دانلود ترجمه مقاله تحلیل کیفی رقابت پذیری در بخش گردشگری پزشکی
عنوان فارسی |
تجزیه و تحلیل کیفی رقابت پذیری در بخش گردشگری پزشکی سنگاپور |
عنوان انگلیسی |
A qualitative analysis of Singapore's medical tourism competitiveness |
کلمات کلیدی : |
  گردشگری پزشکی؛ ذینفعان گردشگری پزشکی؛ مشارکت عمومی و خصوصی؛ جهانی سازی؛ نوآوری؛ توسعه سرمایه انسانی؛ مراقبت از سلامت؛ پادشاهی بحرین |
درسهای مرتبط | مدیریت جهانگردی و گردشگری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 95 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. طرح و منطق تحقیق 3. پایه های رقابت پذیری گردشگری پزشکی در سنگاپور 4. یافته های اصلی و تجزیه و تحلیل 5. نتیجه گیری
چکیده – گردشگری پزشکی، یک بازار به سرعت در حال رشد می باشد که توسط بسیاری از کشورها به عنوان یک بخش بالقوه برای متنوع سازی اقتصادی شناخته شده است. اگرچه سنگاپور به عنوان یکی از مقصدهای برتر گردشگری پزشکی شناخته می شود، تحقیقات در مورد رقابتپذیری آن منحصر و دارای دامنة محدود می باشد. این مطالعه موردی بمنظور شناسایی و تجزیه و تحلیل عواملی که سنگاپور را به عنوان یک مقصد گردشگری پزشکی رقابتی قرار می دهد، یک رویکرد کیفی اتخاذ می نماید. این مطالعه بر اساس یک رویکرد جامع، نشان داده است که یکپارچه سازی استراتژی های مختلف به منظور توسعه گردشگری پزشکی بواسطه سیاست های صحیح دولت و شیوه های مدیریت پیشگیرانه، منجر به نتایج مثبت در موفقیت متقابل گردشگری، مراقبت های بهداشتی و سایر بخش های اقتصادی سنگاپور شده است. علاوه بر این، این مطالعه بمنظور ایجاد پیشرفت های پایدار در بخش های دولتی و خصوصی کشورهای بلندپرواز از طریق مدیریت کارآمد و استفاده هوشمندانه از منابع در داخل و خارج از بخش گردشگری پزشکی، بینش هایی استراتژیک ارائه می دهد. مقدمه: جهانی شدن بسیاری از اقتصادها را وادار كرده است كه رقابتپذیری خود را در چارچوب عملکرد تجاری و بطور خاص با افزایش مواجهه با نیروهای بازار بین المللی، مورد ملاحظه قرار دهند. علاوه بر این، رقابت جهانی پتانسیل ظهور بازارهای تازه تغییر یافته را افزایش داده است؛ گردشگری پزشکی، یکی از این بازارها، به دلیل تحول در صنعت مراقبت سلامت می باشد؛ بطور دقیق تر، نتیجه مستقیم جهانی شدن مراقبت سلامت می باشد (برنال، 2007). صنعت گردشگری پزشکی، یک بازار ویژه جهانی با رشد سریع است. براساس موسسه تحقیقات بازار ترَنسپَرِنسی (2013)، بازار جهانی گردشگری پزشکی در سال 2012 یازده میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شده است و پیش بینی می شد تا پایان سال 2019 به 33 میلیارد دلار برسد، یعنی نرخ رشد ترکیبی سالیانه 18% (CAGR) می باشد. بیماران فراتر از مرزها (2014) این بازار را 39 تا 55 میلیارد دلار با نرخ رشد سالانه بین 15 تا 25 % تخمین زده اند. آسیا یکی از پیشروها دراین زمینه است که به خودی خود به طور رقابتی از نظر خدمات پزشکی مقرون به صرفه و باکیفیت، در بازار جهانی گردشگری پزشکی قرار گرفته است. آسیا، تایلند، سنگاپور و هند به عنوان سه مقصد برتر گردشگری پزشکی شناخته شده اند و توانسته اند با موفقیت بیش از80٪ از بازار گردشگری پزشکی آسیا در آینده را کنترل کنند (مری، 2014).
Medical tourism, a rapidly growing market, has been recognized by many countries as a potential sector for economic diversification. Although Singapore stands out as one of the top destinations of medical tourism, investigation regarding its competitiveness has been limited and narrow in scope. This case study takes a qualitative approach to identify and analyze the factors that position Singapore as a competitive medical tourism destination. Based on a holistic approach, this study has shown that integrating diverse strategies for medical tourism development with sound government policies and proactive management practices have led to significant positive outcomes towards mutual success of tourism, healthcare and other economic sectors of Singapore. Additionally, the study provides strategic insights to drive lasting improvements in both public and private sectors of aspiring countries through efficient management and intelligent utilization of resources within and outside the medical tourism sector. Introduction: Globalization has compelled many economies to reconsider their competitiveness within the context of business performance, particularly, with increasing exposure to international market forces. Further, global competition has raised the potential for the emergence of newly transformed markets; one such market, due to transformation of the healthcare industry, is medical tourism; more precisely, it is a direct result of healthcare globalization (Bernal, 2007). Medical tourism industry is a fast-growing global niche market. According to Transparency Market Research (2013), the global medical tourism market was estimated to be at US$ 11 billion in 2012 and was expected to reach US$ 33 billion by the end of 2019, a compound annual growth rate (CAGR) of 18%. Patients Beyond Borders (2014) estimated this market at US$ 39–55 billion with an annual growth rate between 15% to 25%. Asia is one of the first movers in this area, which positioned itself competitively in the global medical tourism market in terms of affordable and high-quality medical care. In Asia, Thailand, Singapore and India have been recognized as the three leading medical tourism destinations with ambitions to control more than 80% of Asia's medical tourism market in the future (Mary, 2014).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.