دانلود ترجمه مقاله مرور مقالات و چارچوب مفهومی در زمینه جهت گیری کارآفرینی سبز
عنوان فارسی |
مرور سیستماتیک مقالات و چارچوب مفهومی در زمینه جهت گیری کارآفرینی سبز |
عنوان انگلیسی |
A Systematic Literature Review and Conceptual Framework on Green Entrepreneurial Orientation |
کلمات کلیدی : |
  جهتگیری کارآفرینی سبز؛ کارآفرینی سبز؛ مرور سیستماتیک مقالات؛ ماتریس مرور سیستماتیک مقالات |
درسهای مرتبط | مدیریت کارآفرینی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 | نشریه : MDPI |
سال انتشار : 2024 | تعداد رفرنس مقاله : 82 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه پژوهش 3. روش تحقیق 4. یافتههای پژوهش و بحث و بررسی 5. نتیجهگیری و مسیرهای پژوهشی آتی
چکیده – جهتگیری کارآفرینی سبز (GEO) به عنوان تلاشهای کارآفرینانهی سازمانها برای یکپارچهسازی اقدامات و ارزشهای پایدار زیستمحیطی به منظور اتخاذ تصمیمات و اقدامات پایدار جهت بهبود عملکرد زیستمحیطی خود تعریف میشود. اگرچه تحقیقات اخیر اهمیت GEO را برای دستیابی به پایداری در سطح شرکت نشان دادهاند، اما درک محدودی در مورد عوامل تعیینکننده GEO و چگونگی و زمان تأثیر آن بر عملکرد شرکت وجود دارد. علاوه بر این، این حوزه توجه را به جنبههای بررسینشدهی عوامل میانجیگر و تعدیلگری که بر روابط بین GEO و پیامدهای آن تأثیر میگذارند، جلب میکند. هدف این مطالعه، انجام یک مرور سیستماتیک مقالات (SLR) در حوزه GEO به منظور ترکیب یافتههای تجربی پیرامون چگونگی بررسی آن در مقالات پژوهش طی دوره زمانی 2014-2024 است. در این پژوهش از روش پریزما (PRISMA) برای ارزیابی تحقیقات مرتبط با GEO و از ماتریس مرور سیستماتیک مقالات (SLR matrix) برای تحلیل تحقیقات GEO در نشریات انگلیسیزبان داوریشده، استفاده شده است. ارزیابی جامعی از مسائل نظری، روششناختی و تجربی مرتبط با رویکردهای مفهومی، پیشایندها، پویاییها و نتایج GEO بر روی 59 مطالعه انجام شد. این مطالعه چندین یافته به مقالات کارآفرینی میافزاید. این یافتههای پژوهشی، تلویحاتی برای هر دو حوزهی نظری و عملی ارائه میدهند. در چارچوب نظری، این مطالعه دیدگاهی جامع در مورد تحقیقات GEO ارائه میدهد و بینشهای نوینی برای تحقیقات آتی ایجاد میکند و بدین ترتیب نظریههای موجود در مقالات GEO را ارتقا میبخشد. در حوزه عملی، این مطالعه به درک بهتر کارآفرینان آگاه به محیطزیست (بومآگاه)، مدیران، متخصصان و سایر ذینفعان سازمانها در خصوص توسعه GEO مناسب، از طریق شناخت پیشایندها و پیامدهای آن برای سازمانهای موفق، و همچنین شیوههای بهکارگیری و بهبود مؤثر آنها یاری میرساند.
ترجمه مقاله مرتبط با این مقاله | دانلود ترجمه مقاله دستیابی به مزیت رقابتی پایدار از طریق جهت گیری کارآفرینی سبز |
Green entrepreneurial orientation (GEO) is defined as organizations’ entrepreneurial efforts to integrate ecologically sustainable practices and values to undertake sustainable decisions and actions to improve their environmental performance. Though recent research has shown how important GEO is for attaining sustainability in a company setting, there is a limited understanding on the factors that determine GEO and how and when it affects a firm’s performance. Additionally, it draws attention to unexplored areas of the mediating and moderating factors that affect the connections between GEO and its outcomes. This study aims to conduct a systematic literature review (SLR) of the GEO to synthesize empirical findings about how it is investigated in the literature during the period 2014–2024. The PRISMA method is used in this study to evaluate relevant GEO research, and SLR matrix utilized for analyzing the GEO literature in peer-reviewed English publications. A comprehensive evaluation of theoretical, methodological, and empirical issues pertaining to conceptual approaches, antecedents, dynamics, and results of GEO was conducted on 59 studies. This study contributes several findings to the entrepreneurship literature. These research findings give implications for both theory and practice. Within a theoretical framework, this study provides a comprehensive viewpoint on GEO research and creates novel insights for further research, enhancing the extant theories in the GEO literature. In practice, this study facilitates the perceptions of eco-conscious entrepreneurs, managers and experts, and other stakeholders of the organizations regarding developing an appropriate GEO by understanding the antecedents and outcomes of it for successful organizations and the ways to use and improve them probably.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.