دانلود پایان نامه جهت گیری کارآفرینی و عملکرد شرکت در شرکت های کوچک و متوسط (SMEها)
عنوان فارسی |
جهت گیری کارآفرینی و عملکرد شرکت در شرکت های کوچک و متوسط (SMEها): مطالعه موردی اردن |
عنوان انگلیسی |
Entrepreneurial orientation and firm performance in SMEs: The case of Jordan |
کلمات کلیدی : |
  جهت گیری کارآفرینی؛ بازارگرایی؛ انعطاف پذیری استراتژیک؛ خصومت محیطی؛ عملکرد سازمانی؛ شرکت های کوچک و متوسط (SMEها) |
رشته های مرتبط | مدیریت بازرگانی |
تعداد صفحات پایان نامه انگلیسی : 56 | دانشگاه : Halmstad University |
سال انتشار : 2023 | تعداد رفرنس : 178 |
فرمت فایل ترجمه شده : PDF و WORD قابل ویرایش | کیفیت ترجمه : تخصصی ویژه با کیفیت طلایی |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این پایان نامه |
وضعیت ترجمه : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. چارچوب مفهومی تحقیق 4. روش تحقیق 5. تحلیل داده ها و نتایج 6. نتایج و نتیجه گیری
با وجود آنکه تا به امروز تحقیقات گسترده ای در خصوص وجود رابطه مستقیم و مثبت بین گرایش کارآفرینی (EO) و عملکرد سازمانی انجام گرفته است، اما با اینحال وجود این ارتباط چندان ساده و شفاف نبوده است. تحقیقات صورت گرفته حاکی از پیچیدگی این ارتباط و مشروط بر متغیرهای داخلی و خارجی بوده است که به نوبه خود تا حد زیادی این ارتباط را تحت تاثیر قرار می دهد. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر EO و ابعاد آن بر عملکرد سازمانی در SME ها در اردن انجام گرفته است. همچنین این پژوهش، اثر واسطهای عوامل اقتضایی داخلی و خارجی نظیر بازارگرایی، انعطافپذیری استراتژیک و خصومت محیطی را بر رابطه بین عملکرد و گرایش کارآفرینی مورد بررسی قرار می دهد. همچنین در این پژوهش از طریق تحقیقات پرسشنامه ای، 137 پرسشنامه قابل استفاده گردآوری گردید و برای تحلیل داده ها از PLS استفاده شد. یافته های بدست آمده از پژوهش حاضر حاکی از آن است که، EO به طور معناداری به صورت مستقیم و مثبت، عملکرد را تحت تأثیر قرار می دهد و همچنین اثر میانجی خصومت محیطی را بر رابطه بین EO و عملکرد سازمانی خاطرنشان می کند. شایان ذکر است که هیچ مدرکی مبنی بر وجود اثر میانجی MO و انعطاف پذیری استراتژیک بر رابطه گرایش کارآفرینی - عملکرد یافت نشده است. همچنین با درنظر گرفتن تأثیر و اثر میانجی ابعاد EO؛ یافته های بدست آمده از مطالعه حاضر حاکی از آن است که هردو مولفه نوآوری و کنش گرایی از تأثیر مستقیم مثبت و معناداری بر عملکرد برخوردار هستند. این در حالی است که ریسک پذیری از تأثیر مستقیم منفی و معناداری بر عملکرد برخوردار می باشد. همچنین مطالعه حاضر با اذعان بر اثر میانجیگری بازارگرایی، انعطافپذیری استراتژیک و خصومت زیستمحیطی بر روابط بین ابعاد EO (نوآوری، کنشپذیری و ریسکپذیری)، خاطرنشان می کند که صرفا EH از تاثیر میانجیگری برخوردار بوده و بازارگرایی و انعطافپذیری استراتژیک از هیچ اثر میانجیگری برخوردار نمی باشند. به ویژه این مطالعه خاطرنشان کرد که EH رابطه بین نوآوری و عملکرد را میانجیگری میکند و این میانجیگری یک میانجیگری کامل است زیرا نوآوری از هر دو اثر (مستقیم و غیرمستقیم) بر عملکرد برخوردار می باشد. همچنین پژوهش حاضر، اثر میانجی گری جزئی EH بر رابطه کنش گرایی-عملکرد را عنوان نمود، زیرا با پیوستن میانجی، تاثیر مستقیم ناچیز میشود. همچنین از آنجائیکه با پیوستن میانجی، تاثیر مستقیم ناچیز میشود، این پژوهش، اثر میانجی جزئی EH بر رابطه ریسک پذیری-عملکرد را خاطرنشان نمود.
While there is an abundance of research that shows a direct and positive relationship between entrepreneurial orientation (EO) and organizational performance the relationship is far from simple and clear. Research suggest that the relationship is complex and is contingent on internal and external variables that affect this relationship. This study examines the effect of EO and its dimensions on organizational performance in SMEs in Jordan. Further, the study examines the mediating effect of internal and external contingency factors such as: market orientation, strategic flexibility and environment hostility on the EO-performance relationship. Using questionnaire survey the study collected 137 usable questionnaires and utilized PLS to analyze the data. The study found that EO significantly affects performance directly and positively. The study also found a mediating effect of environmental hostility on the relationship between EO and organizational performance. No evidence was found to support that MO and strategic flexibility have a mediating effect on the EO-performance relationship. With regards to the effect and mediation effect of EO dimensions; the study found that both innovativeness and proactiveness have a significant positive direct effect on performance. While risk taking has a significant negative direct effect on performance. With regards to the mediation effect of market orientation, strategic flexibility and environmental hostility on the relationships between EO dimensions (innovativeness, proactiveness and risk taking) the study found that only EH has a mediation effect while market orientation and strategic flexibility have no mediation effect. Specifically, the study also found that EH mediates the relationship between innovativeness and performance. The mediation is a full mediation since there are both direct and indirect effects of innovativeness on performance. The study found a partial mediation effect of EH on the proactiveness-performance relationship since the direct effect becomes insignificant when the mediator is added. The study also found a partial mediation effect of EH on the risk taking-performance relationship since the direct effect becomes insignificant when the mediator is added.
محتوی بسته دانلودی:
فایل PDF پایان نامه انگلیسی فایل ورد قابل ویرایش (WORD) و PDF ترجمه پایان نامه به صورت کاملا مرتب ترجمه شکل ها و جداول انجام شده است
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.