دانلود ترجمه مقاله ارزیابی سواد مالی: شواهدی از اروپا
عنوان فارسی |
ارزیابی سواد مالی: شواهد جدیدی از اروپا |
عنوان انگلیسی |
The Assessment of Financial Literacy: New Evidence from Europe |
کلمات کلیدی : |
  سواد مالی؛ آموزش مالی؛ تامین مالی مصرف کننده |
درسهای مرتبط | مدیریت مالی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 20 | نشریه : MDPI |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 17 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. داده ها و روش تحقیق 4. نتایج 5. نتیجه گیری
این فرضیه که افراد دارای سواد مالی بیشتر، تصمیمات مالی بهتری می گیرند و رفتار مالی مثبت نشان می دهند، برای بیش از یک ذینفع، بسیار مهم است. ارتباط ضعیف بین سواد مالی و رفتارهای مالی، فرصت سرمایه گذاری در آموزش مالی و توسعه یک چارچوب حمایت از مصرف کننده، براساس شانس توسعه و رشد مشتریان مالی آگاه و مسئول، را از بین می برد. این مطالعه، از داده های بدست آمده از کشورهای مختلف (آلمان، فرانسه، ایتالیا، سوئد، انگلستان)، با استفاده از پرسشنامه های طراحی شده و زمینه بندی شده بخصوص برای سنجش سواد مالی و برای ارزیابی اینکه آیا وجود یک مجموعه گسترده از گویه ها در مورد سواد مالی، توسعه سنجه های جدید در مورد سواد مالی را اجازه می دهد، تا رابطه بین سواد مالی و رفتارهای مالی بهتر درک شود، استفاده می کند. پرسش های لوساردی-میچل (Lusardi-Mitchell) معروف، با سنجه های متفاوت از نظر تعداد گویه ها (شاخص «50 گویه ای»)، دامنه موضوعات (شاخص «5 ویژگی») یا فرآیند انتخاب گویه ها (شاخص «غیرسودار»)، تفاوت دارند، مقایسه می شوند. نتایج، این فرضیه را تایید می کنند که پرسش های لوساردی-میچل، به یک سنجه خوب در یک تحلیل مرحله اول تبدیل می شوند، اما درک عمیق تر ارتباطات بین سواد مالی و رفتارهای مالی، از سنجه های پیشنهاد شده در این مطالعه، که باید به عنوان ابزار ارزیابی اضافی در پژوهش سواد مالی مورد ملاحظه قرار گیرند، پیشنهاد می شوند.
The hypothesis that people with more financial literacy make better financial decisions and show positive financial behaviors is crucial for more than one stakeholder. A weak connection between financial literacy and financial behaviors jeopardizes the opportunity to invest in financial education and to develop a consumer protection framework based on the chance to develop aware and responsible financial consumers. This study uses data from different countries (Germany, France, Italy, Sweden, the UK), using surveys devised and fielded specifically to measure financial literacy and in order to assess if the availability of a broad set of items on financial literacy allows to develop new measures of financial literacy to better understand the relationship between financial literacy and financial behaviors. The well-established Lusardi–Mitchell questions are compared with measures that differ in terms of number of items (the “50-items” index), range of topics (the “5-specific” index), or selection process of the items (the “unbiased” index). Results support the hypothesis that the Lusardi–Mitchell questions remain a good measure in a first-step analysis, but a deeper understanding of the connection between financial literacy and financial behaviors benefits from the measures proposed in the study, that should be considered as additional assessment tools in financial literacy research.
سواد مالی چیست؟
سواد مالی، توانایی درک و کاربرد موثر مهارت های مالی مختلف، شامل مدیریت مالی فردی، بودجه بندی و سرمایه گذاری می باشد. این ابزار، به افراد کمک می کند که خودکفا شوند، بگونه ای که بتوانند به پایداری مالی دست یابند.
- سواد مالی، توانایی درک و کاربرد صحیح مهارت های مدیریت مالی است.
- برنامه ریزی مالی موثر، مدیریت صحیح بدهی ها، محاسبات دقیق سود و درک ارزش زمانی پول، مشخصه های داشتن این نوع سواد می باشند.
- اصول عمده آن شامل یادگیری نحوه بودجه بندی، رهگیری مخارج، پرداخت موثر بدهی ها و طرح مناسب برای بازنشستگی، می باشند.
- بی سوادی مالی، در تصمیمات مالی ضعیف افراد و قربانی شیوه های مالی هیجانی، مشارکت دارد.
آموزش سواد مالی
همچنین سواد مالی در تسلط بر اصول و مفاهیم مالی، مانند برنامه ریزی مالی، سود مرکب، مدیریت بدهی، فنون صرفه جویی سودآوری و ارزش زمانی پول، می باشد. نداشتن این توانایی می تواند باعث انجام تصمیم گیری های مالی ضعیف شود که پیامدهای منفی بر بهزیستی مالی یک فرد می توانند داشته باشند.
گام های اصلی برای دستیابی به سواد مالی، شامل یادگیری مهارت ها برای ایجاد یک بودجه، توانایی رهگیری مخارج، یادگیری روش های پرداخت بدهی و برنامه ریزی موثر برای بازنشستگی می باشند. این مراحل می توانند همچنین شامل مشاوره گرفتن از یک متخصص مالی باشد. آموزش در مورد این موضوع، شامل درک میزان کارکرد پول، ایجاد اهداف مالی و رسیدن به آنها، مدیریت چالش های مالی درونی و بیرونی، می باشد.
مزیت های سواد مالی
سواد مالی، بر توانایی مدیریت کارآمد مسائل مالی فردی تمرکز می کند و شامل دانش گرفتن تصمیمات مناسب در مورد امور مالی شخصی، مانند سرمایه گذاری، بیمه، املاک، هزینه های دانشگاه، بودجه بندی، بازنشستگی و برنامه ریزی مالیاتی، می باشد. آنهایی که این موضوع را درک می کنند باید قادر به پاسخ به چندین پرسش در مورد خریدها باشند، اینکه آیا یک قلم کالا، لازم است یا خیر، آیا مقرون به صرفه است و آیا این یک دارایی است یا بدهی. آموزش سواد مالی، باید شامل مهارت های سازمانی، توجه به جزئیات، حقوق مصرف کننده، فنآوری و اقتصادهای جهانی باشند، زیرا وضعیت اقتصاد جهان، تاثیر زیادی بر اقتصاد دارد. این موضوع و رشته، توجیه کننده رفتارها و نگرش های یک فرد در مورد پول بکار گرفته شده برای زندگی روزانه اش، می باشد. سواد مالی نشان می دهد که چگونه یک فرد تصمیمات مالی می گیرد. این مهارت می تواند به یک فرد کمک کند تا یک نقشه راه مالی برای شناسایی درامدها، مخارج و مایملک، ایجاد و طراحی کند. این موضوع همچنین بر صاحبان کسب و کارهای کوچک، که مشارکت زیادی بر رشد و پایداری اقتصادی دارند، تاثیر می گذارد. بی سوادی مالی، بر همه سنین و همه سطوح اقتصادی اجتماعی، تاثیر می گذارد و باعث می شود بسیاری از مردم قربانی وام دهی سوداگرانه، وام های درجه دو (subprime)، تقلب، و نرخ بالای بهره شوند و در نتیجه بطور بالقوه باعث بی اعتبار، ورشکستگی یا افشای زودهنگام، شود. نداشتن این توانایی می تواند باعث بدهکاری بسیار زیاد و گرفتن تصمیمات مالی ضعیف شود. برای مثال، مزیت ها یا معایب نرخ های بهره ثابت و متغیر، مفاهیمی هستند در صورت داشتن این مهارت، درک آسانتری خواهند داشت و باعث می شود تصمیمات آگاهانه گرفته شوند.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.