دانلود ترجمه مقاله کارآفرینی شرکتی و عملکرد کسب و کار: نقش تعدیل کننده فرهنگ سازمانی
عنوان فارسی |
کارآفرینی شرکتی و عملکرد کسب و کار: نقش تعدیل کننده فرهنگ سازمانی در بانک های منتخب در پاکستان |
عنوان انگلیسی |
Corporate entrepreneurship and business performance: The moderating role of organizational culture in selected banks in Pakistan |
کلمات کلیدی : |
  فرهنگ سازمانی؛ کارآفرینی؛ نظریه احتمال؛ مدلسازی معادله ساختاری؛ عملکرد کسب و کار؛ کارآفرینی شرکتی |
درسهای مرتبط | مدیریت کارآفرینی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 23 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 136 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. نظریه و توسعه فرضیات 3. روش تحقیق 4. معیارها 5. فرآینده تحلیلی 6. نتایج و بحث و بررسی 7. دلالت های نظری 8. دلالت های عملی 9. محدودیت ها و جهت گیری هایی برای پژوهش های آتی 10. نتیجه گیری
هدف: هدف از این مقاله بررسی رابطه بین کارآفرینی شرکتها (CE)، فرهنگ سازمانی (OC) و عملکرد تجاری (BP) است. علاوه بر این، این مطالعه سعی کرده است تا به تأثیر تعدیل کننده OC بر روابط CE-BP بپردازد. طرح / روش تحقیق / رویکرد: داده ها از مدیران میانی پنج بانک بزرگ پاکستان جمع آوری شد. از روش دو مرحله ای برای مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی، اندازه مدل اندازه گیری تعیین شد. اهمیت رابطه نظری با استفاده از مدل ساختاری ارزیابی شد. یافته ها: نتایج از رابطه مستقیم و تعدیل شده فرضیه پشتیبانی کرده است. اصالت / ارزش: پژوهش حاضر با استفاده از ارائه شواهد تجربی در مورد روابط فرضی شده، دانش را در آزمایش دیدگاه مبتنی بر منابع از تئوری شرکت و نظریه احتمالی گسترش می دهد. علاوه بر این، این مطالعه از طریق ارزیابی تعدیل OC با استفاده از اثر متقابل در مدلسازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (نظریه معادلات ساختاری) در نظریه موجود کمک کرده است. مقدمه: ملل، اقتصاد خود را از طریق تقویت مؤسسات مالی خود تقویت می کنند. چندین بازیکن وجود دارند که در مجموع، بخش مالی پاکستان را تشکیل می دهند. قابل توجه است که بخش بانکی، برجسته ترین صنعت در بین آنها است. این برجستگی به این دلیل است که 95 درصد از سیستم مالی پاکستان مبتنی بر صنعت بانکداری است (حسین ، 2006). به طور قابل توجه، 80 درصد از سرمایه گذاری در بازار توسط پنج بانک بزرگ در پاکستان اشغال شده است (خلبت ، 2011). بنابراین، استعلام به موقع مربوط به عملکرد صنعت بانکداری بسیار لازم است. سازمان های تجاری در سطح بین المللی و ملی همیشه در جستجوی نتایج چشمگیر عملکرد تجاری (BP) هستند. بهبود BP نه تنها یک چالش بلکه یک ضرورت برای هر نوع تجارت در حال حاضر است، بنابراین بازار را رقابتی تر می کند. محققان و دست اندرکاران متقابلاً توافق کرده اند که کارآفرینی شرکتها (CE) یک نکته مهم در تعیین BP است(هاسه و فرانکو، 2010).
Purpose: The purpose of this paper is to investigate the relationship between corporate entrepreneurship (CE), organizational culture (OC) and business performance (BP). Additionally, the study has attempted to address the moderating influence of OC on CE–BP relationship. Design/methodology/approach: Data were collected from middle managers of Big Five banks of Pakistan. A two-step approach to structural equation modeling was used. Using confirmatory factor analysis, the measurement model fit was determined. The significance of the theoretical relationship was assessed using structural model. Findings: The results have supported the hypothesized direct and moderated relationship. Originality/value: The present study extends the body of knowledge in testing the resource-based view of the firm theory and contingency theory through providing empirical evidence on the hypothesized relationships. Additionally, the study has contributed in the existing theory through evaluating the moderating of OC by using interaction effect in partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM). Introduction: Nations foster their economies through boosting their financial institutions. There are several players that collectively make up the financial sector of Pakistan. Notably, banking sector is the most prominent industry among them. This prominence is due to the fact that 95 per cent of the financial system of Pakistan is based on banking industry (Husain, 2006). Remarkably, 80 per cent of market capitalization is occupied by the Big Five banks in Pakistan (Khalabat, 2011). Therefore, a timely inquiry pertaining to performance of the banking industry is highly required. Business organizations at both international and national level always strive for impressive business performance (BP) results. Improving BP is not only a challenge but also a necessity for every type of business at present, thus making the market more competitive. Researchers and practitioners have mutually agreed that corporate entrepreneurship (CE) is an important consideration in determining BP (Haase and Franco, 2010).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.