دانلود ترجمه مقاله استفاده از سیستم های هوش تجاری در قابلیت های اندازه گیری عملکرد
عنوان فارسی |
استفاده از سیستم های هوش تجاری در قابلیت های اندازه گیری عملکرد: دلالت هایی برای بهبود مزیت رقابتی |
عنوان انگلیسی |
Business intelligence systems use in performance measurement capabilities: Implications for enhanced competitive advantage |
کلمات کلیدی : |
  هوش تجاری (BI)؛ مزیت رقابتی؛ تشخیصی و تعاملی؛ سیستم های کنترل مدیریت؛ اندازه گیری عملکرد؛ کیفیت سیستم ها |
درسهای مرتبط | سیستم های اطلاعاتی حسابداری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 17 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 93 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مدل نظری 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. خلاصه و نتیجه گیری
هدف این مطالعه، درک بهتر نحوه بهبود ابعاد تشخیصی و تعاملی سیستم های کنترل مدیریت (MCS) توسط کیفیت سیستم «نبوغ تجاری» (BI) ، و در نتیجه بهبود قابلیت های سنجش عملکرد است که اینها به نوبه خود ارتباط مثبتی با مزیت رقابتی دارند. با تلفیق نظریه های سنجش عملکرد، یادگیری سازمانی و دیدگاه مبتنی بر دانش شرکت، یک مدل نظری توسعه یافت که سه مفهوم کیفیت BI (تلفیق زیرساخت، کارایی و خود خدمت رسانی) و نقش هایی که در بهبود قابلیت های سنجش عملکرد تشخیصی و تعاملی ایفا می کنند، را مورد ملاحظه قرار می دهد. داده های گردآوری شده از مطالعه پیمایشی از 314 مدیرعامل (CEO) و CFO، تایید نظریه اثرات کیفیت BI بر قابلیت های سنجش عملکرد را حاصل می کند. این قابلیت ها به نوبه خود ارتباط مثبت با مزیت رقابتی دارند. مقدمه: سیستم های نبوغ تجاری (BI)، قابلیت های سنجش و تحلیل گسترده ای، شامل اصول پیاده سازی سیستم های کنترل مدیریت یکپارچه و جامع (MSC) را ارائه می دهند (البشیر و همکاران، 2011، 2013). این قابلیت ممکن ساز گسترده MCS از صدها کارت امتیازی از پیش طراحی شده و شاخص های عملکردی کلیدی مهیا شده از طریق نرم افزار امروزی BI استخراج شده است (هوارد، 2003). پژوهش های قبلی نشان می دهند که انتشار موثر BI در سطح فرآیند تجاری می تواند باعث بهبود یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی شود (البشیر و همکاران، 2008؛ 2013؛ لی و وایدنر، 2016). این مزیت ها از پشتیبانی و دانش مدیران ارشد در مورد BI (لی و همکاران، 2014) همراه با فرهنگ دانش که مدیران عملیاتی را برای استفاده از BI و تعامل موثر با مدیران IT برای توسعه زیرساخت BI قادر می سازد (البشیر و همکاران، 2011)، حاصل می شوند. تاکید پژوهش های قبلی بر مدیریت ارشد، مدیریت عملیاتی و مدیریت IT و اثربخشی آنها در ترویج BI در فرآیندهای تجاری بوده است. خود سیستم های BI عموماً معقول و بدیهی تلقی شده اند، و تاکید بر قابلیت انسانی برای متناسب سازی چنین سیستم هایی بوده است. اما، پژوهش هایی که بر این تاکید دارند که چگونه از این قابلیت BI از طریق برنامه ریزی و گزارشگری موثر برای پشتیبانی از قابلیت های تعاملی و تشخصیصی MCS موثر استفاده می شود، بندرت انجام شده اند.
The purpose of this study is to better understand how the quality of a Business Intelligence (BI) system improves the diagnostic and interactive dimensions of management control systems (MCS), thereby enhancing performance measurement capabilities, which in turn are positively associated with competitive advantage. Integrating theory from performance measurement, organizational learning and the knowledge-based view of the firm, a theoretical model is developed that considers three concepts of BI quality (infrastructure integration, functionality, and self-service) and the roles they play in enhancing diagnostic and interactive performance measurement capabilities. Data collected via survey from 324 CEOs and CFOs provides support for the theorized effects of BI quality on performance measurement capabilities. These capabilities in turn are positively associated with competitive advantage. Introduction: Business intelligence (BI) systems provide broad measurement and analysis capability, including the foundations for implementing integrated and comprehensive management control systems (MCS) (Elbashir et al., 2011, 2013). This broad MCS-enabling capability is derived from the hundreds of pre-designed scorecards and key performance indicators available through contemporary BI software (Howard, 2003). Prior research shows that effective assimilation of BI at the business process level can lead to enhanced organizational learning and organizational performance (Elbashir et al., 2008, 2013; Lee and Widener, 2016). These benefits arise from top management's support and knowledge of BI (Lee et al., 2014) along with a knowledge culture that promotes operational managers to use the BI and to effectively interact with IT managers to develop the BI infrastructure (Elbashir et al., 2011). The focus of the prior research has been on top management, operational management and IT management, and their effectiveness in assimilating BI into business processes. The BI systems themselves have generally been viewed as a given, with the focus being on the human capability to adapt such systems. However, there is an absence of research focusing on how this BI capability is harnessed through effective planning and reporting to support the desired interactive and diagnostic capabilities of effective MCS.
بخشی از ترجمه مقاله (صفحه 33 فایل ورد ترجمه)
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.