دانلود ترجمه مقاله مطالعه ای بر درک مشتری از بانکداری اسلامی
عنوان فارسی |
مطالعه ای بر درک مشتری از بانکداری اسلامی در عمان |
عنوان انگلیسی |
A study of customers’ perception of Islamic banking in Oman |
کلمات کلیدی : |
  عمان؛ بانکداری اسلامی؛ درک مصرف کننده؛ بانکداری متعارف |
درسهای مرتبط | بانکداری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 19 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 74 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. بانکداری اسلامی در عمان – مروری بر مقالات 3. روش تحقیق 4. یافته ها 5. بحث و بررسی، محدودیت ها و جهت گیری هایی برای مطالعات آتی 6. نتیجه گیری
هدف: مفهوم بانکداری اسلامی (IB) به عنوان یک رشته و معرفی بانک های اسلامی و دیدگاه های اسلامی تحولات نسبتا جدیدی در بخش بانکداری در کشور عمان می باشد. اهداف این مقاله بررسی درک مشتریان از بانک های اسلامی و دیدگاه های بانکداری اسلامی در عمان است. طرح / روش / رویکرد: به دنبال الگوی تفسیری و طرح تحقیقاتی اکتشافی، داده های جمع آوری شده از طریق مصاحبه های شخصی با گروهی از 60 نماینده در دو شهر اصلی عمان به صورت کیفی مورد آنالیز قرار گرفت. یافته ها: این مطالعه نشان داد که مشتریان در عمان دارای احساسات مختلفی دربارۀ بانک های اسلامی هستند. در حالی که برخی از آن ها مطمئن نیستند که آیا بانک ها اصول اسلامی را دنبال می کنند، اکثر آن ها نیز در بانک های حساب باز نکرده اند. این مطالعه برخی آسیب پذیری ها در حوزۀ عملیات این بانکداری ها، شیوه های بازاریابی، دانش کارکنان در رابطه با محصولات و برخورد با مشتری و همچنین درک مشتریان از بانک های اسلامی، اصول و شیوه های آن ها را نشان می دهد. پیامدهای عملی: از آنجا که ظهور بانک های اسلامی در عمان پدیده ای نسبتا جدید است، اما بینش های به دست آمده از این مطالعه دارای پیامدهای گسترده ای برای رشد بانک های اسلامی در این کشور می باشد. نتایج این مطالعه می تواند به ارزیابی مقامات و تنظیم کنندگان بانک های اسلامی و دیدگاه های اسلامی با درک مشتریان از بانک های اسلامی بپردازد. رفع نقاط ضعف شناسایی شده به آن ها به بهبود دانش، کیفیت و بازاریابی و ارتقاء محصولات و خدمات هنگام رقابت با بانک های متعارف کمک خواهد کرد. اصالت / ارزش: این مطالعه تلاش پیشگامانه ای برای آگاهی از وضعیت بانکداری اسلامی و انگیزۀ مشتریان در عمان نسبت به بانک های اسلامی است.
Purpose: The concept of Islamic banking (IB) as a discipline and the introduction of the full-fledged Islamic banks and Islamic windows are relatively newer developments in the banking sector in Oman. This paper aims to assess customers’ perceptions of the Islamic banks and IB windows in Oman. Design/methodology/approach: Following the interpretive paradigm and an exploratory research design, data collected through personal interviews with a group of 60 respondents in two of the prominent cities in Oman were analysed qualitatively. Findings: The study found that customers in Oman had mixed feelings about the Islamic Banks. While some of them were not sure if the banks follow the Islamic principles, a majority of them had not opened an account with the Islamic banks or Islamic windows. The study revealed some vulnerabilities in the areas of their operations, marketing practices, staff knowledge of products and customer-dealings, as well as customers’ understanding of Islamic banks, their principles and practices. Practical implications: As the advent of IB is relatively new to Oman, the insights gained by this study will have wider implications for the growth of IB locally. The outcomes of this study would appraise the officials and regulators of Islamic banks and Islamic windows with customers’ perception of IB. The elimination of the identified weaknesses would help them to improve the knowledge, quality and the marketing and promotion of products and services while competing with the conventional banks. Originality/value: This study is a pioneering effort to know the status of IB and customers’ motivations in Oman towards IB.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.