دانلود ترجمه مقاله پیامدهای نوآوری مدل کسب و کار در صنعت فناوری اطلاعات
عنوان فارسی |
پیشایندها و پیامدهای نوآوری در مدل کسب و کار در صنعت فناوری اطلاعات |
عنوان انگلیسی |
Antecedents and consequences of business model innovation in the IT industry |
کلمات کلیدی : |
  نوآوری در مدل کسب و کار؛ عملکرد شرکت؛ ظرفیت جذب؛ چابکی؛ ذهن آگاهی مدیران عالی رتبه |
درسهای مرتبط | مدیریت کسب و کار |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 112 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات و توسعه فرضیات 3. روش تحقیق 4. آنالیز و یافته ها 5. بحث و بررسی و دلالت ها 6. نتیجه گیری، محدودیت ها و کارهای آتی
چکیده – طیّ چند سال گذشته، نوآوری در مدل کسب و کار مورد توجه فزاینده پژوهشگران قرار گرفته است. با این وجود، کمبود پژوهش های تجربی بزرگ مقیاس درباره نوآوری در مدل کسب و کار مشهود می باشد و تلاش های کمتری برای پی بردن به اینکه آیا و چگونه عوامل گوناگون می تواند بر نوآوری در مدل های کسب و کار اثرگذار باشد، انجام شده است. در نتیجه، هدف این مطالعه تحقیق کردن درباره اثر ظرفیت جذب دانش، چابکی سازمانی، و ذهن آگاهی مدیران عالی رتبه درباره نوآوری در مدل کسب و کار است زیرا این عوامل در تغییرات سازمانی در مدل های کسب و کار نقش و اثر دارد. داده ها از شرکت های فنّاوری اطّلاعات فعال در پاکستان گردآوری گردید. نتایج نشان می دهد که نوآوری در مدل کسب و کار بطور معناداری به ظرفیت جذب دانش، چابکی، و ذهن آگاهی مدیران عالی رتبه وابسته می باشد. بعلاوه، نوآوری در مدل کسب و کار به عنوان یک {متغیّر} میانجی در رابطه بین این عوامل و عملکرد کسب و کار به اثبات رسید. از دیدگاه مدیریتی، این یافته ها مهم می باشد زیرا سازمان ها نیاز دارند تا بر پیشایندها برای اِعمال تغییر لازم در مدل های کسب و کار خویش به منظور بهبود دادن مزیت رقابتی و عملکرد شرکت خود تمرکز نمایند. مقدّمه: اخیراً، نوآوری در مدل کسب و کار توجهات چشمگیر کارشناسان ( گیسِن، برمَن، بِل، و بلیتز، 2007؛ پوهل، و چَپمَن، 2006) و دانشگاهیان ( پدرسِن، گوزدز، و هواس، 2018؛ اشنایدر و اسپیت، 2013؛ اسپیث، شنکنبرگ، و ریکارت، 2014) را به خود جلب نموده است. به دلیل نقش اساسی در دستیابی به مزیت رقابتی ( کاسادسوس- ماسانِل و ژو، 2013)، مدل های کسب و کار در مطالعات پیرامون طیف گسترده ای از حوزه ها، شامل مدیریت راهبردی ( زات و آمیت، 2008)، کارآفرینی و نوآوری ( جورج و باک، 2011؛ وی، یانگ، سون، و گو، 2014)، و بازاریابی ( استورباکا، فرو، نِنونن، پاین، 2012) به عنوان یک پدیده جدید مورد توجه قرار گرفته اند. به همین ترتیب، نوآوری در مدل کسب و کار، به دلیل ریشه های عمیقی که در قلمروهای نظری راهبرد، نوآوری، کارآفرینی، و پیچیدگی دارد، به عنوان " تغییرات طرّاحی شده، نوین، و درخور توجه در عناصر کلیدی مدل کسب و کار یک شرکت و/ یا معماری پیوند دهنده این عناصر " تعریف گردیده است ( فاس و صائبی، 2017، ص.201).
Business model innovation has gained increasing attention from scholars in the last few years. However, there is a lack of large-scale empirical research on business model innovation and fewer attempts have been made to study whether and how various factors can affect innovation in business models. As a consequence, this study aims to investigate the impact of knowledge absorptive capacity, organizational agility, and top management mindfulness on business model innovation as these factors contribute to organizational changes in business models. Data were collected from IT firms operating in Pakistan. The results indicate that business model innovation is significantly dependent on the knowledge absorptive capacity, agility, and mindfulness of the top management. Furthermore, business model innovation was established as a mediator in the relationship between these factors and business performance. From a managerial perspective, the findings are significant as organizations need to focus on the antecedents to make the necessary change to their business models to improve their competitive advantage and firm performance. Introduction: Recently, business model innovation (BMI) has received considerable attention from both practitioners (Giesen, Berman, Bell, & Blitz, 2007; Pohle & Chapman, 2006) and academics (Pedersen, Gwozdz, & Hvass, 2018; Schneider & Spieth, 2013; Spieth, Schneckenberg, & Ricart, 2014). Being instrumental in attaining a competitive advantage (Casadesus-Masanell & Zhu, 2013), business models (BMs) have been considered as a new phenomenon in studies spanning a wide range of areas, including strategic management (Zott & Amit, 2008), entrepreneurship and innovation (George & Bock, 2011; Wei, Yang, Sun, & Gu, 2014), and marketing (Storbacka, Frow, Nenonen, & Payne, 2012). Similarly, deeply rooted in the theoretical domains of strategy, innovation, entrepreneurship, and complexity, BMI has been defined as “designed, novel, nontrivial changes to the key elements of a firm’s business model and/or the architecture linking these elements” (Foss & Saebi, 2017, p. 201).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.