دانلود ترجمه مقاله تاثیر استفاده از هوش تجاری بر بهره وری بانک ها
عنوان فارسی |
تاثیر استفاده از هوش تجاری بر بهره وری بانک ها: یک چارچوب مفهومی |
عنوان انگلیسی |
Impact of Business Intelligence Adoption on performance of banks: a conceptual framework |
کلمات کلیدی : |
  هوش تجاری؛ پذیرش هوش تجاری؛ عملکرد بانک؛ CRM؛ چارچوب مفهومی |
درسهای مرتبط | مدیریت کسب و کار |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : Springer |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 92 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. پیشینه نظری 3. نتایج 4. چارچوب مفهومی و فرضیات پیشنهادی 5. نتیجه گیری 6. چشم انداز آینده
مطالعات مربوط به هوش تجاری: آلبوری (2005) در یک مقاله مروری انجام شده در ایالات متحده، دریافته است که چارچوب BI ارائه شده برای تفکر و اقدام جهت تقویت سطح بالاتر نوآوری در بخش دولتی، موفقیت آمیز بوده است و موانع نوآوری در بخش دولتی شناسایی شدند. بروکس (2007) در مطالعه تجربی خود در ایالات متحده انجام شده در سازمان ها، بیان کرده است که چارچوب BI که برای تفکر و اقدام برای تقویت سطح بالاتر نوآوری در بخش دولتی دردسترس باشد، موفقیت آمیز بوده است و موانع برای نوآوری در بخش دولتی شناسایی شدند. هنینگ و همکاران (2008) در پژوهش خود در آلمان مشخص کرده اند که RFID و کد الکترونیکی محصول، پیاده سازی گردآوری داده های دانه ریز و فوری را ممکن می سازد و این به نوبه خود، تحلیل تفصیلی تر و دقیق تر در طرف BI را ممکن می سازد. در همان سال، تائو و تائو (2008) در چین، یک مقاله مروری نوشتند و گفتند که نبوغ تجاری در صنعت بانکداری اکثریت مسائل بوجود آمده برای بانک های موجود، مانند نحوه بهبود خدمات مشتری، نحوه کنترل ریسک های مالی و نحوه بهبود عملکرد عملیاتی بانک ها و نحوه اطمینان یافتن از حفظ رشد سود، را برطرف کرده است. مطالعه مروری مشابهی توسط پاپادوپولوس و کانلیس (2010) در انگلستان و یونان انجام شده است تا این استنباط را داشته باشند که پیاده سازی موفق BI به توانایی مدیران در شناسایی و پایداری در طی مسیری که از داده ها شروع می شود و به دریافت کنندگان نهایی اطلاعات بر بالای هرم سازمانی، می رسد، بستگی دارد. ایفیندو (2011) در یک مطالعه تجربی در شرکت های مقیاس کوچک در کانادا دریافته است که SME ها درکی ضعیف از سازگاری IEBT و فنآوری های مرتبط در کسب و کار داشته اند. همچنین، این مطالعه توصیه می کند که تلاش های هماهنگ تری در مورد حساس سازی صاحبان SME ها و کارکنانشان در زمینه مربوط به اهمیت چنین نوآوریهایی برای بهبود عملیات های تجاری، صورت گیرد. رائو و دی (2012) از هند، یک مقاله مروری نوشتند و تایید کردند که معماری BI و KM یکپارچه، سیستمی قوی با قابلیت تصمیم گیری مبتنی بر فرآیند، حاصل می کند. این فرآیندها در پایگاه مدل فرآیند ذخیره می شوند و انعطاف پذیری و استفاده مجدد از آنها، به بنگاه ها در بهبود سرعت و اثربخشی عملیات های تجاری، کمک خواهند کرد. در همان سال، یک کار مروری مشابه توسط کانا و همکاران (2012) انجام شد و خاطر نشان کردند که BI به رسیدن به اطلاعات مناسب در زمان مناسب کمک می کند که در نتیجه این امر به تصمیم گیری مالی کمک می کند. همچنین، در همان سال سوجیتپاراپیتایا و همکاران (2012) در مطالعه تجربی خود برروی 243 دانشکده/دانشگاه دریافتند که BI بکار گرفته شده در موسسات آموزشی با نوع بکار گرفته شده در سازمان های دیگر، بسیار متفاوت می باشد.
Studies on business intelligence: Albury (2005) in a review paper done in US has found that The BI framework presented for thinking and action to foster higher levels of innovation in the public sector was successful and the barriers to innovation in the public sector were identified. Brooks (2007) in his empirical study in US among the organizations has presented that the BI framework accessible for thinking and action to foster higher levels of innovation in the public sector was successful and the barriers to innovation in the public sector were identified. Henning et al. (2008) in their research review at Germany identified that the RFID and Electronic Product code make it possible to implement a finely grained and immediate collection of data, which in turn enables more detailed and precise analyses on the BI side. In the same year, Tao and Tao (2008) in China did a review paper and said that business intelligence in the banking industry has resolved the majority of the problems faced by existing bank like how to improve customer service, how to 18control financial risks, an19d how to improve the bank’s operating performance and how to ensure that the sustained growth in profits. Similar review study was done by Papadopoulos and Kanellis (2010) in UK and Greece to give inference that Successful implementation of BI is depended on the ability of managers to identify, and be persistent in following, a trajectory ‘path’ that starts from data and reaches the final recipients of the information high on the organizational pyramid. Ifinedo (2011) in an empirical study among the small scale enterprises in Canada has found that SMEs indicated a poor understanding of the compatibility of IEBT and related technologies in business. Also the study recommends that more concerted efforts be made toward sensitizing SMEs’ owners and their employees in the area about the pertinence of such innovations for enhanced business operations. Rao and Dey (2012) from India did a review paper and determined that Integrated BI and KM architecture provide the robust system with the capability of process-driven decision making. The processes are stored in process model base and their flexibility and reuse help enterprises improve the speed and effectiveness of business operations. In the same year, a similar review work was done by Kanna et al. (2012) and highlighted that BI helps in getting the right information at the right time which helps in financial decision making. Again in the same year Sujitparapitaya et al. (2012) in their empirical study among 243 colleges/universities found that BI is adopted and deployed in academic institutions is markedly different from corporate organizations.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.