دانلود ترجمه مقاله تاثیر سرمایه فکری بر اعتبار و عملکرد شرکت
عنوان فارسی |
بررسی تاثیر سرمایه فکری بر اعتبار و عملکرد شرکت |
عنوان انگلیسی |
Exploring the impact of intellectual capital on company reputation and performance |
کلمات کلیدی : |
  عملکرد مالی؛ VAIC؛ اعتبار شرکتی؛ سرمایه فکری؛ نسبت های حسابداری |
درسهای مرتبط | حسابداری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 22 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 122 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مرور مقالات و فرضیه 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. نتیجه گیری
هدف: هدف این مقاله، تحلیل تاثیر «سرمایه فکری» (IC) بر اعتبار و عملکرد شرکت های ایتالیایی می باشد. طراحی/روش تحقیق/رویکرد: این مقاله از یک مجموعه داده منحصربفرد 452 شرکت پذیرفته نشده که یک ارزیابی نیکنامی را از «اداره رقابت ایتالیا» (ICA) دریافت کرده است، استفاده می کند. برای آزمون فرضیه ها، این مطالعه چندین تحلیل رگرسیون را پیاده سازی کرد. یافته ها: نتایج، این استدلال را تایید می کنند که بازده سرمایه انسانی، یک محرک کلیدی برای نیکنامی شرکت می باشد. همچنین، یافته ها آشکار می کنند که شرکت هایی، که نمره نیکنامی خود را تحت بررسی و صلاحدید ICA کسب کرده اند، رابطه مثبتی با عناصر IC و معیارهای مختلف عملکرد مالی، نشان می دهند. محدودیت ها/دلالت های پژوهش: این مطالعه بر یک کشور خاص، تمرکز می کند؛ و از محدودیت های مدل VAIC پولیک (Pulic)، مبرا نیست. دلالت های عملی: این مقاله، شرکت هایی را توصیه می کند که به دستیابی به یک نیکنامی ماندگار علاقمندند، اگر می خواهند سرمایه انسانی را به عنوان یک دارایی ناملموس استراتژیک مورد ملاحظه قرار دهند. دوم اینکه، نتایج بیان می کنند که شرکت های دارای نمره اعتباری ICA، قادر به بهره گیری از دارایی های ناملموس خود برای تقویت عملکرد و رقابت پذیری خود هستند. اصالت/ارزش: این اولین پژوهش تجربی در ورد مشارکت IC در تولید ارزش برای اعتبار شرکت است. علاوه بر آن، این مطالعه در ادبیات مربوط به ارتباط بین IC و عملکرد مشارکت می کند، و مقاله ما این کار را با بررسی یک نمونه از شرکت های بررسی نشده در پژوهش قبلی، انجام می دهد.
Purpose: The purpose of this paper is to analyse the impact of intellectual capital (IC) on the reputation and performance of Italian companies. Design/methodology/approach: The paper exploits a unique data set of 452 non-listed companies that obtained a reputational assessment from the Italian Competition Authority (ICA). To test the hypotheses, this study implemented several regression analyses. Findings: Results support the argument that human capital efficiency is a key driver of corporate reputation. Findings also reveal that companies, which obtained reputational rating under ICA scrutiny, show a positive relationship between IC elements and various measures of financial performance. Research limitations/implications: The study focuses on a single country; it is not free from the imprecisions of Pulic’s VAIC model. Practical implications: This paper recommends companies that are interested to achieve a robust reputation should consider the human capital as a strategic intangible asset. Second, the results suggest that companies with an ICA reputational rating are able to leverage their intangibles to potentiate performance and competitiveness. Originality/value: This is the first empirical investigation on the contribution of IC in generating value for corporate reputation. Additionally, the study contributes to the literature on the link between IC and performance by examining a sample of firms not yet explored in prior research.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.