دانلود ترجمه مقاله نقش آموزش کارآفرینی در ادراک کسب یادگیری و دانش کارآفرینانه
عنوان فارسی |
نقش های میانجیگری و تعدیلگری آموزش کارآفرینی در ادراک کسب یادگیری و دانش کارآفرینانه |
عنوان انگلیسی |
The mediating and moderating roles of entrepreneurship education in the perceived acquisition of entrepreneurial learning and knowledge |
کلمات کلیدی : |
  دانش کارآفرینی؛ الهام کارآفرینانه؛ نیت کارآفرینانه؛ آموزش کارآفرینی؛ رویکردهای آموزشی |
درسهای مرتبط | مدیریت کارآفرینی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2025 | تعداد رفرنس مقاله : 84 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. چارچوب نظری و توسعه فرصیات 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. بحث و بررسی و مشارکت ها 6. پیامدهای مطالعه ما 7. محدودیت ها و مسیرهای تحقیقات آتی 8. نتیجه گیری
چکیده – آموزش کارآفرینی (EE)، الهامبخش محوری برای تلاش دانشجویان در جهت کسب دانش کارآفرینی (EK) است که میتواند آنها را قادر به تأسیس کسبوکارهای نوپا کند. ما با تکیه بر نظریه الهام کارآفرینانه، چارچوبی را توسعه دادهایم تا به بررسی (الف) اثر میانجیگری آموزش کارآفرینی و (ب) اثرات تعدیلگری رویکردهای مختلف آموزشی بر رابطه بین نیت کارآفرینانه (EI) دانشجویان و EK بپردازیم. نتایج نشان میدهد که آموزش کارآفرینی اثرات مستقیم و غیرمستقیم مثبت و معناداری بر رابطه بین EI و EK دارد. بهطور مهم، تحلیلهای ما آشکار میکند که رویکردهای مختلف آموزشی بهکاررفته در دانشکدههای کسبوکار برای انتقال EK، اثرات تعدیلگری مثبت و قوی در این زمینه دارند. بررسی این رویکردهای آموزشی نشان میدهد که ارزیابیها میتوانند بهطور چشمگیری بیشترین میزان EK را در دانشجویان دانشگاه افزایش دهند، و پس از آن فعالیتهای کلاسی و سخنرانیها قرار دارند. در ادامه، نتایج این مطالعه و پیامدهای آن برای مربیان کارآفرینی و سیاستگذاران در تلاش برای طراحی برنامههای درسی مؤثر را مورد بحث قرار میدهیم.
پروپوزال مرتبط با این مقاله | دانلود پروپوزال مطالعه ای بر بازده آموزش های کارآفرینی در بین دانشجویان |
Entrepreneurship education (EE) is a pivotal inspiration for students’ efforts to acquire entrepreneurial knowledge (EK), which can enable them to found new business ventures. We draw on entrepreneurial inspiration theory to develop a framework that we use to test (a) the mediating effect of entrepreneurship education and (b) the moderating effects of different pedagogical approaches on the relationship between students’ entrepreneurial intention (EI) and EK. The results reveal that entrepreneurship has significant and positive direct and indirect effects on the relationship between EI and EK. Importantly, our analyses reveal that the different pedagogical approaches used in business schools to impart EK have strong positive moderating effects in this context. An examination of these pedagogical approaches indicates that assessments can enhance university students’ EK most significantly, followed by in-class activities and lectures. We discuss the results of this study and its implications for entrepreneurship educators and policymakers seeking to design effective curricula.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.