دانلود ترجمه مقاله مدیریت منابع انسانی در شرکت های چند ملیتی در آفریقا

عنوان فارسی

مدیریت منابع انسانی در شرکت های چند ملیتی در آفریقا: بررسی مقالات سیستماتیک

عنوان انگلیسی

Human resources management in multinational companies in Africa: a systematic literature review

کلمات کلیدی :

  آفریقا؛ توسعه منابع انسانی؛ مدیریت منابع انسانی؛ حالت های تحلیل؛ شرکت های چند ملیتی

درسهای مرتبط مدیریت منابع انسانی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 26 نشریه : Taylor & Francis
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 143
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. زمینه و حوزه مطالعه 2. روش بررسی 3. یافته ها 4. پژوهش های آتی 5. نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – این مقاله، بررسی سیستماتیکی از مقالات مربوط به دیدگاه های تحلیلی و پژوهش های تجربی را در زمینه اقدامات و سیاست های منابع انسانی در شرکت های چند ملیتی –MNCها- در آفریقا ارائه می دهد. هیچ نیازی نیست که فهرستی از انتشارات پژوهشی در زمینه HRM در MNCها ،چه به صورت انتزاعی و چه به صورت عملی- تهیه کنیم. این بررسی، حالت های تحلیل و رویکردهای موضوعی در مقالات HRM درباره MNC ها در آفریقا را مشخص می کند. نتایج ارائه شده از دسته های خاصی از مقالات پژوهشی پشتیبانی می کنند. این موارد، مربوط به منافع و انگیزه MNC ها، نظریه بنیادی و اقتصاد سیاسی غیاثی، بازار کار و حالت های تحلیل HRM، الگوهای فرهنگی تفکرات مدیریتی و بومی و پژوهش های مربوط به اقدامات HRM می شوند. هم چنین زمینه هایی برای پژوهش های آتی مشخص شده است.

نمونه متن انگلیسی مقاله

This study provides a systematic review of literature on the analytical perspectives and empirical research on human resource policy and practice in multinational companies (MNCs) in Africa. There is a need to ‘take stock’ of research publications on HRM in MNCs in Africa both intellectually and practically. The review identifies modes of analysis and thematic approaches in HRM literature on MNCs in Africa. The results provide support for particular clusters of research literature. These pertain to interests and motivations of MNCs, comparative political economy and institutional theo

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

شرکت های چند ملیتی

یک شرکت چند ملیتی (MNC)، دارایی ها و امکانات دیگری در حداقل یک کشور غیر از کشور اصلی دارد که شرکت اصلی در آن مستقر است. این شرکت ها دارای دفاتر و کارخانه هایی در کشورهای مختلف بوده و معمولا دارای یک دفتر مرکزی هستند که شرکت های دیگر را مدیریت می کنند. بودجه و دارایی برخی از شرکت های چند ملیتی بسیار بزرگ می تواند بیشتر از بودجه سالانه بسیاری از کشورهای کوچک باشد.

شرکت های چندملیتی

شرکت های چندملیتی گاهی اوقات با نام شرکت های فراملی نیز نامیده می شوند.

تقریبا تمام شرکت های بزرگ چندملیتی مربوط به یکی از کشورهای آمریکاری، ژاپنی یا اروپای غربی می باشند، شرکت هایی چون نایک، کوکاکولا، وال مارت، AOL، توشیبا، هندا و BMW. طرفداران شرکت های چندملیتی عنوان می کنند که این شرکت ها مشاغلی با درآمدهای بالا و کالاهایی پیشرفته را ایجاد کرده اند. از طرف دیگر، منتقدان این شرکت ها نیز عنوان می کنند که این شرکت ها نفوذ سیاسی غیرمستقیمی روی دولت ها دارند، از کشورهای در حال توسعه سوء استفاده می کنند و باعث از دست رفتن فرصت های شغلی بیشتر در کشور اصلی خود می گردند.

 

بزرگ ترین شرکت های چندملیتی

ده تا از بزرگ ترین شرکت های چندملیتی در جهان تا سال 2015 عبارت بودند از: وال مارت (485.65 میلیارد دلار)، سینوپک (433.31 میلیارد دلار)، رویال دوچ شل (385.63 میلیارد دلار)، پتروچاینا (367.85 میلیارد دلار)، اکسون موبیل (364.76 میلیارد دلار)، بی پی (334.61 میلیارد دلار)، تویوتا موتورز (248.95 میلیارد دلار)، فولکس واگن (244.81 میلیارد دلار)، گلنکور (209.22 میلیارد دلار) و توتال (194.16 میلیارد دلار).

شرکت وال مارت در 28 کشور جهان فعالیت دارد، و حدود 11500 فروشگاه خرده فروشی در آنها ایجاد کرده و بیش از 2.3 میلیون نفر در آنها شاغل هستند. تاسیس شرکت های چندملیتی، مزایایی را نیز به همراه دارد. حضور در کشورهای خارجی بزرگی مانند هند، یک شرکت را قادر می سازد تا تقاضای کشور مقصد به یک کالای خاص را بدون هزینه های اضافی حمل و نقل برآورده سازد. شرکت ها تمایل دارند تا در بازارهایی حضور داشته باشند که در آنها سرمایه شان بیشترین کارایی و کمترین زیان را دارد. با تولید کالاها با کیفیت بالا و کمترین هزینه در کشور مقصد، این شرکت ها قیمت های نهایی محصولات را کاهش داده و قدرت خرید مشتریان در سراسر جهان را افزایش می دهند.

شزکت های فراملیتی

تجارت بین الملل و انتقال محصولات به کشورهای خارجی باعث می شود که مشاغل داخل کشور به خارج از کشور انتقال یابند. داده های دفتر آمار کار (BLS) نشان می دهد که بین سال های 2001 تا 2010، ایالات متحده حدود 33 درصد از مشاغل صنعتی و تولیدی خود (5.8 میلیون شغل) را از دست داده است. این داده ها نشان می دهند که داشتن یک نیروی کار انعطاف پذیر چقدر می تواند برای اقتصاد یک کشور اهمیت داشته باشد، و نوسانات اقتصادی منجر به بیکاری در بلند مدت نگردد. در این راستا، آموزش مهارت های جدید که با تکنولوژی های نوظهور سازگاری داشته باشند، برای داشتن نیروی کار انعطاف پذیر بسیار حیاتی است. بسیاری از صنایع نوظهور و با پیشرفت سریع مانند صنایع موبایل یا تجهیزات پزشکی باعث شده که بسیاری از مشاغل به خارج از مرزهای کشورهایی چون ایالات متحده روانه شوند.

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi