهم ترکیبی نگرش، هنجار ذهنی و دینداری بر قصد اتخاذ بانکداری اسلامی در یک اقتصاد نوظهور بعد از تصویب ملی یک چارچوب قانونی وجود ندارد. به منظور بهبود دانش محققان، این اولین مطالعه ای بوده که در این رابطه انجام شد. مقدمه: بانکداری اسلامی در میان کشورهای مسلمان و همچنین غیرمسلمان مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است. محصولات و خدمات بانکداری اسلامی در کشورهای غیر اسلامی مانند انگلیس، روسیه، آمریکا، آرژانتین، استرالیا، هند، فیلیپین، سنگال، آفریقای جنوبی، سوئیس، تایلند، دانمارک، آلمان، گینه و نیجریه و همچنین کشورهای با اکثریت مسلمان به محبوبیت بالایی دست یافته است (عبدالله و همکاری، 2012، کاواساوا و لیجا و همکاران، 2016). استقبال از سیستم بانکداری اسلامی در این کشورها به عوامل ذهنی مانند آگاهی، شهرت، سود درک شدۀ مالی بدون نرخ بهره ثابت و ماهیت پایدار آن نسبت داده می شود (جمشید و حسین، 2013، کاواسا و نالکاواگو، 2017). به گفتۀ سیف الله ناصر و محمد (2013)، کشورهایی که بانکداری اسلامی اتخاذ کرده اند، از مزایایی مانند وام های بدون بهره، به تقسیم برابر زیان ها و رشد اقتصادی بهره می برند.
Purpose: This paper aims to investigate the contribution of attitude, subjective norm and religiosity on the intention to adopt Islamic banking in an emerging economy like Uganda, which is a secular state that is in the early stages of adopting Islamic banking. Design/methodology/approach: This study uses a cross-sectional and correlational research design. Usable questionnaires were received from 258 managers of their own micro businesses. A hierarchical regression analysis was used to test the hypotheses. Findings: Results indicate that attitude and religiosity are significant determinants of the intention to adopt Islamic banking, unlike subjective norm whose predictive power is subsumed in attitude. In the absence of attitude, subjective norm is a significant determinant of intention to adopt Islamic banking. Overall, attitude, subjective norm and religiosity explain 44 per cent of the variance in the intention to adopt Islamic banking in Uganda. Research limitations/implications: This study is cross-sectional, excluding the monitoring of changes in behavior over time. Further, the study used evidence from owner-managed micro businesses in Uganda. It is possible that these results are only applicable to Uganda’s micro businesses. Originality/value: Islamic banking is an emerging phenomenon on the African continent, especially in Sub-Saharan Africa, where most countries are secular states. As such, there are largely no empirical studies exploring the combined contributions of attitude, subjective norm and religiosity on the intention to adopt Islamic banking in an emerging economy after the national adoption of an enabling legal framework. To the best of the researchers’ knowledge, this is the first study that carries out this task. Introduction: Islamic banking has been widely embraced among Muslims and also by non-Muslim countries globally. Islamic banking products and services have gained popularity in non- Muslim countries like the UK, Russia, the USA, Argentina, Australia, India, Philippines, Senegal, South Africa, Switzerland, Thailand, Denmark, Germany, Guinea, Niger, Nigeria as well as Muslim-majority countries (Abdullah et al., 2012; Lujja et al., 2016a). Reception of the Islamic banking system in those countries is attributed to subjective factors like awareness, reputation, the perceived benefit of finance without fixed interest rates and its stable nature (Jamshidi and Hussin, 2013; Kaawaase and Nalukwago, 2017). According to Saif Al Nasser and Muhammed (2013), countries that have adopted Islamic banking have enjoyed benefits such as interest-free loans, equal sharing of losses and economic growth.
ترجمه این مقاله در 24 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 11 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.