دانلود پروپوزال عوامل تاثیرگذار بر تمایل به خرید محصولات تقلبی از برندهای معتبر

عنوان فارسی

ارزیابی و شناسایی عوامل تاثیرگذار بر تمایل به خرید محصولات تقلبی از برندهای معتبر

عنوان انگلیسی

Studying the Factors that drive Consumers to Purchase Counterfeits of Branded Products

رشته مرتبط

  مدیریت بازاریابی

درسهای مرتبط روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است سال تهیه : 1403
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) کیفیت نگارش : طلایی
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟

سفارش پاورپوینت این پروپوزال

قیمت دانلود :
94,800 تومان
فهرست مطالب

1. بیان مساله 2. اهمیت و ضرورت تحقیق 3. پیشینه تحقیق 4. اهداف تحقیق 5. فرضیه های تحقیق 6. مدل تحقیق 7. سوالات تحقیق 8. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی 9. بیان جنبه نوآوری تحقیق 10. روش تحقیق 11. منابع فارسی و انگلیسی

سفارش پروپوزال
شرح موضوع

این پروپوزال برای مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت تهیه شده و در آن به ارزیابی و شناسایی عوامل تاثیرگذار بر تمایل به خرید محصولات تقلبی از برندهای معتبر پرداخته شده است. ساختارهای استاندارد پروپوزال نویسی شامل بیان مساله، اهداف و ضرورت انجام تحقیق، بیان اهداف و فرضیات، پیشینه تحقیق، روش تحقیق و … در این پروپوزال رعایت گردیده اند.

امروزه پدیده خرید محصولات تقلبی، به ویژه از برندهای معتبر، به عنوان یک معضل جدی در جوامع مختلف، به ویژه در کشورهای در حال توسعه، مطرح شده است. این امر نه تنها به اقتصاد و برندهای اصلی آسیب می‌رساند، بلکه می‌تواند پیامدهای منفی برای سلامتی و ایمنی مصرف‌کنندگان نیز داشته باشد. درک عواملی که بر تمایل افراد به خرید محصولات تقلبی تاثیر می‌گذارند، گامی ‌اولیه در جهت مقابله با این پدیده و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و اصالت برندها است.

این پروپوزال در قالب فایل ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به یکی از صفحات آن قرار داده شده است:

خرید محصولات تقلبی از برندهای معتبر

این عوامل به طور کلی در دسته‌های زیر قابل ‌تقسیم‌بندی هستند:

عوامل اقتصادی:

  • قیمت: یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های افراد برای خرید محصولات تقلبی، قیمت پایین‌تر آنها در مقایسه با محصولات اصلی است. افراد با توان مالی محدود، ممکن است تمایل داشته باشند تا نیاز خود را با کالای تقلبی و ارزان‌تر برطرف کنند، حتی اگر از کیفیت پایین‌تر و عدم اصالت آن آگاه باشند.
  • دسترسی: در برخی موارد، دسترسی به محصولات اصلی دشوار یا غیرممکن است، به ویژه در مناطق محروم یا در مورد کالاهای خاص. در این شرایط، افراد ممکن است به دلیل عدم ‌دسترسی به کالای اصلی، به سراغ نمونه‌های تقلبی آن بروند.

عوامل اجتماعی:

  • فشار گروه: تمایل به ‌همرنگی با گروه و ‌جلوگیری از طرد شدن از سوی اطرافیان، می‌تواند عاملی ‌برای ‌خرید محصولات تقلبی، به ویژه در بین نوجوانان و جوانان باشد. در این ‌گروه، ‌داشتن ‌برندهای خاص ‌معتبر، ‌به عنوان ‌نمادی از ‌وضعیت اجتماعی ‌بالا ‌تلقی ‌می‌شود و ‌ممکن ‌است ‌فرد ‌برای ‌جلوگیری از ‌قضاوت ‌منفی ‌اطرافیان، ‌به ‌خرید ‌نمونه ‌تقلبی ‌آنها ‌روی ‌بیاورد.
  • بازاریابی و تبلیغات: ‌تبلیغات ‌اغراق‌آمیز ‌و ‌غیر ‌واقعی ‌برای ‌محصولات ‌تقلبی ‌با ‌استفاده ‌از ‌علامت‌های ‌تجاری ‌مشابه ‌برندهای ‌معتبر، ‌می‌تواند ‌مشتریان ‌را ‌به ‌اشتباه ‌انداخته ‌و ‌تمایل ‌آنها ‌را ‌برای ‌خرید ‌این ‌محصولات ‌افزایش ‌دهد.

عوامل فردی:

  • آگاهی: ‌عدم ‌آگاهی ‌کافی ‌از ‌پیامدهای ‌منفی ‌خرید ‌محصولات ‌تقلبی، ‌از جمله ‌آسیب ‌به ‌سلامتی، ‌کاهش ‌کیفیت ‌و ‌حمایت ‌از ‌فعالیت‌های ‌غیرقانونی، ‌می‌تواند ‌احتمال ‌خرید ‌این ‌محصولات ‌را ‌افزایش ‌دهد.
  • نگرش: ‌برخی ‌افراد ‌ممکن ‌است ‌به ‌طور ‌کلی ‌نسبت ‌به ‌برندها ‌و ‌شرکت‌های ‌معتبر ‌نگرش ‌منفی ‌داشته ‌باشند ‌و ‌تمایل ‌داشته ‌باشند ‌تا ‌با ‌خرید ‌محصولات ‌تقلبی، ‌از ‌آنها ‌انتقام ‌بگیرند ‌یا ‌به ‌نوعی ‌به ‌آنها ‌آسیب ‌برسانند.

عوامل فرهنگی:

  • ارزش قائل شدن برای برند: در برخی جوامع، ‌ارزش ‌قائل ‌شدن ‌برای ‌برندهای ‌معتبر ‌و ‌نمایش ‌آنها ‌به ‌عنوان ‌نمادی ‌از ‌ثروت ‌و ‌موفقیت ‌اجتماعی، ‌می‌تواند ‌منجر ‌به ‌افزایش ‌تمایل ‌به ‌خرید ‌محصولات ‌تقلبی ‌این ‌برندها ‌شود، ‌حتی ‌اگر ‌فرد ‌از ‌تقلبی ‌بودن ‌آنها ‌آگاه ‌باشد.

بررسی ‌این ‌عوامل ‌و ‌درک ‌اهمیت ‌هر ‌کدام ‌در ‌ایجاد ‌تمایل ‌به ‌خرید ‌محصولات ‌تقلبی، ‌می‌تواند ‌به ‌ارائه ‌راهکارهای ‌مناسب ‌برای ‌مقابله ‌با ‌این ‌پدیده منجر گردد.


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پروپوزال عوامل تاثیرگذار بر تمایل به خرید محصولات تقلبی از برندهای معتبر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + ده =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi