دانلود پایان نامه تاثیر پیاده سازی متاورس بر شرکت های B2B
عنوان فارسی |
تاثیر پیاده سازی متاورس بر شرکت های B2B: یک مطالعه اکتشافی |
عنوان انگلیسی |
The Impact of the Implementation of the Metaverse in B2B Firms: An Explorative Study |
کلمات کلیدی : |
  متاورس؛ بنگاه به بنگاه (B2B)؛ پیاده سازی؛ عملیات های شرکت |
رشته های مرتبط | مهندسی کامپیوتر |
تعداد صفحات پایان نامه انگلیسی : 87 | دانشگاه : Delft University of Technology (TU Delft) |
سال انتشار : 2023 | تعداد رفرنس : 40 |
فرمت فایل ترجمه شده : PDF و WORD قابل ویرایش | کیفیت ترجمه : تخصصی ویژه با کیفیت طلایی |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این پایان نامه |
وضعیت ترجمه : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. بحث و بررسی و نتیجه گیری
چکیده – هدف این مطالعه، بررسی تاثیر پیاده سازی متاورس بر فعالیت های شرکت های B2B می باشد. این مطالعه ماهیت اکتشافی دارد زیرا چیز زیادی در مورد این موضوع نمی دانیم و مطالعه یک فناوری نوظهور و پدیده ای بسیار پیچیده است. در مجموع، 16 مصاحبه نیمه ساختارمند با ترکیبی از مدیران اجرایی B2B، مشاوران متاورس، مدیران اجرایی پلتفرم متاورس و دانشگاهیان انجام شد تا بینش های بدست آمده از جنبه های مختلف با هم ترکیب شوند و یافته ها تعمیم داده شوند. پرسش های مصاحبه ای مرتبط با تعریف، مزایا، چالش ها، آمادگی و ماندگاری پیاده سازی متاورس در شرکت های B2B، بودند، زیرا اینها مضامین مرتبط برای پاسخ به پرسش های پژوهشی اصلی می باشند. مصاحبه ها، رونویسی شدند و با تحلیل الگو، تحلیل شدند و یک نوع استدلال استقرایی صورت گرفت که در آن یک رویکرد از پایین به بالا اتخاذ شد تا الگویی برای تفسیر داده ها بدست آید. مضامین از قبل قید نشدند بلکه در کل مراحل گردآوری و تعامل با داده ها، توسعه یافتند. یافته های پژوهشی زیر بدست آمدند و همگی در رسیدن به هدف این مطالعه، مشارکت داشتند. یک تعریف شفاف از متاورس B2B حاصل شد که پایه ای برای درک آن و تاثیرش بر فعالیت های B2B، فراهم می کند. متاورس در B2B به صورت یک محیط مجازی پایدار و فرو برنده (ایمرسیو) تعریف شده که از چهار لایه اصلی تشکیل شده است که در آن لایه ها، کسب و کارها و سازمان ها می توانند با همدیگر و محیط تعامل، همکاری و فعالیت داشته باشند. سپس، مزایا و معایب، پیامدهای پیاده سازی آن برای فعالیت ها را نشان می دهند. پنج مزیت و هفت عیب در این پیاده سازی شناسایی شد. این کار، همکاری در شرکت های B2B، تجربه مشتری B2B، بهره وری کلی کارکنان درون شرکت، سودآوری شرکت و شیوه های بازاریابی فعلی آن را بهبود می دهد. از سوی دیگر، نیازهای پیاده سازی متناسب با مدل سازمانی، تعامل پذیری و استانداردهایی توسعه می یابند، عدم وجود قابلیت های مدیریتی و خلاهای مهارتی موانعی برای پیاده سازی هستند، لازم است امنیت، ایمنی و حاکمیت همیشه مدنظر باشد، این پیاده سازی نیاز به یک پشتیبانی فنی قوی دارد، عدم قطعیت در مورد بازده سرمایه زیاد است و لازم است استقبال کاربران سرعت بیشتری پیدا کند. در نهایت اینکه، یک نقشه راه آمادگی برای پیش بینی پیاده سازی و استراتژی نگهداری برای حفظ این پیاده سازی، تهیه شد. استراتژی های آمادگی و حفظ باعث می شوند تا شرکت های B2B فعالیت هایشان را متناسب سازی کنند تا از متاورس بهره بگیرند و بر چالش ها فائق آیند. آمادگی لازم برای این پیاده سازی، یک فرآیند تکرار شونده سه لایه است: 1) توسعه یک استراتژی ارزش محور، 2) آموزش و یادگیری و 3) استقبال نیروی کار و گسترش قابلیت ها. استراتژی حفظ، شامل دو قسمت عمده، یعنی نظارت پیوسته و بازخورد کاربر است که حفظ پیاده سازی متاورس در درازمدت را ممکن می سازد. در مجموع، پیاده سازی متاورس تاثیر قابل توجهی بر فعالیت های شرکت B2B دارد که این بخاطر مزایا و چالش هایش و همچنین نیاز به آمادگی و اقدامات حفظ گسترده می باشد. این مطالعه، دلالت های علمی و همچنین مدیریتی دارد. دلالت های علمی این پژوهش مربوط به افزایش آگاهی در مورد درک مفهومی متاورس است و مشارکت های نظری در مورد پیاده سازی متاورس در بخش B2B صورت گرفتند که یافته های آن مربوط به مزایا، چالش ها، آمادگی و حفظ براساس نظریه پدیدار شده از داده ها می باشد. این رویکرد را می توان در مطالعات آتی در مورد پیاده سازی فناوری تکرار کرد. مشارکت های مربوط به روش تحقیق با یک رویکرد استقرایی در استفاده از تحلیل الگو صورت گرفت و همکاری چند رشته ای رخ داد زیرا این پژوهش، تبادل دانش را تسریع بخشید و خلا بین زمینه های ادبی و مدیریتی را کاهش داد. در نهایت، تعمیم پذیری پژوهش بخاطر ترکیب چندین جنبه، اهمیت و کاربردی بودن یافته های پژوهش را بهبود بخشیدند. این مطالعه، همچنین چندین دلالت مدیریتی داشت. مدیران به دانش لازم برای شناسایی، اصلاح و خودداری از شیوه های اساسی مربوط به پیاده سازی متاورس، مجهز هستند. تعریف بازبینی شده و مزایای کشف شده به مدیران اجازه می دهند تا نقش بالقوه متاورس برای شرکتشان را ارزیابی کنند و بطور موثر از ارزشمندترین مزایای آن بهره بگیرند. علاوه بر آن، چالش های شناسایی شده، ریسک هایی را خاطر نشان می کنند که مدیران باید به رفع آنها بپردازند. در نهایت، تدوین و پیاده سازی استراتژی های آماده سازی و پایدار تشریح کننده یک مجموعه اقدامات عملی برای مدیران است تا بطور موفقیت آمیز، متاورس را در شرکت های B2B پیاده سازی کنند.
پروپوزال این پایان نامه | دانلود پروپوزال مطالعه ای بر نقش پیاده سازی فناوری متاورس در شرکت های B2B |
The objective of this study is to investigate the impact of the implementation of the metaverse on B2B firm operations. This study is explorative in nature because very little is known about the subject and the study of an emerging technology is a highly complex phenomenon. In total, 16 semi-structured interviews were performed with a mix of B2B executives, metaverse consultants, metaverse platform executives and academics to combine insights from different perspectives and generalize the findings. Interview questions related to the definition, benefits, challenges, preparation and sustainment of a metaverse implementation in B2B firms as these were the relevant themes to answer the main research question. Interviews were transcribed and analysed with template analysis, an inductive form of reasoning where a bottom-up approach was adopted to develop a template for the interpretation of the data. Themes were not stipulated in advance but developed throughout collection and engagement with the data. The following research findings were found and they all contribute in reaching the objective of the study. An unambiguous definition of a B2B metaverse was established which sets the foundation for understanding what it is and its impact on B2B operations. The metaverse in B2B was defined as a persistent and immersive virtual environment, consisting of four core layers, where businesses and organisations can interact, collaborate and conduct operations with each other and the environment. Then, the benefits and challenges evaluate the consequences of the implementation on operations. Five benefits and seven challenges of the implementation were identified. It enhances collaboration in B2B firms, it improves the B2B customer experience, it augments the overall productivity of employees within the firm, it increases the firm’s profitability and it upgrades the current marketing practices. On the other hand, the implementation needs to fit in the business model, interoperability & standards have to be developed, lacking managerial capability & skill gaps are hurdles for the implementation, security, safety & governance need to be on point at all times, the implementation requires a strong technological support, the uncertainty around the return on investment is high and user adoption needs to be accelerated. Finally, a preparation roadmap was set up for the anticipation of the implementation and a sustainment strategy was outlined for maintaining the implementation. The preparation and sustainment strategies make B2B firms adapt their operations to leverage the metaverse and overcome the challenges. The preparation required for the implementation is an iterative threefold process: 1) Develop a value-oriented strategy, 2) Test & learn and 3) Adapt the workforce and expand capabilities. The sustainment strategy consists of two majors components, continuous monitoring and user feedback, which allows to maintain the metaverse implementation on the long term. In sum, the implementation of the metaverse has a significant impact on B2B firm operations, due to the benefits and challenges it brings, as well as the need for thorough preparation and sustainment measures. This study has both scientific and managerial implications. The scientific implications of this research concern the advancement of knowledge on the conceptual understanding of the metaverse and theoretical contributions were made on metaverse implementation in the B2B sector with findings concerning its benefits, challenges, preparation and sustainment based on theory that emerged from the data. This approach can be replicated in future studies on technology implementation. Methodological contributions were made with the inductive approach in the use of template analysis and interdisciplinary collaboration occurred as this research fostered knowledge exchange and bridged the gap between technical and managerial literature fields. Finally, the generalizability of the research due to the combination of multiple perspectives enhanced the relevance and applicability of the research findings. This study involved a few managerial implications as well. Managers are equipped with the knowledge necessary to identify, modify, and abstain from essential practices regarding the implementation of the metaverse. The revised conceptualization and the discovered advantages allow managers to assess the potential role of the metaverse for their firm and effectively harness its most valuable benefits. Moreover, the identified challenges highlight the risks that managers must address and alleviate. Finally, the formulation and implementation of preparatory and sustainable strategies outline a pragmatic course of action for managers to adopt in order to successfully implement the metaverse within B2B enterprises.
شرکت ها در صنعت B2B همواره به دنبال راه های جدیدی برای نوآوری و رشد هستند. به تازگی قابلیت متحول کننده فناوری های دیجیتال به عنوان ابزاری موثر برای تحول مدل های کنونی کسب و کار با تغییر رابطه یک شرکت با مشتریان، تامین کنندگان یا دیگر بازیگران، به صحنه آمده اند. بنابراین متاورس یک فناوری دیجیتال نوظهور تازه است که به نظر می رسد قابلیت تحول بازی برای شرکت های B2B را داشته باشد. مطالعات مختلفی روی قابلیت تحولی فناوری های دیجیتال در بخش کسب و کار با مصرف کننده (B2C) انجام شده در حالی که بخش کمی از آنها تاثیر آن بر تبادلات B2B را بررسی کرده اند. به علاوه خلاء علمی مشابهی را می توان در اولویت های پژوهشی تعیین شده توسط موسسه علوم بازاریابی شناسایی کرد که شامل متاورس و بخش B2B می شود. گفته می شود که تاثیر متاورس بر تجربه مشتریان B2B ارزش پژوهش بیشتر را دارد. در کل به نظر می رسد که پیاده سازی متاورس با ارائه فرصت های تازه و الزام به تحولات قابل توجه در شرکت ها، توانایی تاثیرگذاری بر عملیات ها در شرکت های B2B را دارد، اما به این موضوع کمتر توجه شده است.
ترجمه این پایان نامه در 93 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 70 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
فایل PDF پایان نامه انگلیسی فایل ورد قابل ویرایش (WORD) و PDF ترجمه پایان نامه به صورت کاملا مرتب ترجمه شکل ها و جداول انجام شده است
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.