دانلود پایان نامه اعتماد در معاملات دارایی دیجیتال در متاورس مبتنی بر وب 3

عنوان فارسی

اعتماد در معاملات دارایی دیجیتال در محیط متاورس مبتنی بر وب 3

عنوان انگلیسی

Trust in digital asset transactions in a web 3 based metaverse

کلمات کلیدی :

  متاورس؛ اعتماد؛ وب 3؛ متاورس باز؛ فناوری بلاکچین؛ اعتماد سیستمی؛ اعتماد نهادی؛ دارایی های دیجیتال؛ NFT؛ متاورس مبتنی بر وب 3؛ اعتماد سریع؛ اعتماد به عملکرد؛ اعتماد هوموفیلی؛ واقعیت مجازی؛ هوش مصنوعی

رشته های مرتبط مهندسی کامپیوتر
تعداد صفحات پایان نامه انگلیسی : 67 دانشگاه : University of Oulu
سال انتشار : 2023 تعداد رفرنس : 63
فرمت فایل ترجمه شده : PDF و WORD قابل ویرایش کیفیت ترجمه : تخصصی ویژه با کیفیت طلایی
پاورپوینت : ندارد

سفارش پاورپوینت این پایان نامه

وضعیت ترجمه : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید
computer thesis
قیمت دانلود ترجمه پایان نامه
579,000 تومان
پایان نامه حاضر با عنوان "اعتماد در معاملات دارایی دیجیتال در محیط متاورس مبتنی بر وب 3" بصورت کاملا تخصصی توسط تیم "مهندسی کامپیوتر" فرداپیپر ترجمه شده است. اگر موضوع پایان نامه ارشد یا دکتری شما مشابه این موضوع باشد، مطالعه ی این تز کمک شایانی به شما خواهد کرد تا بتوانید به نحو احسن پروژه خود را تکمیل نمایید.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. پیشینه نظری 3. روش تحقیق و طراحی پژوهش 4. یافته ها 5. نتیجه گیری

ترجمه چکیده

چکیده – متاورس به همان اندازه اینترنت در عصر Y2K، زمانی که اینترنت هنوز یک فنآوری جدید بود و همچنان در حال تکامل است، توجهات را به خود جلب کرده است. به نحو مشابه، متاورس هنوز راهی طولانی تا بکارگیری گسترده دارد و دائماً در حال تکامل است. متاورس Web3 یا متاورس آزاد، با استفاده از فناوری بلاکچین، تمرکز زدایی شده است. با فناوری بلاکچین، که همچنین فناوری «بدون نیاز به اعتماد» نیز نامیده می شود، بنظر می رسد که نیازی برای مفاهیم اعتماد سنتی در مبادلات صورت گرفته در اکوسیستم متاورس وجود نداشته باشد. در این پژوهش، اعتماد به داد و ستدهای انجام شده در صرافی دارایی های دیجیتال در متاورس Web3، مورد بررسی قرار گرفته می شود. پنج مفهوم سنتی اعتماد، یعنی اعتماد سیستم، اعتماد مبتنی بر موسسه، اعتماد نوعدوستی، اعتماد سریع و اعتماد مبتنی بر عملکرد مورد ملاحظه قرار می گیرند و سطح عمومیت آنها تحلیل می شود تا مشخص شود که آیا بر تصمیم خرید صورت گرفته در متاورس Web3، تاثیر دارند یا خیر. برای داشتن یک دیدگاه کل نگر در مورد اعتماد در هنگام بازی، اعتماد در هنگام همکاری ها و روابط تجاری در متاورس نیز بررسی می شوند. در این مطالعه، اطلاعات بوسیله مصاحبه های نیمه ساختارمند و تفصیلی با هفت پاسخگر، گردآوری شدند. این پاسخگران همگی در زمینه متاورس فعالیت دارند، تعدادی داد و ستد در این پلتفرم ها انجام داده اند. یافته ها نشان می دهند که اعتماد مبتنی بر موسسه یا اعتماد به برند در حال حاضر، غالب ترین نوع از اعتمادها هم از نظر داد و ستد و هم همکاری در دنیای متاورس حتی با فناوری «بدون نیاز به اعتماد» جدید، می باشند. یکی از جنبه های نوآوری این مطالعه این است که مفاهیم اعتماد سنتی نقشی عمده در متاورس ایفا می کنند و سطح عمومی بودن هر کدام از انواع اعتماد را طبقه بندی می کند. همچنین، تایید کننده مجموعه مقالات قبلی براساس اعتماد موسساتی و دیگر مفاهیم اعتماد است. علاوه بر آن، چندین دلالت مدیریتی برای کسب و کارهای فعال در متاورس، براساس نتیجه گیری، ارائه می شود. کسب و کارها باید برروی مدیریت نیکنامی کار کنند و یک مکانیزم اعتماد را برقرار کنند. این کار می تواند از طریق قراردادهای هوشمند با کمک AI انجام شود که منجر به افزایش ایمنی، شفافیت و مسئولیت پذیری در معاملات می شود. ایجاد دوقلوهای دیجیتال برای ترغیب خرید در مراحل آغازین کسب و کار در متاورس به عنوان اعتماد واقعی که به دنیای مجازی متاورس منتقل می شود نیز مهم است.

چکیده انگلیسی

Metaverse is drawing the same attention that the internet had received during the Y2K era when internet was a new technology and still evolving. In the similar way, metaverse is still a long way from mainstream adoption and is constantly evolving. Web 3 metaverse or the open metaverse is decentralized using blockchain technology. With blockchain technology, also known as the “trustless” technology, there seems to be no need for the traditional trust concepts in exchanges made in the metaverse ecosystem. In this research, trust in transactions made in the exchange of digital assets in the Web 3 metaverse is explored. Five traditional trust concepts, namely system trust, institution based trust, homophily trust, fast trust and performance based trust are taken into consideration and their dominance level was analyzed to know if they have an impact in purchasing decisions made in the Web 3 metaverse. To have a holistic idea of trust at play, trust in collaborations and business relations in the metaverse is also explored. For this study, information was gathered by means of semi structured, in depth interviews with seven respondents. These respondents are all active in the metaverse, having made some transactions in the platforms. The findings show that institution based trust or the trust in the brand is currently the most dominant when it comes to both transactions and collaborations in the metaverse even with the new “trustless” technology. One of the contributions of this study is that traditional trust concepts still play a major role in the metaverse and categorizes the level of dominance of each trust type. The study also further confirms the previous literature based on institution trust and other trust concepts. Furthermore, several managerial implications are presented for businesses in the metaverse based on the conclusion. Businesses should work on reputation management and establish a trust mechanism. This can be done through smart contracts with the help of AI that ensure safety, transparency, and accountability in transactions. Creating digital twins to encourage purchases at the beginning stages of business in the metaverse as the real world trust is carried forward to the virtual world of the metaverse is also important.

توضیحات

محتوی بسته دانلودی:

فایل PDF پایان نامه انگلیسی فایل ورد قابل ویرایش (WORD) و PDF ترجمه پایان نامه به صورت کاملا مرتب ترجمه شکل ها و جداول انجام شده است
قیمت : 579,000 تومان

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پایان نامه اعتماد در معاملات دارایی دیجیتال در متاورس مبتنی بر وب 3”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi