دانلود ترجمه مقاله تاثیر فناوری اطلاعات و مدیریت دانش بر نوآوری سازمانی
عنوان فارسی |
تاثیرات قابلیت های فناوری اطلاعات و مدیریت دانش بر نوآوری سازمانی: نقش میانجی چابکی سازمانی |
عنوان انگلیسی |
Effects of information technology and knowledge management capabilities on organizational innovation: the mediating role of organizational agility |
کلمات کلیدی : |
  قابلیت فناوری اطلاعات؛ قابلیت مدیریت دانش؛ چابکی سازمانی؛ نوآوری سازمانی |
درسهای مرتبط | مدیریت دانش |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 26 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2025 | تعداد رفرنس مقاله : 67 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مبانی نظری و تدوین فرضیهها 3. روش های تحقیق 4. تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیهها 5. بحث و بررسی 6. نتیجه گیری
چکیده – هدف: این پژوهش با هدف بررسی چگونگی تأثیر قابلیتهای فناوری اطلاعات (ITC) و قابلیتهای مدیریت دانش (KMC) بر نوآوری سازمانی (OI) از طریق چابکی سازمانی (OA) (از منظر چابکی انطباقی (AA) و چابکی کارآفرینانه (EA)) انجام شده است. طرح/روش تحقیق/رویکرد: دادهها از طریق یک پیمایش میدانی زوجی (matched-pair) از مدیران فناوری اطلاعات و مدیران بانکهای شاغل در بخش بانکداری هند گردآوری شدهاند. تجزیه و تحلیل با استفاده از نرمافزار AMOS-25، که یک رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری مبتنی بر کوواریانس است، انجام پذیرفته است. یافته ها: یافتهها دو جنبه اصلی را نشان میدهند. نخست، ITC و KMC برای تحقق چابکی سازمانی تقویتشده (از منظر AA و EA) ضروری هستند. با این حال، چابکی انطباقی (AA) (که نوآوری تدریجی را تقویت میکند) بیش از چابکی کارآفرینانه (EA) (که نوآوری رادیکال را تقویت میکند) در دستیابی به نوآوری سازمانی (OI) نقش دارد. دوم، اگرچه KMC مستقیماً بر OI تأثیر نمیگذارد، تأثیر غیرمستقیم آن از طریق AA مشاهده میشود. این امر نشان میدهد که در شرکتهای بانکداری هند، KMC هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و به طور کامل در استراتژیهای شرکتی نهادینه نشده است؛ بنابراین، لزوماً منجر به ارتقاء OI نمیشود. اصالت/ارزش: اگرچه مقالات پژوهشی موجود عمدتاً بر تأثیر ITC و KMC (که در پژوهشهای جداگانه مورد مطالعه قرار گرفتهاند) بر چابکی و عملکرد سازمانی تمرکز دارد، توجه بسیار اندکی به ارتباطات میان ITC-KMC-OA-OI معطوف داشته است. در خصوص تأثیرات مشترک ITC و KMC بر OA و OI کمبود پژوهش وجود دارد؛ به طور خاص، هیچ پژوهشی تأثیر غیرمستقیم OA بر روابط ITC-KMC-OI را برجسته نساخته است. دو مفهوم محوری «ضرورت نهادینهسازی کامل شیوههای مدیریت دانش در فرهنگ نوآورانه سازمانی» و «تمرکز حیاتی بر نوآوری تدریجی بیش از شیوههای نوآوری رادیکال»، اصالت و نوآوری این پژوهش را تأیید میکنند.
پروپوزال مرتبط با این مقاله | دانلود پروپوزال نقش استفاده از تکنولوژی اطلاعات در پیاده سازی مدیریت دانش |
Purpose: This study aims to investigate how information technology and knowledge management capabilities (ITCs and KMCs) impact organizational innovation (OI) through organizational agility (OA) (in terms of adaptive and entrepreneurial agilities; AA and EA). Design/methodology/approach: Data are collected from IT and bank managers working in Indian banking sector through a matched-pair field survey. The analysis is performed using AMOS-25, a covariance-based structural equation modeling approach. Findings: The findings are twofold. First, ITC and KMC are essential to realizing augmented OA (in terms of AA and EA). However, AA (fostering incremental innovation) contributes more than EA (fostering radical innovation) to attain OI. Second, although KMC is not directly impacting OI, its indirect effect via AA is obtained. It indicates that in Indian banking firms, KMC is still in the infancy level and not fully entrenched in corporate strategies; hence, may not necessarily enhance OI. Originality/value: Although extant literature focuses on the impact of ITC and KMC (studied in separate research) on agility and performance, it pays very scant attention to the ITC–KMC–OA–OI linkages. There is a lack of research regarding the joint effects of ITC and KMC on OA and OI, specifically, there exists no research highlighting the indirect effect of OA on the ITC–KMC–OI relationships. The two pivotal concepts “the necessity of KM practices fully ingrained in the organizational innovative culture” and “critical focus on incremental innovation more than radical innovation practices,” substantiate the novelty of this research.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.