دانلود ترجمه مقاله مفهوم سازی مدل های تجاری در شبکه های صنعتی

عنوان فارسی

مفهوم سازی مدل های تجاری در شبکه های صنعتی

عنوان انگلیسی

Conceptualizing business models in industrial networks

کلمات کلیدی :

  مدل های تجاری؛ تبادل تجاری؛ تعامل؛ رابط ها؛ روابط؛ شبکه های صنعتی

درسهای مرتبط بازاریابی صنعتی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2016 تعداد رفرنس مقاله : 41
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. مفهوم سازی مدل تجاری 3. بررسی مقالات پیشین 4. تحلیل مدل های تجاری در شبکه های صنعتی 5. نتیجه گیری 6. دلالت های مدیریتی

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

این مقاله با تعاریف مدل تجاری سروکار دارد و یک چارچوب برای تحلیل آنها در شبکه های صنعتی، ترسیم می کند. یک مرور ادبی بیان می کند که طیف گسترده ای از تعاریف جاری از مدل های تجاری وجود دارد. تحلیل آنها به عنوان موارد مرتبط با اثرمتقابل، روابط تجاری و شبکه های صنعتی، دو استدلال اصلی برای تفاوت هایشان آشکار می کند: اول اینکه، مشخص است که اینها بر فرض های نظری پایه مختلف تاکید دارند و دوم اینکه بنظر می رسد که به دو نوع مدل تجاری می پردازند. به اینها، مدل های تجاری متمرکز بر شرکت و گنجانده شده در شبکه، گفته می شود. براساس این تمایز، یک طرح تحلیل در سطوح شرکت، رابطه و شبکه برای دو نوع مدل تجاری، توصیه می شود. مدل های تجاری از جنبه تحلیلی و همچنین مدیریتی، چالش برانگیز می باشند. مسیر پژوهش های دیگر، در مورد مدل های تجاری نوظهور «گنجانده شده در شبکه»، نیز بیان می شود. مقدمه: نقطه آغازین در پرداختن به مدل های تجاری و در نهایت نوشتن این مقاله، این بود که یک OEM خودروسازی از ما دعوت بعمل آوردند تا توسعه مدل های تجاری جدید برای بازارهای نوظهور را مورد پژوهش قرار دهیم. مدل های تجاری بسیار بیان شده در ادبیات، توجه ما را به این جلب کرد که چگونه می توان آنها را برای استخراج پدیده های شبکه صنعتی، تعریف نمود و بنابراین، چگونه می توان آنها را براساس فرضیه های نظری به هم وابستگی بین شرکت های در تعامل با هم، پایه گذاری کرد. مدل سازی فعالیت تجاری همیشه یک نگرانی کلیدی برای محققان IMP بوده است. مدل تعامل یا اثر تقابل (هاکانسون، 1982)، چارچوب فعالیت ها-منابع-بازیگران (هاکانسون، 1987) و طرح تحلیلی اثرات توسعه روابط تجاری (هاکانسون و اسنیهوتا، 1995) همگی مدل های تجاری در شبکه های صنعتی می باشند. اما، «مدل های تجاری» به عنوان یک مفهوم، تنها اخیراً توجه پژوهشگرانی که بر رویکرد شبکه صنعتی اتکا می کنند، به خود جلب کرده اند (برای مثال، به فریتاگ و کلارک، 2012 مراجعه نمایید).

نمونه متن انگلیسی مقاله

This paper is concerned with business model conceptualizations and outlines a framework for their analysis in industrial networks. A literature review suggests that there is a broad range of current conceptualizations of business models. Analyzing them as they pertain to interaction, business relationships, and industrial networks reveals two main explanations for their differences: first, they clearly rely on different basic theoretical assumptions, and second, they seem to address two types of business models. We refer to these as firm-centric and network-embedded business models. Based on this distinction, a scheme of analysis at the levels of the firm, relationship and network is suggested for the two types of business models. Business models are challenging from an analytical as well as managerial perspective. Further research on emerging network-embedded business models is suggested. Introduction: The starting point for addressing business models, and eventually to write this paper, was that we were invited by an automotive OEM to research developing new business models on emerging markets. The many business models identified in the literature spurred our interest in how they can be conceptualized to capture industrial network phenomena, and thus how they can be based on theoretical assumptions of interdependence among interacting firms. Modelling business activity has always been a key concern for IMP scholars. The interaction model (Håkansson, 1982), the Activities- Resources-Actors framework (Håkansson, 1987), and the analytical scheme of business relationship development effects (Håkansson & Snehota, 1995) are all models of business in industrial networks. However, “business models”, as a concept, has only recently received interest from researchers that rely on the industrial network approach (see, e.g., Freytag & Clarke, 2012).

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله مفهوم سازی مدل های تجاری در شبکه های صنعتی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سه =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi