دانلود ترجمه مقاله نوآوری و بهره وری هزینه در صنعت بانکداری
عنوان فارسی |
نوآوری و بهره وری هزینه در صنعت بانکداری: نقش پرداخت های الکترونیکی |
عنوان انگلیسی |
Innovation and Cost Efficiency in the Banking Industry: The Role of Electronic Payments |
کلمات کلیدی : |
  نوآوری؛ بهره وری هزینه؛ پرداخت الکترونیکی؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات |
درسهای مرتبط | بانکداری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 26 | نشریه : Wiley |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 32 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مدلسازی تاثیر نوآوری بر بهره وری هزینه بانک 3. داده ها 4. برآورد و نتایج 5. نتیجه گیری
چکیده – این مقاله شواهد جدیدی از ارزیابی کارایی هزینۀ بانک ها ارائه کرده که ناشی از اتخاذ ICT می باشد. با توجه به منابع موجود، ما به معرفی دو موضوع جدید در این رابطه می پردازیم. اول، هزینه های عملیاتی بانکداری از نظر معیار مورد استفادۀ نوآوری IT توضیح داده می شود (انتشار نسبی ATMs) و متغیر جدیدی به عنوان معاملات پرداخت خودکار تعریف می شود. دوم، نتایج به دست آمده از طریق روش های برآورد پارامتریک استاندارد با نتایج به دست آمده از طریق تکنیک های برآورد غیر پارامتریک مقایسه می شود. با استفاده از مجموعه داده اصلی بانک های ایتالیایی که در دورۀ 2006 تا 2010 بررسی شد، هیچ گونه اثرات افزایشی کارایی هزینه واضحی به واسطۀ انتشار ATMs نیافتیم. از طرف دیگر، انتشار پرداختی های الکترونیکی بیانگر تاثیر قابل توجه از نظر کاهش ناکارامدی هزینه می باشد. مقدمه: نقش اتخاذ ICT و تغییر فناوری در فعالیت بانکداری در منابع مورد توجه گسترده ای قرار گرفته است (برگر، 2003، کاسولارو و گوبی، 2004، هامفری و همکاران، 2006، فرام و وایت، 2012). در این حوزه، استفاده از ICT برای خدمات پرداخت خُرد یک زاویۀ عالی برای ارزیابی گسترش فناوری های جدید در میان عاملان اقتصادی است (حسن و همکاران، 2012). در واقع، نوآوری در پرداختی های خُرد به معنای خودکار سازی روش های بین بانکی و فرایندها و محصولات بانکداری داخلی با دیدگاه مثبت کارایی بانک و امنیت مشتریان می باشد (فونگ و همکاران، 2014). علاوه بر این، در بخش اروپا، پرداختی های الکترونیکی بانکی به جای پول نقد و روش های دیگر مبتنی بر کاغذ بازی که توسط پروژه حوزۀ پرداخت اروپا (SEPA) تقویت شده، هر دو به عنوان فرصتی جهت تقویت فعالیت های بانکداری خُرد و به عنوان محرک مهمی برای استراتژی های فروش با وام و سپرده در نظر گرفته می شود. با وجود اهمیت نسبی نوآوری تکنولوژیکی در حوزۀ بازارهای پرداختی، منابع تجربی در زمینۀ پرداختی های خُرد و کارایی بانکداری نسبتا کم است (هامفری و همکاران، 2006). این مساله بعد از بحران مالی اخیر، کاهش درآمد خالص، چالش های رقابتی جدید در سراسر جهان و الزامات نظارتی دقیق تر که ممکن است درجۀ آزادی را در جستجوی سودآوری کاهش دهد اهمیت بیشتری پیدا کرد.
This paper presents new evidence on the assessment of banks’ cost efficiency gains stemming from ICT adoption. With respect to the existing literature we introduce two novelties. First, banking operating costs are explained in terms of a commonly used measure of IT innovation (the relative diffusion of ATMs) and a new variable defined as automated payment transactions. Second, the results obtained via standard parametric estimation methods are compared with those obtained via nonparametric estimation techniques. Using an original dataset of Italian banks observed in the period 2006–2010, we do not find clear cost efficiency enhancing effects due to ATMs diffusion. On the other hand, the diffusion of electronic payments shows a significant effect in terms of cost inefficiency reduction. Introduction: The role of ICT adoption and technological change in banking activity has received remarkable attention in the literature (see, for instance, Berger, 2003; Casolaro and Gobbi, 2004; Humphrey et al., 2006; Frame and White, 2012 for a survey). In this context, the utilization of ICT for retail payment services is an excellent angle from which to assess the spread of new technologies among economic agents (Hasan et al., 2012). Indeed, innovations in retail payments imply the automation of both the interbank procedures and the internal banking processes and products, with positive spillovers for bank efficiency and customers’ safety (e.g., Fung et al., 2014). Moreover, in the European context, the bank provision of electronic payments in substitution of cash and other paper based procedures—which has been reinforced by the project of a Single European Payment Area (SEPA)—is considered both as an opportunity to reinforce the retail banking activities, and as an important driver for cross selling strategies with loans and deposits. Despite the relative importance of technological innovation in the field of payment markets, the empirical literature on retail payments and banking efficiency is rather scant (Humphrey et al., 2006). The issue is becoming more and more relevant after the last financial crisis, the fall in the net interest income, the new competition challenges worldwide and the more stringent prudential supervision requirements (the so called ‘Basel III’ requirements) which may further reduce degrees of freedom in searching profits.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.