دانلود ترجمه مقاله ارزش ویژه برند و عملکرد شرکت: نقش مسئولیت اجتماعی
عنوان فارسی |
ارزش ویژه برند و عملکرد شرکت: نقش مکمل مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت |
عنوان انگلیسی |
Brand equity and firm performance: the complementary role of corporate social responsibility |
کلمات کلیدی : |
  ارزش ویژه برند؛ عملکرد شرکت؛ مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت |
درسهای مرتبط | برندینگ |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | نشریه : Springer |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 62 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه نظری و توسعه فرضیات 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. بحث و بررسی 6. نتیجه گیری
مطالعات قبلی، تأثیر ارزش ویژه برند شرکت بر عملکرد شرکت را نشان داده است اما هنوز تأثیر تعدیل در این رابطه را از ابعاد دیگر استراتژی شرکت بررسی نکرده اند. این مطالعه یک الگوی احتمالی از رابطه بین ارزش ویژه برند شرکت و عملکرد شرکت را ارائه می دهد و اثر تعدیل کننده یک متغیر مهم احتمالی را که استراتژی مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) است، بررسی می کند. این آزمایش بر روی مجموعه داده ای از 62 شرکت / مارک تجاری انجام شده است. نتایج این تحقیق، شواهد قبلی مبنی بر اینکه ارزش ویژه برند، تأثیر مثبتی بر عملکرد مبتنی بر بازار، اندازه گیری سهم بازار و عملکرد مالی ای که توسط q توبین اندازه گیری شده دارد را تأیید می کند. علاوه بر این، یافته ها حاکی از آن است که CSR نقش مکمل را ایفا می کند و رابطه بین ارزش ویژه برند شرکت و عملکرد شرکت را تعدیل می کند. یعنی یک ارتباط هم افزایی بین ارزش ویژه برند و CSR وجود دارد که باعث افزایش ارزش بلند مدت، از تأثیر مستقیم ارزش ویژه برند شرکت ها می شود. مقدمه: شرکت ها منابع و تلاش قابل توجهی را برای ساخت برندهای قوی صرف می کنند و این سرمایه گذاری بر اساس این فرض استوار است که برند شرکت های بزرگ با ارزش ویژه برند، به آنها در دستیابی به مزیت رقابتی در بازار کمک می کند و از این طریق بر عملکرد تأثیر می گذارند (وانگ و سنگواپا 2016). در دیدگاه مبتنی بر منابع شرکت (RBV)، ارزش ویژه برند شرکت به عنوان یکی از مهمترین دارایی های استراتژیک محسوب می شود (ومبرگ و همکاران 2015). با به رسمیت شناختن اهمیت استراتژیک برند شرکت های تجاری، چندین مطالعه پیوندی بین آن ها و عملکرد شرکت را بررسی کردند و یک اثر مثبت را یافتند (یونگ و رامامامی 2008 ؛ کرک و همکاران 2013 ؛ وانگ و همکاران 2015). بر اساس این اطلاعات به نظر می رسد در بین محققان به اتفاق آراء این مقوله وجود دارد که حقوق صاحبان سهام بر عملکرد شرکت تأثیر مثبت می گذارد. با این حال این مطالعات از یک رویکرد نسبتاً محدودی پیروی کردند و تأثیر مستقیم و فوری ارزش ویژه برند را بر عملکرد مالی شرکت (به جز دیگر ابعاد استراتژی شرکت و سایر عوامل احتمالی) بررسی کردند.
Previous studies have demonstrated the impact of corporate brand equity on firm performance but have not yet investigated moderating effects on this relationship from other dimensions of firm strategy. This study puts forward a contingency model of the relationship between corporate brand equity and firm performance and investigates the moderating effect of one important contingency variable which is the firm’s corporate social responsibility (CSR) strategy. It is tested on a panel dataset of 62 US firms/corporate brands. The results of this study corroborate previous evidence that corporate brand equity has a significant positive impact on market-based performance, measured by market share, as well as on financial performance, measured by Tobin’s q. In addition, the findings indicate that CSR plays a complementary role, positively moderating the relationship between corporate brand equity and firm performance. That is, there is a synergistic connection between brand equity and CSR which increases long-term value over and above the direct impact of corporate brand equity. Introduction: Firms expend considerable resources and effort to build strong corporate brands, and this investment is based on the premise that corporate brands with strong brand equity will assist them in achieving a competitive advantage in the marketplace, thereby positively affecting performance (Stahl et al. 2012; Wang and Sengupta 2016). Within the resource-based view (RBV) of the firm, corporate brand equity is viewed as one of the most significant strategic assets (Vomberg et al. 2015). In recognition of the strategic importance of corporate brand equity, several studies have explored the link between it and firm performance and, typically, they found a positive effect (Yeung and Ramasamy 2008; Kirk et al. 2013; Wang et al. 2015). Based on this body of work, there seems to be unanimity among scholars that brand equity positively affects firm performance. However, these studies followed a relatively narrow approach, investigating the direct and immediate impact of corporate brand equity on firm financial performance, excluding other dimensions of firm strategy and other possible contingency factors.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.