دانلود ترجمه مقاله تاثیر شیوع کووید 19 بر صنایع خلاق: مروری بر مقالات
عنوان فارسی |
تاثیر شیوع کووید 19 بر صنایع خلاق: مروری بر مقالات و برنامه های پژوهشی آتی |
عنوان انگلیسی |
The impact of the COVID-19 pandemic on the creative industries: A literature review and future research agenda |
کلمات کلیدی : |
  صنایع خلاق؛ کووید19؛ تاب آوری |
درسهای مرتبط | مدیریت کسب و کار |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 19 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2022 | تعداد رفرنس مقاله : 380 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. کارافرینان فرهنگی و صنایع خلاق پیش از کووید 19 3. پیشرفت های پژوهشی در نظریه تاب آوری 4. روش تحقیق 5. صنایع خلاق در طی شیوع کووید 19 6. بحث و بررسی و راهکارهایی برای تحقیقات آتی 7. نتیجهگیری
چکیده – شیوع فزاینده کووید 19 در حال حاضر بر کسب و کارهای فراوانی تاثیر گذار بوده و موجب اختلالات جدی در بسیاری از صنایع شده است. با توجه به مقالات تاب آوری، این مطالعه، درکی از تاثیر شیوع کووید 19 بر صنایع خلاق و واکنش آنها به چالش های پیش روی آنان را ارائه میدهد. این مطالعه، 59 مقاله را در پی رویکرد مرور سیستماتیک مقالات بررسی نموده و چندین پیامد مثبت شیوع کووید 19 را در صنایع خلاق (نظیر، IT و نرمافزار) و پیاد منفی (صنعت موسیقی، جشنوارهها، رویدادهای فرهنگی) ارائه میدهد. با بیان شش موضوع مربوط به تاثیر شیوع کووید19 در صنایع خلاق، یک ماتریس پاسخ بر مبنای بحث در خصوص توانایی های دیجیتالی شرکت ها و قابلیت آنها برای سازگاری با بحران کووید19را ارائه می دهیم. همچنین راهکارهای پژوهشی آتی را با کمک یک چارچوب نظری-زمینه-مشخصه-روش (TCM) تدوین می کنیم.
The ongoing COVID-19 pandemic has affected countless businesses, leading to serious disruptions for many industries. Drawing on the resilience literature, this study offers an understanding of the impact of the COVID-19 pandemic on the creative industries and their response to the challenges they have encountered. This study reviews 59 papers following the systematic literature review approach and reveals several positive implications of the COVID-19 pandemic within the creative industries (e.g., IT and software) as well as the negative (the music industry, festivals, cultural events). Identifying six themes related to the impact of the COVID-19 pandemic on the creative industries, we develop a response matrix based on the discussion of firms' digital capabilities and their ability to adapt to the COVID-19 crisis. We outline future research directions using a Theory-Context-Characteristics-Methodology (TCCM) framework.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.