دانلود ترجمه مقاله مطالعه و آنالیز عملکرد در شبکههای ادهاک وسایل نقلیه
عنوان فارسی |
مطالعه و آنالیز عملکرد در شبکههای ادهاک وسایل نقلیه (VANET) |
عنوان انگلیسی |
Analysis the Performance of Vehicles Ad Hoc Network |
کلمات کلیدی : |
  VANET؛ NS2؛ عملکرد شبکه |
درسهای مرتبط | مهندسی کامپیوتر |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 10 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. مروری بر پروتکلهای مسیریابی تحت مطالعه 4. تنظیمات شبیهسازی و معیارهای عملکرد 5. مدلهای حرکت و خروجیهای شبیهسازی 6. نتایج شبیهسازی 6.1. مدل نشانه حرکت تصادفی 6.1.1. توان عملیاتی 6.1.2. تاخیر انتها به انتها 6.1.3. نرخ تحویل بسته (PDR) 7. بحث و بررسی 8. نتیجهگیری و پیشنهاد
مقدمه: جادهها در سالهای اخیر شاهد افزایش تعداد خودروها بودهاند که این امر منجر به افزایش تصادفات ترافیکی و ازدحام بر روی جادهها میشود. بنابراین، تامین ایمنی و آسایش برای رانندگان جادهای بسیار ضروری است. از این رو وجود یک شبکهی VANET مورد نیاز است. VANET یک فناوری است که در آن خودروها به عنوان گرهها اتصال بیسیمی را بین خود ایجاد میکنند که به هیچ گونه ایستگاه پایهی مرکزی یا هیچ کنترلکنندهای نیاز ندارند. این امر به خودروها اجازه میدهد که اطلاعات را با یکدیگر و همچنین با محیط اطراف خود مبادله نمایند. VANET میتواند برای کاربردهای ایمنی و غیر-ایمنی مورد استفاده قرار گیرد، از جمله بهبود هدایت ترافیک، خدمات مبتنی بر مکان از قبیل یافتن نزدیکترین ایستگاه سوختگیری یا رستوران، برنامههای سرگرمی مانند دسترسی به اینترنت، مدیریت ترافیک، و ایمنی خودروها. هدف اصلی VANET ارائهی اطلاعات مربوط به ایمنی میباشد. تغییر بسیار سریع توپولوژی شبکه و همچنین خود-سازمانیافته بودن شبکه باعث خرابی پیوندهای ارتباطی میان خودروها میشود. اگر اتصالی خراب شود یا بستهای بسیار دیر به فردی برسد، آنگاه احتمالا این فرد به دلیل تاخیر در دریافت اطلاعات مرتبط با حادثه، به شدت مصدوم خواهد شد. بنابراین، ما نیاز داریم که شبکهای را با عملکرد بالا و با کیفیت زیاد ایجاد کنیم تا دستیابی به هدف اصلی، و فراهم نمودن سطح بالایی از ایمنی برای رانندگان تضمین شود. شکل 1 معماری VANET را نشان میدهد. آزمایش یک شبکهی واقعی VANET هزینهی زیادی دارد، زیرا به کار سخت و صرف مدت زمان زیادی نیاز دارد. شبیهسازی یک جایگزین مفید برای مطالعهی عملکرد شبکه تحت شرایط مختلف میباشد. بنابراین، شبیهساز NS2 برای مطالعهی عملکرد شبکهی VANET مورد استفاده قرار گرفته است و این کار با استفاده از پروتکلهای مسیریابی مختلف و تحت سناریوهای متفاوتی از مدل حرکتی انجام شده است. عملکرد پروتکلهای مسیریابی بر اساس معیارهای مختلفی از قبیل توانعملیاتی، تاخیر انتها-به-انتها، و نرخ تحویل بسته مقایسه شده است. اجرای شبیهسازی یک ترافیک جادهای واقعی به شدت به مدل تحرک گرهها وابسته است، بدین ترتیب نتایج حاصل از شبیهسازی به درستی عملکرد یک شبکهی VANET در دنیای واقعی را منعکس خواهند نمود. هدف اصلی هر پروتکل مسیریابی یافتن یک مسیر بهینه برای ارتباط بین گرهها (خودروها) است. محققان پروتکلهای مسیریابی متعددی را برای شبکههای ادهاک پیشنهاد دادهاند، این پروتکلها از لحاظ کارایی، قابلیت اطمینان و امنیت متفاوت هستند. بنابراین، مطالعهی رفتار پروتکلهای مسیریابی مختلف در زمینهی شبکههای VANET بسیار اهمیت دارد.
Introduction: In recent years, the roads have seen a large increase in the number of vehicles, which resulted in an increase in traffic accidents and congestion on the roads. So, it became necessary to provide safety and comfort for the driver on the road. Therefore, the need for a network VANET is appeared. VANET is a technology used car as nodes to establish a wireless connection between them without the need of any central base station or any controller. It allows the cars sending and receiving information between each other and the environment surrounding them. VANET can be used for a of safety and non-safety applications, like improved navigation, location-based services such as finding the closest fuel station or restaurant, infotainment applications such as providing access to the Internet, traffic management, and vehicle safety. The main purpose of VANET is providing information about safety, but because the network topology changes very fast and the network is self-organized, it leads to the problem of link breakages. If the connection failed or the package arrived too late someone is likely to be seriously injured. So, we need to build a network with high performance and high quality to make sure it has achieved the desired goal, and provide high level of safety for drivers. Fig. 1 shows the architecture of VANET. Testing actual VANET network is costly as it needs hard work and consumes a lot of time. Simulation is a useful alternative to study the performance of the network under different conditions. Therefore, NS2 simulator is used to study the performance of VANET network using different routing protocols and under different scenarios of mobility model. The performance of routing protocols is compared based on different metrics such as throughput, end to end delay, and packet delivery ratio. To simulate a real road traffic, the work depends heavily on node mobility, so that results from the simulation correctly reflect the real-world performance of a VANET Network. The main objective of any routing protocol is to find an optimal way of communication between nodes (vehicles). Researchers have proposed several routing protocols for ad hoc networks, these protocols perform differently in terms of efficiency, reliability and security. Therefore, it is important to study the behavior of different routing protocols in the context of VANET network.
بخشی از ترجمه مقاله (صفحه 6 فایل ورد ترجمه)
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.