دانلود ترجمه مقاله کارآفرینی نهادی HRM برای سازمان های تجاری
عنوان فارسی |
کارآفرینی نهادی HRM برای سازمان های تجاری پایدار |
عنوان انگلیسی |
HRM institutional entrepreneurship for sustainable business organizations |
کلمات کلیدی : |
  مدیریت منابع انسانی (HRM)؛ ذینفعان؛ کارآفرینی نهادی؛ توسعه قابلیت ها؛ پایداری سازمانی |
درسهای مرتبط | مدیریت منابع انسانی؛ مدیریت کارآفرینی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 132 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. تئوری نهادی در قالب یک پایه مفهومی 3. پیوند تحول نهادی و پایداری: دیدگاهع پارادوکس 4. چارچوبی برای کارآفرینی نهادی HRM در راستای ارتقای پایداری 5. پذیرش کارآفرینی نهادی HRM: صلاحیت های HRM مورد نیاز 6. دلالت هایی برای تحقیق و عمل 7. نتیجه گیری
از آنجاییکه کسب و کار، فشار زیادی را از جانب سهامداران مختلف دخیل در ارتقاء روش مدیریت نیازهای رقابتی جهت افزایش سود، بهبود شرایط اجتماعی و بازیابی سلامت زمین تجربه می کند، فرصتهای جدیدی برای محققین و متخصصین HRM جهت پیگیری پایداری ایجاد می شود. با این حال، منطق اساسی پایداری، متفاوت از دیدگاه حاکم بر محیط کسب و کار کنونی است. براساس آثار نظری سازمانی، مفهوم کارآفرینی سازمانی HRM را برای بررسی تضادها و فرصتهای ایجاد شده در زمینه نیاز مبرم به روشهای پایدار مدیریت سازمانهای کسب و کار معرفی می کنیم. بعنوان راهنمای اثر آینده، نحوه تکامل فلسفه HRM توسط محققین و متخصصین HRM را توصیف می کنیم که برای ارزیابی اثربخشی فلسفه HRM بر شاخص های مالی تکیه می کند، روش سه جانبه پایدار را بهبود می بخشد و توجه مساوی به عملکرد اقتصادی، محیطی و اجتماعی نشان می دهد. با تاکید بر تغییرات سازمانی که عملکرد محیطی را بهبود می بخشند، مفهوم کارآفرینی سازمانی HRM را اعمال می کنیم تا روشهای تعهد متخصصین HRM به سهامداران داخلی و خارجی، جهت ارزش افرینی برای پایداری سازمانی را خلق کنیم. در نهایت، فعالیت هایی که به کارآفرینی سازمانی HRM در زمینه کسب و کار پایدار مربوط می شوند، محرک توسعه قابلیت هایی هستند که مشخصه سازمانهای توانمند می باشند. مقدمه: فعالیت در جهت پایداری، یکی از چالشهای عمده رهبران کسب و کار سراسرجهان می باشد، چون برای حل مشکلات اجتماعی در مقیاس جهانی، با فشارهایی مواجه هستند (جورج، هوارد- گرنویل، جوشی و تیهانیی 2016). تغییرات در طول تحولات سیستم تولید و مصرف، باعث وقفه هایی در کسب و کار می شوند. برای رهبران کسب و کار، بهبود عملکرد سازمانی در تمام دامنه های ارکان سه گانه- یعنی کسب و کار، محیط اجتماعی و طبیعی (الکینگتون 1997)- نیازمند چرخشی بدور از تمرکز تک محور بر سودآوری است که حاکم بر محیط کسب و کار کنونی می باشد (کریپنر 2011).
As businesses experience greater pressures from a variety of stakeholders concerned with promoting a balanced approach to managing the competing demands for increased profitability, improved social conditions, and restoring the health of planet earth, new opportunities arise for HRM scholars and professionals to contribute to the pursuit of sustainability. However, the foundational logic of sustainability diverges significantly from the dominant perspective in today's business environment. Building upon the institutional theory literature, we introduce the concept of HRM institutional entrepreneurship to examine the paradoxes and emerging opportunities associated with the urgent need for more sustainable approaches for managing business organizations. As a guide to future work, we describe how the actions of HRM scholars and professionals can stimulate evolution from an HRM philosophy that relies on financial indicators to assess effectiveness towards an HRM philosophy that promotes a tripartite approach to sustainability, showing equal concern for economic, environmental and social performance. Focusing on organizational changes that improve environmental performance, we apply the concept of HRM institutional entrepreneurship to consider ways for HRM professionals to engage internal and external stakeholders in order to create value in organizations pursuing sustainability. Ultimately, activities that constitute HRM institutional entrepreneurship for sustainable business drive the development of capabilities that characterize ambidextrous organizations. Introduction: Working towards sustainability is one of the grand challenges for business leaders worldwide as they face pressures to address persistent societal problems that are global in scale (George, Howard-Grenville, Joshi, & Tihanyi, 2016). The changes called for inevitably disrupt business practices during the transformation of production and consumption systems. For business leaders, improving organizational performance in all domains of sustainability's so-called triple bottom line—namely, business, society and the natural environment (Elkington, 1997)—requires pivoting away from the single-minded focus on profitability that dominates today's business environment (Krippner, 2011).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.